Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Stargazers: Jag håller med dig om att väntan är jobbig och att det känns som man aldrig kommer till skott utan att man bara går och väntar. För att hantera det hela så gör jag följande sakeret:
1) Jag försöker fylla mitt liv med andra, icke bebisverkstadsrelaterade saker så som träning, renovera i huset, weekend resor (som nu i påsk åker vi till släktgården i Värmland) middagar med kompisarna, afterwork work osv så att jag tvingas till att tänka även på annat.
2) Jag sätter upp delmål med saker som jag verkligen kan påverka själv (köer inom sjukvården är en sådan sak som man inte kan påverka om det nu inte är så att man väljer gå den privata vägen). Tex gå ner i vikt till nästa läkarbesök eller lära mig att spela en viss låt på gitarr tills nästa BIM eller något annat spännande och utmanande.
3) Jag försöker se det positiva i orsaken till väntan. Som i mitt fall när TSH:t var för högt precis när vi skulle sätta igång med IVF:en. Dels så gav det oss lite mer tid att spara pengar (både till IVF och till bebis då de kostar som bekant en del även om man som vi redan har det mesta, om inte annat så kostar de i förlorad arbetsinkomst när man är FL respektive vabar) dels så gör det att bebisen blir än mer efterlängtad när den väl kommer och jag kan än mer uppskatta eventiella jobbigheter under graviditeten och även när bebisen är född