• Ylle99

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Bra strategier, Maramina!

Själv har jag planer på att börja plugga igen ( jobbar heltid med lyckades klämma in en halvfartskurs samtidigt förra året), eller "bara" gå nån kurs på typ medborgarskolan. Sen funderar jag på att gå nån kurs för att bli aerobicsledare. Men jag vet inte om jag vågar ;) hehe, vi får se. Så det är väl en slags delmål.

Jag känner att jag har blivit ganska ensam och jag har inte så mkt gemensamt längre med vänner. After word när alla på jobbet har småbarn funkar bara sådär ;).

Och jag försöker acceptera att någon större familj kommer jag aldrig få. Utan får vi ett barn så får vi vara tacksamma för det, även om jag verkligen inte ville ha det så eftersom jag själv är ensambarn.

Bebitankar - nytt jobb låter ju toppen! Totalt engagemang...tiden kommer gå fort!

Kram

• Ylle99
    Maramina skrev 2013-03-26 18:31:31 följande:
    Dina tankar på kurser är ju jättebra exempel! och varför skulle du inte våga bli aerobicsledare? Skulle det visa sig att det inte är sp kul som du trodde, ja, då behöver du inte sitta där på hemmet som 99 åring och fundera på varför du inte vågade. Bättretre att våga och misslyckas än att inte våga och resten av livet fundera på hur det kunde ha blivit, tycker jag!

AW var bara ett exempel. Vill du göra något med kollegorna finns det massor av alternativ som ofta är lättare att få med även småbarnsföräldrar med på (och att de lämnar barnen hemma hos den andra föräldern), det kan tex vara att du frågar om de vill följa med på vin- eller chokladprovning som exempel. Eller så kallar du AW:n för ett mysigt restaurangbesök för er på avdelningen, eller vad det nu kan vara. AW kan man annars även ha med kompisar... Andra saker du kan dra iväg kompisar/kollegor på är glasblåsning, silversmide, klättring, konstutställning, spa-besök, cup-cake kurs... Ja, egentligen är det bara fantasin som sätter stopp

Haha, ja, cup-cake- kurs å silversmide, du har onekligen massor av idéer ;) !

Ja, visst ska man våga, men man vet ju om man är duktig nog. Så tänker man att alla andra är typ 23 å jag är bara 10 år äldre ;). Men jag som ser så ung ut ;) så det ska nog bra, haha!
  • Ylle99
    familjenl skrev 2013-04-10 12:16:31 följande:
    Idag kom mensen... Bara att bryta ihop och komma igen med nytt hopp. Om några dagar börjar 2:a kuren med pergo!

johjen skrev 2013-04-10 14:26:01 följande:
    Mensen kom här med för någon dag sedan.. Inbokad på spokning på måndag, hoppas det ger något!

Surt! Å bittert och tungt och hopplöst osv... Många känslor som kan radas upp. Är i samma fas som ni och får väl mens i dagarna också.

Maramina- spännande med äggplock! Hoppas det går vägen så att det blir av!

Jag hade en mindre spännande upplevelse i helgen. I stadens konserthus träffar jag i folkvimlet på en gammal vän. Stormagad som hon var hoppades jag innerligt på att hon bara var tjock, men sen kom det - "å jag ska ha mitt tredje barn nu". Ja, va roligt, säger man och ler med det största leendet någonsin för att inte börja storböla, medan ögonen tåras. Jag försökte sedan snabbt avsluta och det som hände sedan försöker jag förtränga helt och hållet. Jag bröt ihop helt bland allt folk...kul, kul. Men så är det. Var helt oförberedd och hade inget försvar. Får jag bara förbereda mig går det så mkt bättre. Nån som känner igen det?
  • Ylle99

Tack för ert stöd! Skönt att ha några att ventilera med!

Familjenl - ja, lika bra att ställa in sig på olika svar när ni ska på bröllop och du misstänker att frågor kan dyka upp. Förmodligen kommer du tackla det mycket bättre då.

Facebook är verkligen på gott och ont. Och nej, nån rättvisa vad gäller att bli gravid, det finns inte. Hm...ultraljudsbilder på fb alltså, så diskret liksom ;).

Ja, familjenl - att ni använde dubbla skydd ett tag är faktiskt lite komiskt, (tragikomiskt kanske). Men faktiskt lite kul ( om jag får säga så, menar inget illa! )

Kram till er alla

• Ylle99

Jagsaknardig - åh, vad det verkar krångla för dig! Det kommer säkert bli rätsida snart på pergo och kropp.

Och nej, alla blir inte gravida. Men det känns ju så! Du ser ju inte dem som inte blir gravida...det syns ju liksom inte. Men visst kan man känna sig som den enda i världen. Här i tråden får man spy lite ( eller mycket) galla...så får man ur sig det och kan, förhoppningsvis, gå vidare med något lättare sinne.

• Ylle99

Min status är att mensen ånyo är här. Och att vi ska försöka till efter sommaren, om inget hänt då blir det remiss till ivf, och sen ca halvårs kötid (trodde läkaren). Inga fel hittades på oss vid utredningen utan det är " bara" att fortsätta försöka. Så jag är inställd på ett år minst till innan jag blir gravid.

Maramina - så himla spännande nästa vecka!!! Hoppas allt funkar!

Kram

• Ylle99

Maramina- hoppas allt går vägen nu! Känns som om alla är på gång med antingen ivf eller pergo.

Jag har börjat överväga att köra privat ivf till hösten om inget händer. Introducerade förslaget hos sambon innan. Om det är så att det ökar våra möjligheter till att hinna få två barn, så är värt det. Vi har pengarna. Men samtidigt...köper sitt barn då? vilken märklig tanke...

• Ylle99

Nej, (nu besvarar jag min egen fråga) vi köper sjukvård som kan ge oss barn. Så måste det ju vara. Skönt när man kommer till (viss) insikt ;).

• Ylle99

Beklagar, Sorkfeber! Så tråkigt att behöva avbryta när det äntligen var på gång. Verkligen bakslag.

Jagsaknardig- kul att nåt är på gång!

Kramar

• Ylle99

Maramina: Beklagar! Jättetråkigt, verkligen. Kanske tur ni tog 3-pack. Annars skulle man känna sig sjukt stressad av att man bara har en gång på sig. Hoppas du repar dig snart! Kram

• Ylle99
    Maramina skrev 2013-05-02 21:13:29 följande:
    Tack, men det känns rätt ok ändå. Jag var ju som sagt var mer eller mindre inställd på det. Jag har redan börjat se framåt. Jag är väl allmänt lite sådan som person... Men samtidigt så börjar tom jag själv fundera på vad det är för fel på en då man inte tar det hårdare...

Kanske nån slags överlevnadsstrategi? Ett välutvecklat försvar? Eller så var du helt enkelt väldigt förberedd på risken att det inte skulle lyckas?

I vilket fall är det ju skönt att inte bryta ihop totalt. Körde ni privat?
  • Ylle99

Visst är det härligt med värmen! Här är det en jättefin kväll.

Vi har tagit en smått ofrivillig men välbehövlig paus från försökandet. Våra jobb förhindrar oss umgänge denna månad. Och det känns faktiskt inte så hemskt. Man orkar ju bara inte till slut, eller hur? Allt umgänge blir ju bara förknippat med misslyckande. Så lite paus nu och nya tag nästa månad.

Och jag tycker jag har blivit en hejare på att ignorera magar, dagisprat och nattningsproblem :).

Skickar över lite optimism till er andra! Kram

• Ylle99
    familjenl skrev 2013-06-22 08:58:52 följande:
    Tjejer... jag är GRAVID!!  Vi är både chockad och helt överlyckliga! Under kan verkligen ske!! Det här var min andra pergokur.

Det finns hopp för er andra med!! KRAM! 

Fantastiskt! Grattis! Tänk att det kan lyckas för oss "långkörare" också ????. Vad underbart - som att vinna en miljon på Triss liksom! Ta hand om dig/er! Kram
  • Ylle99

Vännen hörde av sig och meddelade att den tredje bebisen var på g. Allt, allt rasade.

Jag antar att det enda sättet är att låta lite tid gå för att jag ska kunna acceptera och kunna umgås. Det finns väl inga genvägar. Just nu känns det oändligt långt bort att kunna umgås utan att jag ska känna mig så komplett värdelös. Antar att det måste få ta sin tid. Några råd? Kramar

• Ylle99

Tack, ja, man måste ta itu med sorgen och inte blunda för det. Det är väl så. Tack för att du tog dig tid!

Skönt för övrigt att du fått tid för spolning! Skönt när något i rätt riktning händer.

Thotis90 skrev 2013-06-30 19:48:12 följande:
    Det bästa rådet jag kan komma med är att man tillåter sig att vara ledsen. Det kändes som att min värld rasade när min syster berättade att hon var gravid (hon är i v.31 nu), men nu är jag helt okej med tanken. 

• Ylle99
    Stargazers skrev 2013-07-01 11:34:16 följande:
    Mitt bästa råd vore också att gråta ut och tillåta dig själv att vara ledsen. Bara låta allt komma ut. Jag hade en sån dag i helgen där jag grinade över hur orättvist allting är, saker som folk runt omkring en gör som sticker till i hjärtat (oftast är de ju inte medvetna om det), varför just vi hamnat i den här situationen osv osv. Idag känns det mkt bättre, men det är väl för att jag tillät mig vara riktigt ledsen. Svårigheter med att bli gravid är ju en slags sorg och då måste man få gråta då och då. Sen blir man liiiite starkare efter varje dipp man har. 

Tack för ditt svar. Ja, jag tänker också så - att man blir aningens starkare efter varje motgång. Man utvecklar liksom nya sidor av sig själv. Mental kapacitet som gör att man kan klara motgångar, men också kapacitet att stänga av, skjuta undan, och gå vidare.
  • Ylle99
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-11-01 23:54:46 följande:
    Min första ruvning gick åt helvete och min man kommer troligen lämna mig pga att jag brutit ihop så att jag inte klarat jobbet så jag kommer bli arbetslös.. Dvs inget å ha... :s

Oj, det låter verkligen inte bra! Som andra har skrivit, hoppas du kan få hjälp från någon. Hoppas du får bra stöttning från någon vän, eller familjemedlem.

För min del så har det gått framåt i form av att vi testar inseminering denna höst. Inget pos resultat än tyvärr.
  • Ylle99

Hej!

Vi står i kö till ivf. Kanske händer nåt under våren ??. Jag håller tummarna för det iaf. Jag njuter av att ha fått tillbaka en framtidstro! Vågar tro på att vi kommer hinna få ett barn innan det är försent.

Kram

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013