Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Tack Ylle99 :)
Hej alla!
Vad roligt med så många olästa inlägg! :) Är hemkommen efter nyårsfirande och några dagars semester nu..
Min mens kom förra veckan, 2 dagar för sent.. men jag är ändå glad att den kom ganska så exakt enligt beräkningarna eftersom den ibland är över en vecka sen...
Nu har vi fått kallelse till sjukhuset, den 15e jan ska vi dit. SÅÅÅ glad att det blev så snart eftersom sköterskan vi träffade sist sa att vi skulle få komma dit tidigast i slutet på januari. Nu hoppas vi på att få den hjälp vi behöver!
Hur har det gått Elisa?
Och ringde du Ylle?
Vi fick våra resultat idag (inklusive spolning men inte resultaten över äggreserverna, de får jag veta på torsdag). Allt såg bra ut för mig. Även min ämnesomsättning som legat fel under hösten var ok. För den som ska göra spolning så kan jag säga att det knappt kändes! Värre var det med mannens prover. Hans spermier var inte riktigt så bra som man skulle önska. Så vi blev rekommenderade IVF. Beroende på hur mina äggreserver så kan kan vi ha lite tid till det om de är bra. Då kan det tom vara bra att försöka ett tsg till, tills vi försökt i sammanlagt två år. Annars kan det vara i sista stund. För oss blir det troligtvis inte något mer, dvs vi kommer nog inte gå vidare med IVF. Så jag lämnar nog tråden här. Lycka till alla med era undersökningar och hoppas att ni alla får era plus!
Maramina: Vad tråkigt. Hoppas att ni lyckas på naturlig väg då :)
Det blev inget denna månaden, mensen igår. Som jag skrev tidigare så ska min sambo iväg på en resa så vi "missar" februari. Blev lite smått ledsen då jag insåg att lyckas jag inte bli gravid i mars så blir det ju ingen bebis 2013 heller :/ Känns lite skumt...
Nää, nu ska jag inte vara så negativ, tjejer. Ni vet ju hur det är: "Slaaaaapna av, så kommer det" Gärna sagt av tjejen som blev gravid när hon använde p-piller, var otrogen och har 7 barn ;)
Hej!
Jag är ny på tråden.
Vi ska på vårt första möte imorgon 8/1 på Sahlgrenska. Försökt att få barn i 2 år. Efter ett år sökte vi på vårdcentralen. Visade att jag hade underfunktion i min sköldkötel. 9.3 i tsh värde....Vilket gjorde mig typ steril. Efter 7 månader i september var värdena normala men min mans sperma visade sämre rörliget. Jag har samt haft klamydia och det kan ju blockera... Känns som det är mycket "fel" på oss men som vår gynokolg sa det är "bra" fel - något man kan behandla. Någon som har liknande problem?
Dock är min fråga... På vår kallelse står det inte att vi ska ha med spema men på hemsidan står det att man ska ta med det. Har inte hunnit ringa. Ska vi ta med ändå och lägga i en egen burk eller vad säger ni? Någon som vart på första besöket? Hur kändes det då?
Välkommen hit Charlotta85 :)
Jag tror inte att ni behöver ta med spermaprov själva i ngn tupperwere burk :p
Iofs så vet jag inte hur det är på andra ställen, men första gången min man fick lämna så fick vi resa till Hudiksvall (bosatt i Gävle) och han fick lämna på plats där - det får inte vara äldre än 1h gammalt OCH viktigt med temperaturen på det.
Nu på torsdag får han lämna här i Gävle, men då är burk utskickat och remiss och papper och instruktioner.
Hej!
Tack för era svar!
Sorligt nog fick min man magsjuka inatt....så han var för dålig för att gå.... Gick själv men de sa - att man inte får göra första besöket utan mannen. Jag fick boka om och nu ska en ny tid komma på posten. Måste säga att jag blev jätte ledsen. Jag bara började gråta... Alla förhoppningar och längtan efter ett barn. Vägen känns så lång och svår. Det tar så lång tid med utredningen och alltid måste man vänta... Bara så ledsen att han blev sjuk just inatt ( dck inte hans fel) men nu är det bara att vänta igen! Ibland känner man bara så mycket hopp och lika snabbt känner man hopplöshet.... nu ber jag att vi snart igen får en ny tid!
Elisa- tråkigt med mens! Likadant här dessvärre. Hoppades verkligen den här gången och kroppen signalerade att det kanske hade lyckats, men nej.
Ringde runt imorse till olika ställen i min stad och fick napp på ett ställe utan lång väntetid. Så om tre veckor ska vi träffa barnmorskan.
Så märkligt det är att behöva ringa någon främling och säga att vi inte lyckas. Att behöva förklara det, bara sådär. Antar att man kommer vänja sig ;).
Att 2013 redan är kört om några månader känns ju hopplöst deprimerande!!! Låt oss hoppas att det inte blir så. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska hantera det. Nej, det kommer gå för oss alla. Och det snart.
Charlotta85- vad tråkigt att mannen blev sjuk! Hoppas ni får en ny tid snarast!