• Ylle99

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Liksom du, Sorkfeber, har vi också vårt första möte nästa vecka. Känns både jobbigt och positivt.

Förstår att det är tungt, Vårväntan. Ibland kommer det en sån stark sorg när andras graviditeter blir tydliga för en. Och man påminns ännu en gång om att det inte finns någon rättvisa gällande sånt här.

Ta hand om er! Kram

• Ylle99

Hm, ja, jo...visst är det så att det är jag som är mest "på" vad gäller att få barn. Vi talade om det igår faktiskt. Den här starka driften som jag känner upplever inte min sambo. Inte än iaf.

Berättade också om den här tråden och om hur skönt det känns att veta att man inte är ensam :).

Hade ett bryt igår, men idag känns det mkt bättre! Nya tag, snart blir allt bra!

Välkommen Camilla!

• Ylle99
    camilla1979 skrev 2013-01-19 22:20:16 följande:
    Blev super glad när de ringde från kliniken i går och frågade om vi var intresserade av en återbudstid hos dem....OM vi var, svarade ja innan jag ens hunnit förankra det på jobbet men efter lite trix lyckades jag flytta diverse jobbmöten och nu är det 5/2 som gäller istället för 14/2!!!! hoppas ni har en fin Lördagkväll :)

Va' bra! Allt som gör vägen kortare är bra! :) Vi har vårt första möte på tisdag. Försöker se det typ som ett tandläkarbesök ;) men att det kommer (förhoppningsvis) leda till något positivt.
  • Ylle99
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-22 15:34:05 följande:
    Tillbaka igen... inga bra resultat alls :( Misstänkte det direkt vi kom in, för han hade lagt fram en förpackning pappersservetter på bordet framför oss.

Nåt värde skulle ligga på 0,7 och mitt låg på 0,27. Jag ägglossar som jag ska, men med troligtvis kass kvalité på äggen. Jag är 25 år och på väg in i klimakteriet, inom ett halvår kan det vara för sent. Han skickade remiss till IVF idag, så vi ska komma igång med det så fort som möjligt nu, får ju 2 försök finansierade men vi har minimal chans att lyckas... :(

Jag beklagar verkligen de dåliga nyheterna! Känner så med dig. Hade ingen aning om att det kunde vara så redan vid 25års ålder! Hoppas, hoppas ivf'erna lyckas för er!

Vi var på vårt första möte idag. Kändes bra och jag fick intrycket att det kommer gå ganska snabbt med utredningen nu när vi väl fått komma.
  • Ylle99
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-22 17:11:37 följande:
    Tack.. går ni privat? Vårt första möte var 14 nov tror jag, och nu står vi inför IVF, så fort har det ju gått.. Ännu fortare om inte jul och sånt kom i vägen :) Lycka till!

Usch jag känner mig självmordsbenägen just nu jag mår så dåligt... 

Nej! Det kommer ordna sig på nåt sätt!!! Det finns så många sätt idag, det kommer ordna sig!

Ja, jag ringde runt till de mottagningar som fanns och fick napp på ett litet ställe, men som ändå verkar ha funnits ett tag. Jag känner mig tämligen lugn för tillfället och känner en viss optimism, vilket är otroligt skönt.
  • Ylle99

För min del befinner jag mig mellan äl och bim. Hoppas det går vägen för er som inväntar mensen! Kanske har det lyckats den här gången? ;)

• Ylle99

Camilla1979 - hoppsan, trillingar! Annars låter det som ett ganska positivt möte, med goda lösningar, om jag fattade rätt. Lycka till!

För egen del är jag inställd på att mensrn kommer till helgen. Är så inställd på att det inte kommer lyckas på egen hand. Skönt på ett sätt. I helgen drack jag ett glas vin utan att på något sätt känna att jag förstörde min kropp el försämrade mina chanser till att bli gravid. Dessutom har jag de senaste veckorna mått så bra!!! Tror inte jag känt mig så tillfreds och stark på över ett halvår. Känner mig inte misslyckad längre, hoppas den känslan är kvar länge länge! ????

Kram till er alla! Vi är asbra, precis som vi är! ????

• Ylle99

Jag kan vanligtvis skilja mellan utropstecken och frågetecken ( mitt inlägg ovan ska innehålla ett litet eufori av utropstecken, inget annat ;). Tur att man är anonym ;).

• Ylle99
    familjenl skrev 2013-02-08 15:48:05 följande:
    Nu är jag hemkommen efter sjukhuset och spolning..  Det var det värsta jag har varit med om! Jag visste att det kunde göra lite ont men för mig gjorde det fruuuuuuuktansvärt ont. Och efter undersökningen fick jag blodtrycksfall så de var tvungen att ha mig under observation ett tag. Fick ligga kvar och vila i 40 min... 

Till råga på allt fick jag beskedet att jag har pco och att jag ska få börja med pergotime.

Just nu är jag dock bara glad att smärtan har lagt sig något och att det inte var stopp i äggledarna... 

, inte kul!!! Stackare! Åh, jag har det där att genomföra också snart, fy bubblan. Bara att göra. Var du där själv, el med din man?
  • Ylle99
    Thotis90 skrev 2013-02-11 19:57:20 följande:
    Karln min har varit tveksam till det här med utredning och nu säger han att han vägrar få prostatan undersökt. Om läkaren vill kolla honom (vare sig det är spermaprov eller få prostatan undersökt) så kommer han att backa. Han säger att vi då får avsluta utredningen och utgå ifrån att det är honom det är fel på. WTF?! Skall jag behöva acceptera det här? Det är okej att läkaren gräver i mitt underliv, men om han måste undersökas säger han tvärnej.

Det var tråkigt att höra att han känner så. Tror du han hade förväntat sig att allt fokus skulle ligga på dig vid en utredning och att det nu blev lite chockartat? Kanske behöver han tid att vänja sig vid tanken? Vad anger han för skäl till varför han känner sådan motvilja? Jag håller tummarna för att han ändrar sig.
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013