Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Hej!
Hoppas jag får hoppa in här! :)
(mitt allra första inlägg på familjeliv *ler*)
Vi börjar utredning så snart de kontakatar oss här i Gävle.
Jag har lämnat mina blodprover (sköldkörteln, igen) och min man ska lämna sina prover i början av januari, sen får vi väl vänta och se vad som händer.
Min historia lite kort:
Har aldrig fått mens, har aldrig haft mens förutom "kemisk" vid jasmin (p-piller).
Började utredning när jag gick i högstadiet som pågick i över 10 år om vad "det var för fel på mig"; men har aldrig fått ngn diagnos.
Har alltid varit inställd på adoption och inte haft ngn speciell längtan att bära ett barn eftersom jag trott/tror att det är omöjligt.
Har förstått det som så att jag kom in i klimakeriet vid 20-års ålder och därav fått benskörhet som jag går på kontroll på vid Falu Lasarett.(Är idag 30 år)
Vi gick en föräldrautbildning i höstas inför adoption för att få lite mer kött på bena s.a.s och under den tiden har mina känslor mognat så att de nu skaver av längtan efter barn, och att få BÄRA ett barn.
Kontaktade fertilitetskliniken här i Gävle (landsting) och frågade om vi kunde få göra allt i vår makt för att se om vi KAN få till några ägg hos mig, annars isf kanske äggdonation.
Min syster är just nu gravid med äggdonation efter över 10års kamp med barnlöshet och missfall.
Jag vill köra nununununun!