Ylle99 skrev 2013-01-04 16:32:52 följande:
Också söderifrån, inte helt omöjligt att det blir Göteborg. Beror på var de har tid. På måndag lyfter jag luren nämligen. Känns som tiden går jättelångsamt när man väl bestämt sig för att söka hjälp och bara väntar på att de ska öppna efter julledighet.
Tänker på er som väntar på resultat - jobbig väntan! Vad ska man liksom ställa in sig på? Tufft.
Vi bor inom Stor Göteborg och kör på privat klinik (Göteborgs kvinnoklinik) men via landstinget. Via landstinget är det ca tre månaders väntan, men då får man det inom högkostnadsskyddet. Väljer man gå privat kan man komma igång med utredningen ganska omgående/inom någon vecka. När jag ringde dom i september så skulle vi kunnat gå en tid den kommande veckan om vi hade valt att stå för kostnaden själva. Men tre månader tyckte vi inte var så mycket i det stora hela och skillnaden kostnafsmässigt... Dessutom så kommet vi få stå för eventuell behandling själva då vi har ett gemensamt barn, då då tyckte vi att det är bättre att spara pengarna till det istället.
Personligen tycker jag inte väntan är så jobbig. Men så är jag också en sådan person som tycker att det är värre att gå till en utredning, oavsett om det är en hos läkare, gyn, optiker, tandläkare eller liknande än att få själva utlåtandet.