• familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?

• Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
  • intetnyttpåplusfronten
    Sorkfeber skrev 2013-01-21 16:06:44 följande:
    Åhhh, i övermorgon onsdag har vi vår första tid hos fertilitetsmottagningen, jag är så nervös och glad... och lite gråtfärdig... 
    Åh minns känslan! Så skönt att det äntligen kommer igång och händer nåt! Lycka till!
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se = anv. namn och lösen: Sofie
  • Sorkfeber
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-21 19:30:02 följande:
    Åh minns känslan! Så skönt att det äntligen kommer igång och händer nåt! Lycka till!
    Oh tack, jag måste sysselsätta mig hela tiden för att inte nervösa ihop. Så fjantig man är, men varje sak som händer i "Processen" är ändå en milstolpe, hur stor eller liten. :) 
  • familjenl
    Sorkfeber skrev 2013-01-21 21:06:33 följande:
    Oh tack, jag måste sysselsätta mig hela tiden för att inte nervösa ihop. Så fjantig man är, men varje sak som händer i "Processen" är ändå en milstolpe, hur stor eller liten. :) 
    Det är så sant! Varje steg är ett steg framåt. Lycka till imorn!
  • Sorkfeber
    familjenl skrev 2013-01-22 09:22:20 följande:
    Det är så sant! Varje steg är ett steg framåt. Lycka till imorn!
    Tack! <3 
    Hör av mig imorgon :)  
  • Sorkfeber
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-22 13:15:46 följande:
    Gaah brakar ihop snart. 1 timme kvar tills det är dags att få veta provsvaren.. :s
    Oh, lycka till och hör av dig! :) 
  • intetnyttpåplusfronten

Tillbaka igen... inga bra resultat alls :( Misstänkte det direkt vi kom in, för han hade lagt fram en förpackning pappersservetter på bordet framför oss.

Nåt värde skulle ligga på 0,7 och mitt låg på 0,27. Jag ägglossar som jag ska, men med troligtvis kass kvalité på äggen. Jag är 25 år och på väg in i klimakteriet, inom ett halvår kan det vara för sent. Han skickade remiss till IVF idag, så vi ska komma igång med det så fort som möjligt nu, får ju 2 försök finansierade men vi har minimal chans att lyckas... :(

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • familjenl
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-22 15:34:05 följande:
    Tillbaka igen... inga bra resultat alls :( Misstänkte det direkt vi kom in, för han hade lagt fram en förpackning pappersservetter på bordet framför oss.

Nåt värde skulle ligga på 0,7 och mitt låg på 0,27. Jag ägglossar som jag ska, men med troligtvis kass kvalité på äggen. Jag är 25 år och på väg in i klimakteriet, inom ett halvår kan det vara för sent. Han skickade remiss till IVF idag, så vi ska komma igång med det så fort som möjligt nu, får ju 2 försök finansierade men vi har minimal chans att lyckas... :(
    :( Beklagar verkligen!! Vad var det för värde som var dåligt då? Inget man kan göra något åt eller?
    Förstår att det måste kännas tungt, ska hålla tummarna och be för att det ska ordna sig för er!! *styrkekram* 
  • intetnyttpåplusfronten

AMH var lågt tror jag.. :/ 
    Nej går inte att göra nåt, äggen är på väg att ta slut och äggstockarna stänger ner typ... Jag kan inte fatta att det här är sant. Kommer från en hyperfertil släkt, nånstans trodde jag väl att det var ärftligt... 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • Ylle99
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-22 15:34:05 följande:

Jag beklagar verkligen de dåliga nyheterna! Känner så med dig. Hade ingen aning om att det kunde vara så redan vid 25års ålder! Hoppas, hoppas ivf'erna lyckas för er!

Vi var på vårt första möte idag. Kändes bra och jag fick intrycket att det kommer gå ganska snabbt med utredningen nu när vi väl fått komma.
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013