Inlägg från: Namine |Visa alla inlägg
  • Namine

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

jag tror inte det handlar om att vara rasist utan jag tror mer att det handlar om att dom blir arga och förbannade och så kommer dom inte på något bättre att säga utan dom slår på det enda som för dom är uppenbart. "okej du är invandrare så då tar jag i med dom skällsorden".
    lite så tror jag att det är. känns som att många tror att det tar mer än om man bara säger jävla hora eller något. men jag kan ju så klart ha fel.
    jag vet att om jag bråkade med någon (när jag var mycket yngre så klart) så kunde det ibland komma något sådant ord med i mixen. När man var ung dum och trotsig tonåring men jag är absolut inte rasist. men det gick åt båda hållen då. svennehora och liknande är ju också ganska populära ord och enligt mig lika elakt.
    Men som du säger det är jävligt dumt och man borde låta bli helt och hållet.
    men som sagt tror inte att dom nödvändigtvis måste vara rasister därför utan bara ha dålig fantasi.

• Namine

är inte du lite fördomsfull om du tycker att ALLA svenska tjejer är lössläppta? menar du att iranier inte är det, alltså att ingen iranier är det alls?

• Namine

menar du att alla svenska ligger runt men iranier gör inte det alls?

• Namine
    Persisk skrev 2013-01-11 18:36:07 följande:
    Det beror på, om man är religiös muslim så bär man slöja men mestadels av utlänningar från mellanöstern bär inte slöja här i sverige, Iranier är ju kända för att inte vara så religiösa.. besök bara kista t,ex du ser knappt några Svenskar, du ser däremot massa Iranier,kurder, syrianer,turkar osv.. inte så mkt slöja där.

Våra killar ser Svenska tjejer som sexobjekt(Tyvärr) pga att svenska tjejer har förstört sitt egna rykte, de är lätta att få, öppnar upp låren för vem som helst .(har sett och fått det bekräftad många gånger) Inte alla våra killar ser er som sexobjekt samt alla svenska tjejer är inte på det viset, en del är det däremot.

I tidig ålder så ser man oftast svenska tjejer med utländska killar men i slutändan så väljer alltid våra killar tjejer av sin egna sort, detta ser jag dagligen.. de flesta av mina utlänska killkompisar har haft relationer med svenska tjejer men när det kommer till det ''seriösa'' samt riktiga'' så väljer de oss, dvs mellanöstern tjejer.

Helt vanligt att man väljer att bilda familj med en som kommer från samma land. 
    haha det där är ju bara så fel. du drar ju alla över en kam om och om igen. du vet inte hur ALLA svenska tjejer är och inte heller hur ALLA iranier är.
    min blivande man har sagt att han ALDRIG skulle kunna vara tillsammans med en kvinna från mellanöstern för dom är manipulativa och kontrollfreaks. kontrollerar allt deras män gör, förföljer dom och är allmänt galna.
    Han har med andra ord frivilligt valt en svensk tjej att gifta sig med vilket vi gör i juli och skaffa barn med vilket vi börjar med i april. kors i taket måste jag säga om det är som du säger. man väljer att skaffa med någon från samma land.
  • Namine
    Persisk skrev 2013-01-11 19:08:17 följande:
    Nej för iranska killar är varken pedofiler eller våldtäcksmän.. visst det finns vissa men det är precis som bland alla folkslag.. det finns bra samt dåligt folk.

Men att svenska tjejer är lössläpta samt lätta är ju ingen nyhet..  åk bara till nån semesterort i Turkiet så ser du hur svenska tjejer springer efter turkarna för att ha sex och många åker ju dit för att ha sex, annorlunda sex.. skillnad från de sexet de får hemma här i Sverige.. En Svensk tjejkompis sa såhär: Era killar är så annorlunda jämfört med våra killar, de är riktigt varma och sköna samt vet hur man tar han om en kvinna både ute samt i sängen GladJag har sett detta själv för 2 år sen då vi var i Antalya, såg många svenska tjejer, lättklädda med turkiska killar.. och bara gud vet vad dom gjorde senare Flört
    och återigen så talar du emot dig själv.
    vissa är dåliga säger du om iranier. men så är det väl bland svenskar också. vissa är bra vissa är dåliga. vi känner iranska kvinnor som är lössläppta precis som vi känner svenska kvinnor som är det och samma sak med killarna. jag har aldrig varit så där bland annat. har bara haft två låååånga förhållanden. ett i tonåren och ett nu med min blivande man och mina framtida barns far. EN iranier! Som hellre väljer en svensk än ett iranier för dom är galna. enkelt.
  • Namine
    Persisk skrev 2013-01-11 19:16:26 följande:
    Vi är svåra ibland ja Flört inte lätt o kontrollera oss samt tillfredsställa alla våra behov, kräsna samt en aning bortskämda är vi också... men vi är fina så det är klart att vi ska vara kräsna samt ha krav och vara ''svåra''Skrattande
    hahahaha...så mycket har ni inte för att kompensera all den crazy som han målar upp det till att vara.
  • Namine
    Persisk skrev 2013-01-11 19:54:01 följande:
    Vi älskar smink men vissa överdriver självklart och lägger på tonvis med smink, men det gäller inte alla som sagt, 

Vi har attraktiva drag, som Svenskar drömmer om bara. Vi har de här naturligt TJOCKA långa mörka håret, mina svenska tjej kompisar säger det rakt ut att dom är avundsjuka och betalar mycket för att fixa hårförläningar men ändå blir deras hår inte som vårat. Vi har kurvig kropp med stor bakdel samt stor byst(de flesta av oss) Svenska tjejer lägger sig under kniven för att få större bröst men det har vi naturligt redan. Vi har naturligt den här fina hud tonen, naturlig ''solbränna'' / olivfärgad året runt, svenskar lägger sig i solarium men ändå får dom inte vår hudton, utan dom blir helt oranga/röda Flört

Så alla ni haters kan lika gärna sluta, alla vet att mellanöstern kvinnor betyder exotisk.  
    Och ni får acceptera detta bara att varje folkslag har sina speciella drag, svenskar är bleka,blonda, blåögda samt långa, medans vi tjejer från mellanöstern är exotiska  mörkt hårt, petit och liten kropp, stor bakdel samt välformad byst.

plus att ni har hår överallt och jag har hört många iranska kvinnor som säger att dom är så avundsjuk på oss svenska som slipper unibrow och vaxa sig en gång om dagen och ansa mustachen också.
    och vi har mycket som många andra vill ha också. det är många som skulle ge mycket för det fina blonda håret som inte blir frissigt och står åt alla håll bara för att det är lite fuktigt ute. samt att svenska kvinnor kan också vara kurviga och iranier kan vara raka.  Och undra varför iran är bäst i världen på näsoperation? jo för att iranier lägger sig under kniven för att bli av med den dom är född med. och vi svenskar har oftast bra näsor i jämförelse.
    olivfärgade? ja vi kan säga att det heter så men det gäller itne alla. har jätte många kompisar från mellanöstern som är vitare än mig. Min man uttrycker det som att när han blir solbränd så ser han skitig ut. haha.
    så det är nog ganska lika där i många avseenden. jag menar vi har saker ni vill ha och ni har saker vi vill ha så kommer det alltid vara.

• Namine
    Persisk skrev 2013-01-11 19:59:14 följande:
    Kan du svara mig varför ni vill vara som oss? ni färgar håret mörkt/svart, ni solar sönder er i hopp om att se exotiska ut, alltså se ut som oss, ni fixar era bröst samt förstorar läppar för att se ut som oss men ändå ser man att det är en svensk tjej och inte en snygg arabiska eller en Persisk tjej. Ser dagligen svenska tjejer med svart hår och solbränna, i hopp om att se ut som oss.. men vi har allt det är naturligt, det ligger i våra gener Flört 
    och jag ser dagligen mellanösterntjejer med desperata försök att få blond hår.
  • Namine
    Persisk skrev 2013-01-11 20:03:30 följande:
    ALLA Iranier har inte stora näsor, vissa som opererar, gör det för att det är trend där. 

''jag menar vi har saker ni vill ha och ni har saker vi vill ha så kommer det alltid vara.''

Svenska tjejer drömmer, bokstavligt talat drömmer om att ha det här tjocka mörka håret som växer snabbt, den snygga bakdelen som vi naturligt har samt välformade brösten. Det har jag fått bekräftad, Svenska kvinnor är kända för att inte ta han dom sitt yttre, er hud kvalitet är verkligen inte bra det blir fort rynkor på er svenska kvinnor, ni är inte heller hårlösa ni har ljust därför syns det inte lika mycket. 
    precis som att ALLA svenskar inte har små bröst. haha. du är ju för rolig.
    Jag skulle för allt i världen inte vilja ha det mörka håret. jag älskar mitt lååånga blonda naturliga hår. har aldrig färgat det mörkt och kommer aldrig göra.
    jag solar inte heller bara så du vet.
    bakdelen kan vara lika snygg på en svensk som en iranier också. och välformade bröst kan man ha även fast dom är små. jag har inga bomber men dom är inte små heller. så som vi säger i sverige, "lagom" och ändå är dom sjukt välformade.
    och ta hand om vårt yttre, det kan du ju inte dra alla över en kam, finns svenska som ser ut som skit och inte tar hand om sig precis som det finns iranier som gör detsamma. Men huruvida vi tar hand om vårt yttre eller inte har inte mycket med rynkorna att göra. utan mer om livsstil och möjligen arv.
    nej inte hårlösa men vi har bra mycket mindre hår än vad ni har oavsett. plus att det syns mindre. tro mig min svärmor och jag har haft den diskussionen ofta. mer än en gång. jag har knappt hår allt på armarna eller benen. och definitivt ingen mustach.

Hur som så tycker jag nu att det är du som är smygrasist, du håller på precis som dina kompisar fast mot svenskar. är dömande och tycker att det är vi och så är det dom. lär dig att se människor istället för kulturer. jag älskar min man för att han är den han är och inte för vad han är. Jag skiter i om han är asiat, afrikan eller amerikan. och du borde lära dig att inte dra alla över en kam och säga att svenskar har dålig hy och ligger runt och iranier är vackra och pryda för så ser inte verkligheten ut.
    utan tänk att Anna hon är en slampa som springer omkring och Lisa är inte det för hon har bara legat med sin man. Och Shirin är slampa för hon ligger omkring men Parvane är inte det för hon har bara sin man.
    är inte det liiiiite smartare att tänka på inividnivå istället för gruppnivå?
    Men som du resonerar så verkar du inte kunna det men vad vet jag.

• Namine
    Servilia skrev 2013-01-11 20:21:12 följande:

Menar du att deras näsor är opererade, alltså..? För jag har faktiskt lagt märke till att perser ofta har vackra näsor. Men de är konstgjorda alltså..? Hur ser den ut annars - som hos judar o araber..?
    haha ja jag har ju inge statistik på det men har sett att iran i alla fall är bäst i världen på att operera dom så det borde väl tala för något, eller?
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..