Inlägg från: Thotis90 |Visa alla inlägg
  • Thotis90
    familjenl skrev 2013-01-28 18:07:02 följande:
    Hur går det för er tjejer? Själv så har jag BIM till helgen och det skulle vara underbart att få ett plus då och kunna ringa till mottagningen och säga att jag inte behöver mer hjälp. Om mensen dyker upp så väntar nog spolning och hormontabletter för min del. 

Kram på er, hoppas ni får en fin vecka! 
    Här vankas det ägglossning, 13:e försöket. Jag bör ha det imorgon eller på onsdag.
  • Thotis90
    familjenl skrev 2013-02-08 15:48:05 följande:
    Nu är jag hemkommen efter sjukhuset och spolning..  Det var det värsta jag har varit med om! Jag visste att det kunde göra lite ont men för mig gjorde det fruuuuuuuktansvärt ont. Och efter undersökningen fick jag blodtrycksfall så de var tvungen att ha mig under observation ett tag. Fick ligga kvar och vila i 40 min... 

Till råga på allt fick jag beskedet att jag har pco och att jag ska få börja med pergotime.

Just nu är jag dock bara glad att smärtan har lagt sig något och att det inte var stopp i äggledarna... 
    Min syster har PCO och hon blev gravid direkt efter sin äggledarspolning.
  • Thotis90

Karln min har varit tveksam till det här med utredning och nu säger han att han vägrar få prostatan undersökt. Om läkaren vill kolla honom (vare sig det är spermaprov eller få prostatan undersökt) så kommer han att backa. Han säger att vi då får avsluta utredningen och utgå ifrån att det är honom det är fel på. WTF?! Skall jag behöva acceptera det här? Det är okej att läkaren gräver i mitt underliv, men om han måste undersökas säger han tvärnej.

• Thotis90
    Ylle99 skrev 2013-02-11 21:43:54 följande:

Det var tråkigt att höra att han känner så. Tror du han hade förväntat sig att allt fokus skulle ligga på dig vid en utredning och att det nu blev lite chockartat? Kanske behöver han tid att vänja sig vid tanken? Vad anger han för skäl till varför han känner sådan motvilja? Jag håller tummarna för att han ändrar sig.
    Vi pratade precis och det visade sig att han inte vill utredas av den anledningen att han tycker att "naturen skall få ha sig gång", men vad händer om det är något litet fel som måste åtgärdas för att vi skall kunna få barn? (jag frågade honom det, men fick inget riktigt svar). 
  • Thotis90
    Ylle99 skrev 2013-02-11 23:07:43 följande:

Åhå, det argumentet har jag lite svårt för. Fortsätt prata. Varför är det så viktigt vad gäller just det här att naturen ska ha sin gång?
    Nu vet jag ju absolut inget om hur ni lever, men är han konsekvent i det tankesättet vad gäller allt? Isåfall kan jag ju lättare köpa det.
    Jag tror att allt händer av en anledning och jag vill att det skall vara så naturligt som möjligt (därav jag inte vill göra IVF), men ibland kan naturen behöva hjälp på traven och det verkar som att vi behöver det. Jag tycker att det är värt det om det leder till att vi får den familj vi drömmer om. 

• Thotis90
    Maramina skrev 2013-02-12 07:40:10 följande:
    Sedan så är det , vad jag har förståt, så att många kliniker kräver att kvinnan och mannen gör utredningen tillsammans. Så ska han kanske tom neka dig att få reda på om det är något fel hos dig???
    På kliniken här måste man utredas tillsammans, så om han vägrar kan inte jag ta reda på om det är någonting fel på mig...
  • Thotis90

Han vill inte att vi skall äta kosttillskott heller. Han provade zink kombinerat med folsyra för någon månad sedan, men han slutade och säger nu att han inte tycker att jag skall fortsätta med mina kosttillskott (bidrottninggelé, rosenrot och apoteket kvinna). Han kommer återigen med argumentet att naturen skall få ha sin gång... 

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013