• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 13:04:38 följande:

Stockholm, Kista och det är inget ghetto. Min man bor i Solna och jag bor hos honom nu men jag har vuxit upp i Kista. Det är Rinkeby Tensta Husby kallas ghetton, inte kista. ja jag är född här men ändras min etnicitet för det eller ? Jag är och kommer alltid att vara persisk för min mamma oxh pappa är det och de skapade mig , inte svenska föräldrar med andra ord och ja jag är född här men det ändrar ju inte på min etnicitet ?
    Solna, är en mycket gammal förort till Stockholm. Det bor många svenskar kvar där som alltid har bott där.
    Antar att ni bor i Hagalund då. Med den inställningen du har lär du inte få många vänner i Solna.

Varför flyttar du inte tillbaka till Iran?  
  • modesto
    Persisk skrev 2013-01-12 12:40:11 följande:

innan jag gifte mig så hade jag 2 förhållanden samt en enda "sexkompis" och honom träffa jag när jag var singel så totalt 3 olika har jag haft sex med innan jag gifte mig, DET ÄR INGET jämfört med billiga svenska tjejer som har legat med tusentals samt öppnar upp låren för vem som helst ! Och jag jag vet svenka tjejer som förlora oskulden i 12(!) års åldern , väldigt typiskt er som sagt :)

Du har hunnit med mycket för dina ringa 19 år. Jag hade sex för första gången när jag var 21 och gifte mig med den mannen. När jag var 27 skaffade jag barn, fortfarande med samma man. Jag dömer ingen som hade fler partners, jag var blyg och festade aldrig, även avundades lite de som vågade mer och kunde njuta av sex på mer avslappnat sätt än jag. Om du föraktar svenskar varför bor du i Sverige? Du föredrar din egen etnicitet för umgänge, varför inte bo i landet där beteende passar dig mer? Det som förvånar mig mest att vissa kommer hit och använder sig av svenskarnas snällhet men öppet föraktar och ser ner på dem.  

• Persisk
    Jättekul skrev 2013-01-12 13:08:03 följande:
    Solna, är en mycket gammal förort till Stockholm. Det bor många svenskar kvar där som alltid har bott där.

Antar att ni bor i Hagalund då. Med den inställningen du har lär du inte få många vänner i Solna.

Varför flyttar du inte tillbaka till Iran?  

varför skulle jag flytta tillbaka till Iran ? Har du problem med mig eller? Jag bor i Sverige och räknas som svensk medborgare men jag är inte ernisk svensk , ända sammanhanget jag räknas som svensk är nationalitet och medborgarskap av den enkla anledningen Att jag bor här. jag är stolt Pers. Jag har inget emot Svenskar, gillar bara inte de beteendet som många av era tjejer har , det sa jag flera gånger att jag inte har problem med er, sanningen om viss av er tjejer vet alla och måste komma fram även om ni förnekar
  • finskaflikkan
    modesto skrev 2013-01-12 13:08:45 följande:

Du har hunnit med mycket för dina ringa 19 år. Jag hade sex för första gången när jag var 21 och gifte mig med den mannen. När jag var 27 skaffade jag barn, fortfarande med samma man. Jag dömer ingen som hade fler partners, jag var blyg och festade aldrig, även avundades lite de som vågade mer och kunde njuta av sex på mer avslappnat sätt än jag. Om du föraktar svenskar varför bor du i Sverige? Du föredrar din egen etnicitet för umgänge, varför inte bo i landet där beteende passar dig mer? Det som förvånar mig mest att vissa kommer hit och använder sig av svenskarnas snällhet men öppet föraktar och ser ner på dem.  

• EnAnonumius
    modesto skrev 2013-01-12 13:08:45 följande:

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Den vita staden
    Thomas66 skrev 2013-01-12 13:00:57 följande:

Tycker att det är bra att man säger vad man tycker, kan förstå hennes fördom lite och vet att vissa tycker som henne med. Men att man inte får säga vad man tycker om man är en majoritet är ju lite vrickat.Tycker du att jag har större rätt om jag åker till ditt " sk" land om ska bestämma hur folket ska vara, än vad du som har ett ursprung har?
    Mitt land är tyvärr Sverige, jag har inget att återvända till.
    Det handlar ju om hur man säger det.

Tror ju att det handlar om precis det jag skrev här -
    Den vita staden skrev 2013-01-12 12:46:51 följande:
    Sant, oavsett om man kallar det, dumhet, att ha  fördomar, att generalisera eller något annat så handlar det om ett behov av utbildning.
    Samt att hon förmodligen  behöver mogna en del..

future belongs to those who believe in the beauty of their dreams
  • Feltryck01
    Persisk skrev 2013-01-12 13:11:53 följande:

varför skulle jag flytta tillbaka till Iran ? Har du problem med mig eller? Jag bor i Sverige och räknas som svensk medborgare men jag är inte ernisk svensk , ända sammanhanget jag räknas som svensk är nationalitet och medborgarskap av den enkla anledningen Att jag bor här. jag är stolt Pers. Jag har inget emot Svenskar, gillar bara inte de beteendet som många av era tjejer har , det sa jag flera gånger att jag inte har problem med er, sanningen om viss av er tjejer vet alla och måste komma fram även om ni förnekar
    Men darling, vi är mycket väl medvetna om att vissa damer släpper loss lite för lätt och använder sex som bekräftelse pga deras dåliga självförtroende. Vi vet! Därför gör du det knappast det bättre genom att komma med glåpord. Obestämd

Men är väldigt glad över att du äntligen börjat inse att det inte är ALLA som knullar runt, vilket du sa tidigare. Jag är väldigt nyfiken på hur du ser på män som har sex tidigt/ofta med olika partners och hur din mans sexliv såg ut innan dig.
  • Alecto

Vems sanning? Och varför måste den komma fram?
    De tjejer som har flera partners och "ligger runt" gör det förhoppningsvis av egen vilja och tycker det är kul alt skönt.
    Sen är det fortfarande inte ditt problem om hur folk lever sitt liv - det är upp till var och en.
    Jag gillar inte många människors beteende - oavsett härkomst - men jag sitter inte och fördömer dom på ett forum och generaliserar inte hej vilt. 
    Jag har rätt att leva mitt liv som jag vill och en av de saker som gör att jag kan det är för att jag bor i Sverige - där vi har rätt att uttrycka oss, leva som vi vill och göra som vi vill utan att bli dömda. 
  • TrendyFarsa

Vänta lite nu, om man läser detta inlägg så verkar det som att det är DU som är smygrasistisk.

Jag har inget emot perser, gillar bara inte det betéendet som många av er har. Jag tog det DU skrev och bytte ut några ord. Är det "Smygrasism" enligt dig?

En fråga:
    - Jag har gått i skola och även haft den tvivelaktiga förmånen att arbeta med ditt folk och jag undrar varför 100% av de perser som jag träffat i Sverige men även utomlands hatar, ja hatar Judar?

Hatar du Judar, har du judiska vänner, kan du erkänna judarnas inflytande i uppkomsten av Persien som nation?
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • modesto
    Persisk skrev 2013-01-12 12:31:51 följande:

Det är enkelt att förstå, svenka tjejer ligger runt med olika hela tiden, byter säng och kille ofta , är lätta och lösssläpta samt beter sig billiga . Jag höll mig till samma person och jag bytte och låg inte med olika personer som ett visst folkslag gör;)
    är det inte ett rasistisk uttalande, om ett helt folkslag?
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..