Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Skit att skriva från telefon! Jag skulle skriva att det finns saker man kan göra för att försöka få ett högre AMH! En sak är at tex yoga och meditation kan bättra på AMH-värdet! Jag ska leta efter länkar så återkommer jag. Jag har dock inte kunnat bestämma vad jag ska testa av allt det som står på sidorna, annat än just yoga
Lite länkar:
En tråd här på FL: m.familjeliv.se/forum/thread/55472636-sokes-framgangshistorier-trots-lagt-amh
m.familjeliv.se/forum/thread/64062359-tips-om-dhea-
fertilitetsguiden.com/alternativ/dhea.php
blog.drmalpani.com/2011/04/i-have-low-amh-level-what-should-do-i.html
Jag hittade fler då men kan inte hitta dom just nu, men du har i alla fall något att börja med!
Vi fick tillbaka våra provsvar igår, mina äggreserver var bra och allt såg fint ut på vul. Hos sambon däremot var det inte helt positiva nyheter. Hans första prov visade på 300 000 simmare utav 40 miljoner som är önskvärt. det andra visade dock på 35 miljoner så vad som är det mest riktiga det vet vi inte i nuläget
Vi fick pekpinne för att vi har ätit proteinpulver ett tag nu och tydligen kunde det första provet ha med det att göra, så äter ni eller era män det så skicka det i papperskorgen snarast!
I alla fall trodde dom att vi skulle ha goda chanser att lyckas själva men nu har de även tagits ett TSH på mig och sambon ska lämna nytt spermaprov samt blodprover för att riktigt utreda om det finns något mer som ställer till det för oss.
Jag är helt slut, mentalt och fysiskt.
Allt bara snurrar, precis kommit hem från vårat första möte uppe på kvinnokliniken/fertilitetskliniken.
Nu är jag visst INTE i klimakteriet, nähä!?
AMH från 2011 visade på 4,2 och nya prover togs idag för att kolla upp att det inte ändrats negativt.
Mitt problem är två, en alldeless för liten livmoder och ingen ägglossning (aldrig haft mens heller)
Idag hittade de 5 äggblåsor i vänster äggstock, högra hittade de inte som vanligt.
Att jag ens har fem folliker! Helt galet, hade ingen aning... vet knappt vad det betyder heller.
Skör och liten slemhinna, 3 mm, blödde och gjorde väldigt ont med VUL idag.
Remiss på MRT av livmoder och äggstockar skickade, väntetid minst 3 månader (ahhh!)
Vi vet inget hur vi ska gå tillväga förrän vi får svar på hur det egentligen ser ut efter MRT men börjar med Progynon imorgon (1 tab i 5 dagar sen 2 tabletter i 7 dagar) och VUL i början av februari för att se hur jag svarar på dem.
Så ngt händer juh, men jag är bara trött och nästan mer förvirrad just nu!
Kram! <3