• familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?

• Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
  • familjenl
    Sorkfeber skrev 2013-01-15 17:31:36 följande:
    Ohh IDAG låg det ett brev i postlådan! Jag är så glad så jag bara skuttar in, jaa.. det är första tiden hos kvinnokliniken/fertilitetsutredningen och vårat förstaförsta möte, men jag är bara så glad att det HÄNDER NGT, väntan väntan! :)
    Om en vecka kanske jag/vi iaf får ngn slags planering, hopp el förtvivlan vem vet.  
    Vad härligt för er!! Hoppas allt går bra!
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-01-15 20:25:48 följande:
    På måndag är det dags att få provresultaten på mina blodprover & sambons spermieprov. Supernervös{#emotions_dlg.flower} Men ett steg i rätt riktning.
    Idag är det även BF dag för den graviditeten som slutade som ett MA:a så det är lite extra jobbigt idag med bebisbiten. Fick dessutom reda på ikväll att en föredetta klasskompis är gravid. Som sagt, mycket just nu.
    Förstår att det är nervöst, så kände vi inför gårdagens möte oxå! Usch kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste kännas med MA :( Styrkekram till dig! Och du får som sagt slänga av dig alla känslor här om du vill. 

• Vårväntanochlängtan
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-15 22:55:11 följande:
    Spännande! Här är det dags för det mötet på tisdag. :) Fick ju dock reda på spermaprovets resultat vid min spolning, men nu drar det ihop sig till att få veta mina blodprover också... Så jag är också nervös! Hoppas vi båda får ett "bra" möte :)
    Usch vad jobbigt med BF.. :/ Jag genomgick nyss vad som skulle ha varit mitt barns andra födelsedag, också superjobbigt.. Och tre nya graviditeter på facebook idag... :( 
    Ja det hoppas jag med att vi fårGlad
    Ja usch vilka skitdagar, man ska ju helst undvika att blicka tillbaka men det är lätt att det kommer över en när det är känslomässigt jobbiga saker. {#emotions_dlg.flower}
  • intetnyttpåplusfronten
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-01-16 16:35:12 följande:
    Ja det hoppas jag med att vi fårGlad
    Ja usch vilka skitdagar, man ska ju helst undvika att blicka tillbaka men det är lätt att det kommer över en när det är känslomässigt jobbiga saker. {#emotions_dlg.flower}
    Ja det är ju det.. Men men, nu ser vi framåt! Och skiter högaktningsfullt i andras graviditeter! ;)
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • Vårväntanochlängtan
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-16 19:55:23 följande:
    Ja det är ju det.. Men men, nu ser vi framåt! Och skiter högaktningsfullt i andras graviditeter! ;)
    Haha precis Glad Bara fokus på eventuella egna. Nu ska jag gå och marinera mig lite med progesterallkräm och sen sova för imorgon har jag tenta.
    ÄL-tider och tentadags samtidigt! Kunde de inte planerat tentan bättre?Flört
  • familjenl
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-16 23:44:00 följande:
    Haha ja det kan man tycka :p ÄL här också, så jag ska ta mannen i örat och krypa ner nu ;)
    Har också ÄL. Kul att vi har samtidigt :) Hoppas på ett plus sen då! Kram på er
  • Sorkfeber

Vad häftigt att HA ÄL. jag hoppas innerligt att jag ngnsin får uppleva det också, vill bara att det ska vara onsdag nästa vecka så att vi får ngt konkret att gå vidare med efter mötet!
    "Tur" att jag jobbar hela helgen och nästa vecka, mina tankar bara snurrar med bäbis så att jag spricker!

Är era män lika "på" på bäbisfronten eller får ni hålla tillbaka lite för att inte stressa dem, låter kanske konstigt formulerat men jag vet inte hur jag ska skriva.
    Min karl går nog igenom en 30-års kris och vill/vill inte/panikar/vill/ok inför allt detta, tror han inte KAN vara på samma plan som mig (oss kvinnor?) egentligen.
    Men han följer med och jag vet att han vill men att detta stressar honom lite.

Men vem fan stressar inte detta!? ;)  

• camilla1979

Hej på er!

Letade lite och fann denna tråd då även vi är på väg in i utredning. Har läst igenom era inlägg och då det känns som att ni befinner er på exakt den nivån där vi nu är (Första mötet 14 februari) hoppar jag också gärna med här, hoppas det är OK Skrattande

//Camilla    

• intetnyttpåplusfronten
    familjenl skrev 2013-01-17 09:51:52 följande:
    Har också ÄL. Kul att vi har samtidigt :) Hoppas på ett plus sen då! Kram på er
    Ja hoppas att vi plussar allihop ;)
    Försök 2 sen spolningen nu, känns som att man har lite mera hopp nu dessa 3 mån efter. :) Innan har jag inte haft något hopp på flera månader...
    Kram kram!
    Sorkfeber skrev 2013-01-17 10:37:34 följande:
    Vad häftigt att HA ÄL. jag hoppas innerligt att jag ngnsin får uppleva det också, vill bara att det ska vara onsdag nästa vecka så att vi får ngt konkret att gå vidare med efter mötet!
    "Tur" att jag jobbar hela helgen och nästa vecka, mina tankar bara snurrar med bäbis så att jag spricker!

Är era män lika "på" på bäbisfronten eller får ni hålla tillbaka lite för att inte stressa dem, låter kanske konstigt formulerat men jag vet inte hur jag ska skriva.
    Min karl går nog igenom en 30-års kris och vill/vill inte/panikar/vill/ok inför allt detta, tror han inte KAN vara på samma plan som mig (oss kvinnor?) egentligen.
    Men han följer med och jag vet att han vill men att detta stressar honom lite.

Men vem fan stressar inte detta!? ;)  
    Min man är lika "på" som jag, kanske att jag är mer intresserad av själva utredningen iom att jag läser en massa om det dagligen, han är mer intresserad av mötena på kliniken :)
    Första året höll jag tillbaka för att inte stressa honom, andra året var förjävligt, sexet var värdelöst och bara tvångssex... Vi hade problem som vi aldrig har haft varken före eller efter det året, tex han fick inte upp den, kan kunde inte komma osv. Jag mådde skit och allting var ett helvete.
    Nu är det harmoniskt igen, vi sexar på som vi känner för utom ÄL veckan då vi kör varannan dag. :) Han har koll på min ÄL och jag måste inte anstränga mig så hårt, vi båda vet att när vi lägger oss på ÄL dagen så är det sex som gäller ;)

Jag är lite rädd, jag har börjat förlika mig med tanken på att vi kanske aldrig får barn. Och det börjar kännas som att det inte är hela världen... :s Jag vet inte om det är min hjärna som försöker lura mig, att bli gravid har ju varit nästan det enda jag tänkt på i snart 6 år! Så varför vill hjärnan lägga av nu när vi kommit så långt i utredningen?

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013