Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Hej, får jag hoppa på här? :)
Vi har försökt i 5 år, har använt både äl tester och monitor som gett utslag, men la av med båda för ett år sedan då ingen skillnad skedde. Efter 3 år blev jag gravid men fick missfall i v.9, och det är nu 2 år sedan, har inte blivit något igen efter det :/
Ringde om utredning i nov och fick en tid två veckor senare. Maken har lämnat spermaprov och blivit undersökt i de nedre regionerna, jag fick en gynundersökning där de inte kunde se min ena äggstock, troligen pga tarmar som låg i vägen sa han... Men den andra äggstocken såg bra ut. Sedan har jag lämnat 3 blodprov.
Förra torsdagen var jag och spolade äggledarna/gjorde kontraströntgen. Fri passage på ena äggledaren, den andra kunde han fortfarande inte se alls och inte heller se om det var fri passage.. Men med fri passage på den ena så skulle vi inte ha sämre chans än andra tyckte han, och vi vet ju inte hur det ser ut på den andra, det är kanske fri passage där med.
Makens spermaprov såg bra ut fick vi veta i torsdags, bra antal och bra rörlighet, så där ligger inte problemet.
Pga julledighet och för att första blodprovet tar sån tid att få resultat på så har vi fått en tid 22 januari för att få veta blodprovssvar och prata om hur vi ska gå vidare. Så nu väntar vi bara... Har hört att en del blivit gravida efter spolning, så nu har gjort vårt första "aktiva" försök denna vecka på mycket länge. La av med att jaga ÄL och fokuserade på vikten istället, sexet blev tvångsmässigt och jobbigt så vi har istället haft sex när vi känt för det det senaste året... Har sex varannan-var tredje dag, så vi lär ju inte ha missat äl ändå...
Efter missfallet la jag nämligen på mig ca 20 kg pga en grov depression, och dessa har jag nu alltså tagit bort för att inte få slängt i ansiktet att jag har för högt BMI på utredningen. Nu är mitt BMI ca 26, så det bör de inte skylla på iallafall :)