Inlägg från: matzzon31 |Visa alla inlägg
  • matzzon31

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Jag tror TS menar väl med sin ''poäng''. Det finns en del smygrasism i Sverige som det finns i alla andra länder. Det är väldigt många som ser invandrare/utlänningar som en homogen grupp, vilket de inte är. Alla är inte likadana.  Samma gäller för svenska tjejer. Alla är inte lösaktiga. Så TS poäng kommer inte riktigt fram i och med att hon själv drar alla över en kam.

Enda lösningen till detta är att alla slutar göra det och börjar döma varandra som människor istället för vilken nationalitet man har.  

• matzzon31

Alla åldras olika fort. Beror inte på hudfärg. Tror dock svarta åldras minst av vad jag sett, men det är att generalisera. Har också en kollega som är 52 år från Turkiet och hon ser inte ut att vara över 40. 

Att folk ens går på denna tråden. Antingen är det en SD:are som skriver eller en av hennes kompisar som använder hennes bild för att trolla.

• matzzon31
    Smartie skrev 2013-01-11 20:53:11 följande:
    Nej, det beror inte på hudfärg, men gener spelar in. Vilket kan ge olika (generella) utslag hos olika befolkningar.
    Gener OCH livsstil är det mest avgörande.

Inte säkert att TS trollar, även om man önskar att det vore så. 
    Precis det är det som spelar roll. 
    Hoppentoss skrev 2013-01-11 20:53:27 följande:

Så du menar att det inte finns korkade Periska kvinnor?  ;-D
    Klart att det finns korkade persiska kvinnor. Lika mycket som det finns korkade människor rent allmänt. Det är ju det som är problemet som separerar oss alla. När man blir så stolt över var man kommer ifrån och börjar tro att det är något speciellt. Det är ju barnsligt bara. Det är av ren slump man är från Iran eller Sverige. Det är ingen prestation eller skicklighet. Alla borde bara se sig som människor istället. 

• matzzon31

Tror fortfarande hon eller han trollar. De flesta inlägg är rätt ''taktiska'' för att skapa en provocerande debatt. 

• matzzon31
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 21:10:05 följande:
    Tack själv har jag fått perversa blickar av din sort. och sluta höj dig själv till någon slags gudinna. Jag skulle aldrig tänka mig att vara något annat än en arier,och att alla vill se ut som ni. Dream on babe....du måste verkligen komma ner på planeten jorden. 

Jag måste bara säga du sjunker ner på samma nivå som TS när du skriver saker som ''din sort'' och lägger upp en jättefin bild på en svensk tjej och jämför med den sämsta tänkbara bilden på en utlänning. Nästan barnsligt... Säger inte att du är rasist, men TS vill bara få fram rasistiska kommentarer i den här tråden och det har hon ändå lyckats med. Vissa människor tycker om att provocera. 
  • matzzon31

Om nu den här personen existerar så är hon själv rasist ja. Alla kan vara det, inte så svårt. Tror fortfarande personen bara provocerar. Sen kommer andra rasister fram som hon vill. 

• matzzon31

Vadå än sen? Folk sitter och bråkar hit och dit, tänker ut smarta svar att skriva tillbaka. Allt pga någon bara sitter och provocerar. Det är ju rena komedin att sitta och läsa igenom några svar. Tänker inte skriva mer här. Fortsätt bråka ni om vilket land som är bäst, vilka kvinnor som är de snyggaste och vilka som har mest sex. Vi får se om det världen blir bättre för det... Meddela mig vad ni kommer fram till. 

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..