• familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?

• Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
  • Elisa82

Sorkfeber: klok man du har :)
    Ja, gubben här hemma undrar varför jag stressar så och tycker inte att vi ska tänka så mycket på det.Men det märks på honom att han börjar bli lite otålig han med.  Värst är ändå vänner som säger att man ska slappna av så så kommer det. Det där tror jag inte ett dugg på. 

Gott nytt år på er tjejer! :) 

• Vårväntanochlängtan
    Elisa82 skrev 2012-12-31 06:37:54 följande:
    Sorkfeber: klok man du har :)
    Ja, gubben här hemma undrar varför jag stressar så och tycker inte att vi ska tänka så mycket på det.Men det märks på honom att han börjar bli lite otålig han med.  Värst är ändå vänner som säger att man ska slappna av så så kommer det. Det där tror jag inte ett dugg på. 

Gott nytt år på er tjejer! :) 
    Känns som att vi alla som försöker, där det tar lite tid får kommentaren om att slappna av slängt på sigObestämd Åh irriterande, det är ju som att de indirekt säger åt en att man har sig själv att skylla för man inte slappnar av ordentligt
  • intetnyttpåplusfronten

22 dagar kvar tills vi ska till gyn och få svar på blodproverna... väntan är ju fruktansvärd! Maken ska påbörja sin antibiotikakur imorgon också, mot de vita blodkropparna i hans sperma... Enligt gyn var spermierna bra men blodkropparna kunde göra dem sämre i längden..

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • AlexandraViberg

När folk sa till mig att slappna av sa jag tillbaka att "tror du avslappning dödar bakterierna i min livmodertapp och skulle fått bort slemmet ur äggledaren?"

Man får ju ibland (om det är samma som säger det om och om igen) faktiskt säga emot någon gång så de förstår :)

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • trina

Hej alla!

Har varit på första besöket för att lämna blod och sedan är det upp till min man att lämna spermaprov sen när alla ledigheter är slut. 

Själv har jag PCO så det vet jag är "emot" mig.  

• Vårväntanochlängtan

Mens idag Rynkar på näsan Känns ändå bra att denna månaden kommer vi få svaret på varför plusset dröjer (om nu inte allt är som det ska och det är oförklarlig barnlöshet){#emotions_dlg.flower}

• Ylle99
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-01-01 19:47:17 följande:
    Mens idag  Känns ändå bra att denna månaden kommer vi få svaret på varför plusset dröjer (om nu inte allt är som det ska och det är oförklarlig barnlöshet)

Hoppas det är något som är mer eller mindre lätt att åtgärda! Ja, skönt att få ett svar!
  • Vårväntanochlängtan
    Ylle99 skrev 2013-01-01 21:42:15 följande:

Hoppas det är något som är mer eller mindre lätt att åtgärda! Ja, skönt att få ett svar!
    Ja jag hoppas att det är något med mig som lätt kan ordnas med hormonsputor eller liknande.{#emotions_dlg.flower} Tills dess så provar jag med progesterall kräm denna cykeln.
  • Elisa82

En vecka kvar tills vi får svar på proverna! Försöker låta bli att tänka på det men det går väl så där...BIM är allt mellan 4 - 11 januari. Blir så förbannad på min kropp, har alltid haft regelbunden mens men nu när man verkligen vill ha koll då varierar den allt mellan 28 till 35 dagar. Första gången den var sen så kunde vi ju inte låta bli att tänka att jag kanske är en s.k låghormonare som plussar sent men nej då...Kände mig nästan lite lurad där. 

Hur är det med er tjejer?
    Hoppas att 2013 blir året då vi får våra efterlängtade barn :) 

• Maramina

Mensen kom igår, något försenad, men humöret är på topp ändå. I nästa vecka ska jag på min spolning och så får vi resultaten från proverna som togs innan jul. Utom de som visar på äggreserverna då dom proverna körs bara en gång i veckan, och mins prover togs en dag för sent för att hinnas med innan vårt inbokade möte. Jag har fått för mig att det inte. Kommer finnas något att hitta på våra prover (utom viss störning på ämnesomsättningen som jsg redan känner till) utan att det bara är så att det tar tid för oss

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013