• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • TatijaNa91
    Jättekul skrev 2013-01-12 10:01:34 följande:
    Jag tror att hon är ärlig. Jag tror dessutom att många (inte alla) invandrare/andra generationens invandrare tycker och tänker såhär.

Jag själv tycker det är otacksamt mot ett land som tagit emot dem.  Deras tolerans mot andra kulturer är låg.
    End skrev 2013-01-12 10:06:40 följande:
    Så en tjej som gör det hon vill och tycker om har ingen självrespekt medan en tjej som ger upp sin frihet och låter sig fängslas av någon annans påhittade könsdiskriminerande regler som försämrar hennes livskvalite har det?
    men det är ju det som är själva grejen, de invandrare jag känner tänker INTE som TS, varför TS skriver som hon gör är för att HON levde på detta sätt som hennes kompis. Hon var på fester ,knullade runt med svenska killar och andra killar också kanske, och umgicks med likasinnade. Nu när hon är gift (eller bortgift) ,kanske med tanke på hennes levnadssätt, så saknar hon det sättet att leva.  Hon är helt enkelt svartsjuk på hennes kompis . Det är ett allmänt faktum att många iranier byter åsikter hela tiden ,beroende på vem hon talar med.

• greta2
    Persisk skrev 2013-01-10 21:22:21 följande:
    Jag menade självklart inte att alla svenskar är så men det finns många som är så, de leker/spelar att de gillar utlänningar, men under ytan eller vid rätt tillfälle så kommer den rasistiska sidan fram. Vi var nära vänner, pratade om allt och gav varandra råd ibland som vänner gör men jag sa att hon ska sluta vara så billig alltså ligga runt hela tiden som de flesta svenska tjejer gör, svenska tjejer är ju kända för just detta.. att vara väldigt lösläpata och lätta och ligga runt med alla. Till skillnad från oss tjejer från mellanöstern, vi har självrespekt och ligger inte runt hela tiden. Ska du förneka detta? 

Ja, sa du det på det sättet till din vänninna så förstår jag att hon slog tillbaka och tyckte att du skulle "flytta hem" mm. Det är väl fördomar som vi har om varandra men det är ju inte så att man egentligen tycker så och resten är spel. Varför har du svenska tjejkompisar om vi bara ligger runt? Ser du dem bara så eller är det en del av dem som du inte tycker om medan du tycker om resten av personen. Sedan ligger inte alla svenska tjejer runt, många gör det men långt ifrån alla. Det går inte att säga "ni svenska tjejer ligger ju runt - ni är kända för det till skillnad mot oss från Mellanösten" och tro att man skall bemötas med respekt. Det är ju så att det är det får ju verkligen vem som helst att känna att "stick hem -detta är mitt land sedan generationer". Jag tycker inte heller att man ska ligga runt och har inte gjort det själv så helsvensk jag är.
  • Jättekul
    Lingonflickan skrev 2013-01-12 10:15:14 följande:

Vadå kultur? Är det ett lands kultur att ligga runt?? Oj vad jag är osvensk isåfall. Håller faktiskt med TS om att många svenskor är för lättfotade och billiga.
    Jag tycker du ska läsa alla inlägg från mig eller andra som du besvarar innan du uttalar dig.
  • Azhs
    Persisk skrev 2013-01-11 18:00:46 följande:
    Nej det är han inte, jag kommer ursprungligen från Teheran (huvudstaden) och hans familj härstammar från en annan stad som heter Hamedan, så nej där förstörde jag din glädje, vi är icke kusiner Glad Kusingifte är inte så vanligt bland iranier, sker sällan, men hos araber, kurder, somalier och turkar är det däremot mycket vanligt. 

Och samma utseende menade jag typ att vi har samma look, mörkt hår, Iranskt utseende osv.. 
    Varför påstår du att kusingifte inte är så vanligt bland Iranier? Om du så gärna vill visa hur svenskar framstår och beter sig kan du väl öka på sanningshalten om ditt eget folkslag också.. Jag har under flera års tid varit gift med en iranier vilket var mitt livs största misstag!! Bodde i Göteborg som bokstavligen kryllar av Iranier och träffade dagligen på dessa färgstarka människor. Ska tala om för dig att värre folkslag blir vanksligt att finna, om så med ljus och lykta. Kusingifte är EXTREMT vanligt, då inte bara som jag själv bevittnat men också som alla dessa människor själva medger. MEN, det är bara en pytteliten del av er fruktansvärt omoraliska personlighet. NI ljuger på daglig basis, ALLA UTAV ER!!! Om allt och inget. Ni kämpar in i döden med att höja status och framstå som snyggare, rikare, smalare, mindre håriga etc etc. Det finns ingen som helst gräns på vad ni är kapabla till. Det värsta av allt är ju att ni inte ens tycker om och respekterar varandra, ALLA och då menar jag ALLA snackar sååå mycket skit bakom varandras ryggar, NI är falskare än falskast!!! Om en iranier ligger medvetslös på gatan och misshandlats svårt kan ni bara gå förbi och låtsas som inget. Ni skyddar inte varandra och bryr er bara om er själva, kanske en likhet med svenskar du kan ta med dig. Och sist men inte minst, all smink, oh herregud!! Om ni tror att ni ser bättre ut med ett års makeupförbrukning under ett enda tillfälle, ja då finns det egentligen inte så mycket mer att säga. Iranska tjejer/kvinnor ligger runt som bara den, både i Sverige och i Iran (Inte kanske bara i Teheran som alla påstår är deras hemstad) men i hela landet. Skillnaden då min vän är att ni inte genomför ett "vanligt" "normalt" samlag, utan ni tar den där bak istället!! Det problematiska med ditt folkslag är att ni genuint tror att ni är bättre än alla andra på denna jord. Sluta upp med det, inse era brister och bygg upp er inifrån till att bli bra människor istället!!
  • Vitamin
    Ejder skrev 2013-01-12 00:31:03 följande:
    Vad vet du om vad han tycker? De flesta svensk män säger att de tycker om sin partners typ av utseende för att vara snälla.

Finns forskning som visar att mäns smak vad gäller kvinnor är mycket lika. Vi går igång på kvinnliga former. 
    Och de flesta svenska kvinnor säger att de tycker om sin partners typ av utseende för att vara snälla.

De allra flesta kvinnor vill ha välväxta, stiliga, muskulösa män, med snygga drag. Vi går igång på manliga former.
    Men vi får precis som männen hålla tillgodo med det utbud som finns till hands.

(Sorry OT)
  • TatijaNa91
    Azhs skrev 2013-01-12 10:23:23 följande:
    Varför påstår du att kusingifte inte är så vanligt bland Iranier? Om du så gärna vill visa hur svenskar framstår och beter sig kan du väl öka på sanningshalten om ditt eget folkslag också.. Jag har under flera års tid varit gift med en iranier vilket var mitt livs största misstag!! Bodde i Göteborg som bokstavligen kryllar av Iranier och träffade dagligen på dessa färgstarka människor. Ska tala om för dig att värre folkslag blir vanksligt att finna, om så med ljus och lykta. Kusingifte är EXTREMT vanligt, då inte bara som jag själv bevittnat men också som alla dessa människor själva medger. MEN, det är bara en pytteliten del av er fruktansvärt omoraliska personlighet. NI ljuger på daglig basis, ALLA UTAV ER!!! Om allt och inget. Ni kämpar in i döden med att höja status och framstå som snyggare, rikare, smalare, mindre håriga etc etc. Det finns ingen som helst gräns på vad ni är kapabla till. Det värsta av allt är ju att ni inte ens tycker om och respekterar varandra, ALLA och då menar jag ALLA snackar sååå mycket skit bakom varandras ryggar, NI är falskare än falskast!!! Om en iranier ligger medvetslös på gatan och misshandlats svårt kan ni bara gå förbi och låtsas som inget. Ni skyddar inte varandra och bryr er bara om er själva, kanske en likhet med svenskar du kan ta med dig. Och sist men inte minst, all smink, oh herregud!! Om ni tror att ni ser bättre ut med ett års makeupförbrukning under ett enda tillfälle, ja då finns det egentligen inte så mycket mer att säga. Iranska tjejer/kvinnor ligger runt som bara den, både i Sverige och i Iran (Inte kanske bara i Teheran som alla påstår är deras hemstad) men i hela landet. Skillnaden då min vän är att ni inte genomför ett "vanligt" "normalt" samlag, utan ni tar den där bak istället!! Det problematiska med ditt folkslag är att ni genuint tror att ni är bättre än alla andra på denna jord. Sluta upp med det, inse era brister och bygg upp er inifrån till att bli bra människor istället!!
    jag håller helt med dig, falska och vänder åsikter hela tiden. 
  • Turkfästmön
    Azhs skrev 2013-01-12 10:23:23 följande:
  • Wittra

Hade du varit min vän och lagt dig i mitt sexliv och kallat mig billig så hade jag fan bett dig fara åt helvete också. jag hade skitit i din nationalitet men du ska fan inte komma och döma och raljera om sånt du inte har att göra med. typiskt också av dig att yra om rasism när du själv dömer ut svenska kvinnor....dubbelmoral..kanske ett ord som du borde lära dig.

• Svenskflicka
    Ejder skrev 2013-01-12 08:36:27 följande:
    Nej, jag vet vilket ju förklarar varför hälften av alkla äktenskap slutar i skilsmässa.Det är omöjligt att vara gift med en tjej som ser ut som Hanna Fahl utan att bli sexuellt frustrerad.
    Men äktenskap handlar om så mycket mer än sex. Jag tycker  du är väldigt nedlåtande.
  • Psychopath

Jag tror inte det behöver handla om ren rasism i de fallen du beskriver, när man är arg händer det oftast att man försöker hitta något att såra den andra personen för, oavsett om det handlar om etnicitet, namn, utbildning, ålder etc.

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..