• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Cadencee
    Persisk skrev 2013-01-12 12:40:11 följande:

innan jag gifte mig så hade jag 2 förhållanden samt en enda "sexkompis" och honom träffa jag när jag var singel så totalt 3 olika har jag haft sex med innan jag gifte mig, DET ÄR INGET jämfört med billiga svenska tjejer som har legat med tusentals samt öppnar upp låren för vem som helst ! Och jag jag vet svenka tjejer som förlora oskulden i 12(!) års åldern , väldigt typiskt er som sagt :)
    Det är inte alls "väldigt typiskt oss" när ska du fatta det? Bara för att man vill ha sex ofta och väljer att ha det med tusentals som du själv säger så är faktiskt inte sex till bara för att avla fram barn. Om du inte visste det så har man det (hoppas jag ;)) för att man tycker om det och  blir det då med flera så låt det vara så. Du har inte med det att göra och att bli av med oskulden vid 12 är VÄLDIGT ovanligt även här. vid 14 år okej, kanske inte helt ovanligt men inte 12!
  • Jättekul
    Snöviolen skrev 2013-01-12 12:43:26 följande:
    Jaha och innan jag gifte mig hade jag två pojkvänner före min tredje pojkvän som sen blev min man. Själv har jag aldrig haft ett KK, så då måste jag vara bättre än dig.
    Jag har heller aldrig haft ett KK och inte mina vänner heller. Jag skulle vilja veta var TS kommer ifrån.
  • Persisk
    Jättekul skrev 2013-01-12 12:48:55 följande:
    Jag har heller aldrig haft ett KK och inte mina vänner heller. Jag skulle vilja veta var TS kommer ifrån.

Har du missat det eller ? Jag är persisk från Iran
  • Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 12:53:32 följande:

Har du missat det eller ? Jag är persisk från Iran
    Ja, jag förstår att man måste förtydliga saker för dig. Varifrån kommer du i Sverige.

En förort till Stockholm, Göteborg eller?

Från landet.

Som du pratar och resonerar så tror jag att du kommer från en förort som folk i folkmun kallar för "getto".

Rätta mig om jag har fel?

Dessutom så är du väl inte född i Iran? Så du är inte persier enligt Iran och dess lagar? 
  • Snöviolen
    Jättekul skrev 2013-01-12 12:56:09 följande:
    Ja, jag förstår att man måste förtydliga saker för dig. Varifrån kommer du i Sverige.

Från landet.

Som du pratar och resonerar så tror jag att du kommer från en förort som folk i folkmun kallar för "getto".

Dessutom så är du väl inte född i Iran? Så du är inte persier enligt Iran och dess lagar? 
    Har för mig att hon kommer från Kista.
  • Persisk

[quote=68332700][quote-nick]Jättekul skrev 2013-01-12 12:47:37 följande:[/quote-nick]Roligt att du förändrar din story hela tiden och förminskar antalet pojkvänner och "andra relationer" som är rena KK-relationerna då antar jag.

Så du har alltså haft en KK och två pojkvänner under ca 1 år. Du hade sexdebuten när du var 16 år och några månader. Du gifte dig när du var 18. Du måste ha träffat din blivande man innan 18 år. Så allt detta har skett under drygt ett år. Ganska omfattande och slampigt egentligen.

Om det är så att tjejer har blivit av med oskulden när de är 12 år så hoppas jag att någon vuxen har tagit sitt ansvar och anmält detta till polis och socialtjänst då det enligt lag är förbjudet att ha sex med barn i vårt land.

[/ nej under 2 år! Jag blir 20 i juni. Men jag har ingen skyldighet alls att sitta här och prata om mitt tidigare sexliv samt hur många jag legat med vilket jag sa är 3 olika killar innan jag gifte mig och 2 av dessa var mina pojkvännen , den ena bara KK. Förlora min oskuld vid 16 års åldern.

• EnAnonumius
    Jättekul skrev 2013-01-12 12:47:37 följande:
    Roligt att du förändrar din story hela tiden och förminskar antalet pojkvänner och "andra relationer" som är rena KK-relationerna då antar jag.

Så du har alltså haft en KK och två pojkvänner under ca 1 år. Du hade sexdebuten när du var 16 år och några månader. Du gifte dig när du var 18. Du måste ha träffat din blivande man innan 18 år. Så allt detta har skett under drygt ett år. Ganska omfattande och slampigt egentligen.

Om det är så att tjejer har blivit av med oskulden när de är 12 år så hoppas jag att någon vuxen har tagit sitt ansvar och anmält detta till polis och socialtjänst då det enligt lag är förbjudet att ha sex med barn i vårt land.

Jupp håller med.. Enligt (våra) svenska seder så är det slampigt beteende som TS hade när hon var mellan 16 och 18.
    Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Thomas66
    Den vita staden skrev 2013-01-12 12:23:22 följande:
    Hon är rak och säger vad hon tycker. Ogillar man det, ok. låt det vara så då.
    Anser ju att det finns korn av sanning i båda lägren, men att vi utlandsfödda ändå är i underläge.

Tycker att det är bra att man säger vad man tycker, kan förstå hennes fördom lite och vet att vissa tycker som henne med. Men att man inte får säga vad man tycker om man är en majoritet är ju lite vrickat.Tycker du att jag har större rätt om jag åker till ditt " sk" land om ska bestämma hur folket ska vara, än vad du som har ett ursprung har?
  • Cadencee
    Persisk skrev 2013-01-12 13:00:01 följande:
    [quote=68332700][quote-nick]Jättekul skrev 2013-01-12 12:47:37 följande:[/quote-nick]Roligt att du förändrar din story hela tiden och förminskar antalet pojkvänner och "andra relationer" som är rena KK-relationerna då antar jag.

[/ nej under 2 år! Jag blir 20 i juni. Men jag har ingen skyldighet alls att sitta här och prata om mitt tidigare sexliv samt hur många jag legat med vilket jag sa är 3 olika killar innan jag gifte mig och 2 av dessa var mina pojkvännen , den ena bara KK. Förlora min oskuld vid 16 års åldern.
    varför bryr du dig då om hur "vi svenskor" är lössläppta mm? Det är ju VÅRT sexliv, eller har jag missuppfattat ngt?
  • Persisk
    Jättekul skrev 2013-01-12 12:56:09 följande:

Från landet.

Stockholm, Kista och det är inget ghetto. Min man bor i Solna och jag bor hos honom nu men jag har vuxit upp i Kista. Det är Rinkeby Tensta Husby kallas ghetton, inte kista. ja jag är född här men ändras min etnicitet för det eller ? Jag är och kommer alltid att vara persisk för min mamma oxh pappa är det och de skapade mig , inte svenska föräldrar med andra ord och ja jag är född här men det ändrar ju inte på min etnicitet ?
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..