• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Persisk
    Feltryck01 skrev 2013-01-12 13:15:50 följande:
    Men darling, vi är mycket väl medvetna om att vissa damer släpper loss lite för lätt och använder sex som bekräftelse pga deras dåliga självförtroende. Vi vet! Därför gör du det knappast det bättre genom att komma med glåpord. 

Men är väldigt glad över att du äntligen börjat inse att det inte är ALLA som knullar runt, vilket du sa tidigare. Jag är väldigt nyfiken på hur du ser på män som har sex tidigt/ofta med olika partners och hur din mans sexliv såg ut innan dig.

Min man är den typen av kille som inte festar eller festat så mycket , inte låg runt osv. han pluggade hela tiden och är Högskoleutbildad nu, han har ju självklart haft tjejer men det var för länge sen nu är vi gifta och älskar varandra och lever ett bra liv med fokus på oss själv samt barnet som kommer . Vi pratar alldrig om vårt förflutna liv, det är nu som det gäller och man ska släppa det förflutna och leva i verkligheten.
  • Cadencee
    Persisk skrev 2013-01-12 13:21:40 följande:

Min man är den typen av kille som inte festar eller festat så mycket , inte låg runt osv. han pluggade hela tiden och är Högskoleutbildad nu, han har ju självklart haft tjejer men det var för länge sen nu är vi gifta och älskar varandra och lever ett bra liv med fokus på oss själv samt barnet som kommer . Vi pratar alldrig om vårt förflutna liv, det är nu som det gäller och man ska släppa det förflutna och leva i verkligheten.
    GÖR det då???
  • Yoshii
    modesto skrev 2013-01-12 13:08:45 följande:

Du har hunnit med mycket för dina ringa 19 år. Jag hade sex för första gången när jag var 21 och gifte mig med den mannen. När jag var 27 skaffade jag barn, fortfarande med samma man. Jag dömer ingen som hade fler partners, jag var blyg och festade aldrig, även avundades lite de som vågade mer och kunde njuta av sex på mer avslappnat sätt än jag. Om du föraktar svenskar varför bor du i Sverige? Du föredrar din egen etnicitet för umgänge, varför inte bo i landet där beteende passar dig mer? Det som förvånar mig mest att vissa kommer hit och använder sig av svenskarnas snällhet men öppet föraktar och ser ner på dem.  

• Persisk
    TrendyFarsa skrev 2013-01-12 13:18:55 följande:
    Vänta lite nu, om man läser detta inlägg så verkar det som att det är DU som är smygrasistisk.

Jag har inget emot perser, gillar bara inte det betéendet som många av er har. Jag tog det DU skrev och bytte ut några ord. Är det "Smygrasism" enligt dig?

En fråga:

- Jag har gått i skola och även haft den tvivelaktiga förmånen att arbeta med ditt folk och jag undrar varför 100% av de perser som jag träffat i Sverige men även utomlands hatar, ja hatar Judar?

Hatar du Judar, har du judiska vänner, kan du erkänna judarnas inflytande i uppkomsten av Persien som nation?

varför skulle jag hata Judar? Hahah snälla.. Vad vill du komma fram till? Nej jag har inga judiska vänner men jag hatar dom inte för dom har inte gjort mig nåt.
  • gerd123

En "smygrasist" säger väl aldrig öppet vad hen tycker om en invandrare och definitivt INTE i ansiktet på en dylik! Då är det ju ingen smygrasist!

• Dorian Ertymexx
    Persisk skrev 2013-01-12 13:21:40 följande:

Intressant. En tråd som handlar om smygrasism, men som kommer att handla om sexualmoral.

Du får göra som du vill, så länge jag får göra som jag vill. Om du tycker att det är negativt att ha sex med många, gör inte det, men försök inte racka ned på mig för att jag tycker annorlunda.

Och du, det har inget med folkslag att göra om man ligger med många eller inte. Finns många svenskar som håller på sig, och många persiskor (och perser, vet inte varför könet på den som har mycket sex är så relevant för dig) som knullar runt. En del gillar sex, andra gillar det inte. No big deal.     
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • modesto
    spermadonator skrev 2013-01-12 12:01:04 följande:
    Du menar dokusera på själva ämnet, att väldigt många invandrare är otacksamma och svenskfientliga rasister?

Det man tycker om med Sverige och det svenska folket är att man får asyl och uppehållstillstånd här, etableringsstöd, bostadsbidrag, socialbidrag, läsa SFI, den svenska friheten osv.. Men i smyg föraktar man Sverige och det svenska folket och längtar tillbaka till de totalitära samhällen man säger sig ha "flytt" ifrån?

Ja, det är sannerligen ett problem med alla rasistiska invandrare vi tar emot i Sverige. Vad ska vi göra med dem tycker du? Skicka hem er igen kanske så vi slipper dem?
  • Thomas66
    Den vita staden skrev 2013-01-12 13:14:33 följande:
    Mitt land är tyvärr Sverige, jag har inget att återvända till.
    Det handlar ju om hur man säger det.

Tror ju att det handlar om precis det jag skrev här -

Samt att hon förmodligen  behöver mogna en del..

Klart att det handlar om det, kan tycka att hon har en dock lite fördomsfull poäng. Har jag kännt Syrianer i ca 20år många tycker ju som Ts med.Dom har dom ändrat sitt tänk lite, givettvis på grund att att dom iaf här har beblandat sig med sk Svenskar.Klart att det beror på hur man säger saker, men vi själva får ju inte säga flaska.Tycker jag att det är ett krav att man blir bra på svenska ( iaf för barnens skull )är jag direkt rasist.Sedan bryr iof inte jag mig om det, tycker bara att det är lite illa när svenskar har blivit kuvade och knappt vågar prata
  • Dorian Ertymexx

Thomas66 skrev 2013-01-12 13:34:16 följande:

Klart att det handlar om det, kan tycka att hon har en dock lite fördomsfull poäng. Har jag kännt Syrianer i ca 20år många tycker ju som Ts med.Dom har dom ändrat sitt tänk lite, givettvis på grund att att dom iaf här har beblandat sig med sk Svenskar.Klart att det beror på hur man säger saker, men vi själva får ju inte säga flaska.Tycker jag att det är ett krav att man blir bra på svenska ( iaf för barnens skull )är jag direkt rasist.Sedan bryr iof inte jag mig om det, tycker bara att det är lite illa när svenskar har blivit kuvade och knappt vågar prata

Icke desto mindre pratar ni konstant, hela tiden om det där som man inte får säga. Märkligt, måste jag säga, att det i så fall är så förbjudet?

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • velo

Jag säger bara stackars ditt barn som ska leva med en så fördomsfull förälder!
    Vet inte om nån skrivit det innan, men tänkt om du får ett barn som i sin tonår bara ligger runt, har sexdebut när han/hon är tolv år! Vad gör du då? Kallar du då ditt eget barn för lössläppt och billig??? För det är ju i så fall sanningen och man ska ju alltid säga sanningen!!! Eller???

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..