• Ylle99

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Hej! Hoppar in här. Hade varit skönt att inte behöva göra det men när det inte blir något barn så är det väl dags att söka hjälp. Vi kommer söka hjälp efter nyår. Är 30 och några till. Normalviktiga, inga sjukdomar (vad vi vet) så inga uppenbara hinder till varför det inte tar sig. Har iofs opererat bort blindtarmen och läste att det kan vara mindre bra när man försöker få barn ( alltså operationen, inte avsaknaden av b-tarmen). Hoppas att man inte behöver vänta alltför länge innan man får komma.

• Ylle99

Jag har hunnit läsa på lite om väntetider och utredningar i min del av landet. Ca 6 månaders väntetid skriver de på sin hemsida att det är. Känns som en evighet! Men kanske kan det gå snabbare vid privata alternativ, håller tummarna för det ;).

• Ylle99
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-01-01 19:47:17 följande:
    Mens idag  Känns ändå bra att denna månaden kommer vi få svaret på varför plusset dröjer (om nu inte allt är som det ska och det är oförklarlig barnlöshet)

Hoppas det är något som är mer eller mindre lätt att åtgärda! Ja, skönt att få ett svar!
  • Ylle99

Också söderifrån, inte helt omöjligt att det blir Göteborg. Beror på var de har tid. På måndag lyfter jag luren nämligen. Känns som tiden går jättelångsamt när man väl bestämt sig för att söka hjälp och bara väntar på att de ska öppna efter julledighet.

Tänker på er som väntar på resultat - jobbig väntan! Vad ska man liksom ställa in sig på? Tufft.

• Ylle99

Också söderifrån, inte helt omöjligt att det blir Göteborg. Beror på var de har tid. På måndag lyfter jag luren nämligen. Känns som tiden går jättelångsamt när man väl bestämt sig för att söka hjälp och bara väntar på att de ska öppna efter julledighet.

Tänker på er som väntar på resultat - jobbig väntan! Vad ska man liksom ställa in sig på? Tufft.

• Ylle99

[quote=68210484][quote-nick]Elisa82 skrev 2013-01-05 07:32:53 följande:[/quote-nick]Får man lov att göra ett återköp på sin kropp? Den jävlas ju bara...

Trodde jag fick mens i torsdags men det varade bara i två timmar, skumt. Så nu kan jag inte låta bli att hoppas ändå :) Det sägs ju att hoppet är det sista som överger en :)

Då håller jag tummarna för dig! :)

• Ylle99

Nej! Nu blev det ju helt galet i mitt inlägg ovan (kan man redigera sina inlägg i efterhand?).

Jag, ylle99, håller i vilket fall tummarna för Elisa82.

• Ylle99

Elisa- tråkigt med mens! Likadant här dessvärre. Hoppades verkligen den här gången och kroppen signalerade att det kanske hade lyckats, men nej.

Ringde runt imorse till olika ställen i min stad och fick napp på ett ställe utan lång väntetid. Så om tre veckor ska vi träffa barnmorskan.

Så märkligt det är att behöva ringa någon främling och säga att vi inte lyckas. Att behöva förklara det, bara sådär. Antar att man kommer vänja sig ;).

Att 2013 redan är kört om några månader känns ju hopplöst deprimerande!!! Låt oss hoppas att det inte blir så. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska hantera det. Nej, det kommer gå för oss alla. Och det snart.

• Ylle99

Charlotta85- vad tråkigt att mannen blev sjuk! Hoppas ni får en ny tid snarast!

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013