Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Min sambo har känt sig stressad under det första året som gått , nästan så att om jag har sagt att jag har ÄL vill han inte ha sex för att det blev så krystat och att han skulle prestera.
Det löste vi genom att jag inte berättade när det var dags, ibland kunde han ju dock lista ut det i alla fall men oftast så har det gått bra Nu vill han däremot ha stenkoll eftersom han också är så jäkla trött på att inget händer nu och för att vi längtar så mycket efter att få bilda den där lilla familjen.
Åh tack för att ni delar "Intetnyttpåplusfronten" & "Vårväntanochlängtan":
Fast att jag vet att vi är normala i den utstreckningen så är det så skönt att höra fler historier, liten som Bullen (ungdomsprogrammet) all over again ;)
Eftersom vi är inne på vårat första år så kan jag förstå "paniken" min man känner stundtals, men ju mer jag håller tillbaka lite på att prata sönder honom ju mer märker jag att det kommer mer och mer.
Jag VET som sagt att han vill ha barn, inte så, bara att det blir väl så verkligt när vi ska försöka nu i utredningen, svart el vitt på ngt sätt.
När vi träffades för 4 år sedan var han den som var mest PÅ och jag fick tidigt i vårat förhållande (3:e dejten) berätta att jag förmodligen inte kunde få barn, sen nu sista åren har allt vänt och eftersom ett litet hopp väcktes i mig att jag kanske kan få bära ett barn, vill jag nu försöka.
Aja, ...
Hm, ja, jo...visst är det så att det är jag som är mest "på" vad gäller att få barn. Vi talade om det igår faktiskt. Den här starka driften som jag känner upplever inte min sambo. Inte än iaf.
Berättade också om den här tråden och om hur skönt det känns att veta att man inte är ensam :).
Hade ett bryt igår, men idag känns det mkt bättre! Nya tag, snart blir allt bra!
Välkommen Camilla!
Ja ibland undrar jag också om det är så att jag är den som är drivande i frågan om att gå vidare i utredningen. Bara gått på första mötet och lämnat blod och alltid är det något som är ivägen för att nästa prov ska kunna lämnas. Känner mig så frustrerad men det kan jag ju inte ta ut på min man fast det är hans ansvar att fixa med sitt prov. Jag kan ju inte ringa och boka tid för honom...
Sen vet jag inte om det bara är vi men vi kan inte riktigt prata om det här. Jag kan prata om mina problem (som vi vet om sen innan.) men att prata kring bitar som åligger honom då är det en vägg. "är det läskigt att boka prov?" nej. "är du rädd att du ska ha ett fel också?" nej. "vad gör vi om det inte går?" vi tar det då.
Va fan, jag vill planera! Jag vill veta vad jag kan vänta mig om det inte går. Jag vill veta hur han tänker. Går han med på donation eller ska vi köra på adoption i det fallet? Men sånt vill han inte prata om. Känns som att han är så optimistisk och tror att allt kommer gå jättebra! Men hur mycket som helst kan ju gå fel eftersom att det redan är konstaterat att det är fel på mig.
Fast i mitt fall hade det inte gjort någon skillnad om jag skaffade barn tidigare. Jag har haft pco sen jag kom in i puberteten...
Hittar ganska snabbt en gemensam nämnare här då även jag pratar mer på detalj än min man gör. Jag kan absolut prata med honom om allt detta men visst är det jag som sätter mig in i saker och ting, helt klart.
Jag läser på olika barnlöshetssidor, kollar upp ev IVF behandlingar i olika län, diskuterar här inne osv.
Tror också att det kan vara så att vi kvinnor nog är lite mera tänkande och nog vill ligga ett steg före, OM, Ifall att osv.. (vilket nog också är bra för nog behöver jag en trygg hamn som inte är lika ängslig över detta som jag trotts att jag ibland önskar att det var han som sa att han läst eller hört något nytt ang detta)
Även jag har en gammal PCO diagnos men läkare har sagt olika till mig så troligen får jag ett slutgiltigt besked i saken på första mötet. Har nämligen inga övriga symtom av PCO så som övervikt, behåring osv men som det verkar ibland uteblivna ägglossningar och lång cykel, PCO lär ju vara ärftligt så får jag en dotter kommer hon förmodligen att ärva detta men det försöker jag att inte tänka på.
Ang "sexandet" så är det lite samma här, vi är ju i starten av den här "rutin grejen" och min man har lite svårt för de här "måste" gångerna. Vet inte riktigt hur man skall lösa det på bästa sätt faktiskt. När väl mätaren visar för ÄL (och jag ju inte har det så ofta) ja då MÅSTE de ju bli av för storken lär ju inte komma på besök.
Detta resulterade i en total flopp vid förra tillfället och vi lyckades knappt alls på de utsatta dagarna vilket ju ökar stressen ytterligare för honom, ja ni fattar.... försöker verkligen att inte prata för mycket om det och absolut inte visa besvikelse men.... ja det är svårt, är ju också bara människa och vi båda vet ju vad som krävs för att ett + ska vara möjligt.
//Millan
Jag känner absolut igen det där med att som tjej ta reda på fakta, sätta sig in i saker, planera och styra upp. Det är många gånger som jag tvivlat på mannens vilja med tanke på hans bristande engagemang, men det är likadant i allt, inte bara i det här med bebisverkstad.
Nu har vi i alla fall fått vår första läkartid på vår väg till IVF/ICSI. Den 8:e februari ska vi på vårt första möte och får då träffa vår behandlande läkare för första gången