familjenl skrev 2013-03-07 08:15:35 följande:
Tog ett till neg. grav test idag. Inte gravid med andra ord. Ingen mens heller men det kan vara så att jag missat ägglossningen och att den varit lite senare än tidigare månader... Vilket är fullt normalt i min kropp. Det är bara så typiskt att det ska bli såhär PRECIS innan vi ska få börja med pergo..
Hörrni, hur gör ni för att hantera vardagen? Jag har så svårt att fokusera på annat och fastnar lätt i tankar och drömmar om framtiden, läser om allt och inget på familjeliv och ältar allting fram och tillbaka... Jag tror min man börjar tröttna på att jag bara pratar om detta, och jag blir lätt ett känslomässigt nervvrak... HUR gör ni för att hantera allt??
Jag känner att jag måste börja rycka upp mig, fokusera på annat och försöka vara en bra fru trots allt detta..
Heej
Jag vet faktiskt inte hur jag hanterar det. Precis som du skriver är allt väldigt snurrigt och jobbigt och mycket tid läggs till att läsa läsa läsa och den otroliga väntan är skit rent ut sagt!
Vissa dagar går bättre, andra sämre. Jag pratar mycket om det, öppet även på jobbet bland de arbetskamrater jag står nära, jag pratar inom familjen och självklart med min man (men inte alls i samma utsträckning för jag vet att man kan tjata sänder varandra)
Allting handlar om barn, bäbis, framtid. Sommaren skrämmer mig ngt otroligt för det känns som om den kommer sätta stop för alla vara behandlingar (sommaruppehåll på sjukhusen) En extra månads väntan skulle knäcka mig, så känns det. Jag har en grupp av par som vi lärde känna under våran adoptionsutbildning/"föräldrautb" och vi träffas var 3:e månad (bor långt ifrån varann) och har en egen grupp på FaceBook där vi pratar nästan varje dag.
Vi är alla ofrivilligt barnslösa och vårat "Mål" är desamma, bara att vi försöker olika vägar dit. Äggdonation, adoption, IVF osv. De hjälper mig otroligt mycket och samma sak här, FL. Att få dela och prata tror jag är otroligt viktigt.
Nu ska jag ta lavemang och ge mig in till sjukhuset, har MRT (Röntgen) idag av livmodern och ett steg närmare i vår utredning. Positivt men jag har sån jäklans cellskräck! Uh!
Kram på er alla!