Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Ok, tack vårväntan! :)
Hej och välkommen alla nya! Har varit bortrest över jul så jag har inte kunnat vara inne här. Det har varit känslosamma dagar för oss den senaste tiden. Fick precis reda på att ett annat par i familjen väntar barn, och vi är såklart jätteglada för deras skull men det högg som en sten i hjärtat.
En liten sammanfattning om oss: Jag är 25 år, och min man är 27 år, vi har försökt i 1,3 år. Vi har varit och lämnat blodprov hos farbror doktorn och i slutet av januari (inte fått remiss än) så ska vi dit igen och då ska min man lämna spermaprov på morgonen, och sen när vi träffas på eftermiddagen ska de ha hunnit kollat på hans test. Om allt ser bra ut där så ska de börja fokusera på mig.
Angående tester: Jag började med ÄL-tester förra månaden/denna månad för att jag helt enkelt varit osäker på om jag har haft äl överhuvudtaget eftersom min mens är så oregelbunden, men jag fick iaf positiva äl-test och nu väntar vi på bim som är inom en vecka. Jag önskar att jag vore gravid, men vågar inte hoppas på det och hade tänkt testa idag (på bim-3 kanske?) men det känns helt enkelt onödigt. Så jag avvaktar nog...
Är glad att jag kan få skriva av mig här med andra som faktiskt FÖRSTÅR vad man går igenom. :) Tack!
Jag har hunnit läsa på lite om väntetider och utredningar i min del av landet. Ca 6 månaders väntetid skriver de på sin hemsida att det är. Känns som en evighet! Men kanske kan det gå snabbare vid privata alternativ, håller tummarna för det ;).
Jag har blivit erbjuden spolning en gång förra året, men det hela rann ut i sanden pga att vi då riktade in oss på adoption & en utb vi kom in på. Nu börjar jag bli orolig att även jag kommer få göra det ändå, är väldigt rädd för att det ska göra så ont ( en vanligt gyn besök smärtar för mig) Är det nästan rutin på spolningar nu? Erfarenheter? Tack för att ni finns och delar med er!
Tack för snabbt svar, lugnar mig litet :) Jag går ju med på att prova och göra det mesta för att nå vårat barn, men liiiite lugn kan oxå vara bra inför allt som komma skall ;)
Hej på er!
Hoppar oxå in här. Jag och min sambo har försökt sedan i mars, första barnet för oss båda. I december tog tålamodet slut och nu har vi påbörjat våran utredning. Ringde en privatklinik där vi bor och vi fick tid 10 dagar senare. Så nu har jag lämnat blodprover och min sambo spermaprov. Resultaten får vi 9 januari, vad tiden tycks krypa fram tills dess.
Välkommen Elisa! Ja, väntan är nog det jobbigaste just nu. Det är en evig väntan till det mesta. När jag skriker om det hemma brukar min man säga: "..men att vänta är det enklaste, tid är det vi har och vi kan inte göra ngt annat än att luta oss tillbaka och just vänta" Jag hatar det sk lugnet han utger men vet att han menar väl.... ;)