Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
jag hoppar på tråden och delar nästan allt ni säger. Vi har haft problem med sexet pga att han blir så stressad och kan inte få upp den. Jag blir ju super besviken.... vad ska man göra! jag berättar inte ens när jag har ägglossning längre men oftast känner han på sig det. Han talar alltid om att vi måste göra det mer roligt och lustfyllt och få bort den onda cirkeln att sexet är mekaniskt. Dock finner jag det svårt för det är inte många dagar man kan spela med....I det känner jag en frustation.
Idag var vi på vårt första "utredningsmöte" träffade läkaren som gick igenom alla våra prover och gjorde gyn undersöknig. Allt såg bra ut... dock misstänker man ju vävnad i äggledarna och mannen måste göra om sperma prover då det visade låg rörighet...Fick inte så mycket svar då man inte kan "spekulera" utan svar.... men vad som förvånade mig var väntetiden...
Mannen får lämna sperma 1 feb dock måste jag vänta 3-4 månader innan jag kan spola mina äggledare. Det är ju totyr - de sa att det berodde på läkarbristen. Väl efter spolningen måste vi vänta upp till 3 månader för att träffa läkaren igen och bestämma vilken behandling och därefter vänta ytterligare 3 månader för att påbörja IVF. vi pratar upp till 9 månaders väntetid... har ni andra fått samma prognoser?
Dock känns det väldigt bra att vara igång och att saker och ting börjar hända... allt för att komma #förhoppningsvis" närmare en graviditet!
Charlotta: Jag vet bara hur det var att gå den privata vägen då vi har ett barn sedan tidigare, utom med utredningen (utom spermieprovet som vi gjorde privat för att spara in tid). Från det att jag tog kontakt med kliniken till att vi fick påbörja vår utredning tog det tre månader. Hade vi valt att bekosta utredningen själva hade vi kunnat få en tid inom en till två veckor. När vi fick träffa läkaren så gjordes samtidigt ett VUL och blodprov togs. Dagen därpå lämnade mannen spermieprov. Detta gjorde vi julveckan. Spermieprovet betalade vi själva för liksom mitt AMH-prov. Direkt när de öppnade efter helgerna, deras första öppna dag, hade vi vårt återbesök då mina äggledare spolades och vi gick igenom resultaten. Då AMH-körningen är väldigt dyr så kör de dessa tester endast en gång i veckan för att spara in pengar och därför fick vi inte dom resultaten förrän senare den veckan. Och idag så fick vi tid för ett första inledande möte med behandlande läkare inför vår IVF/ICSI och den tiden är den 8 februari. Några tider för den fortsatta behandlingen har jag inte.
Nu sa tom vår läkare som gjorde utredningen att vår utredning har nog blivit den snabbaste han varit med om
Blev super glad när de ringde från kliniken i går och frågade om vi var intresserade av en återbudstid hos dem....OM vi var, svarade ja innan jag ens hunnit förankra det på jobbet men efter lite trix lyckades jag flytta diverse jobbmöten och nu är det 5/2 som gäller istället för 14/2!!!! hoppas ni har en fin Lördagkväll :)
Vad skönt Camilla! Många skulle nog säga att nio dagar inte är någon skillnad men de kan i så fall få skjuta upp något de har väntat på nio dagar så får vi se om de fortfarande tycker att det inte är något Vad skönt att få komma in tidigare!
Åhhh, i övermorgon onsdag har vi vår första tid hos fertilitetsmottagningen, jag är så nervös och glad... och lite gråtfärdig...
Vårväntanochlängtan: Hur gick det idag?? Visst fick ni veta resultaten idag?
Här är det dags imorgon kl 14.20, är sååå nervös... :S