Inlägg från: intetnyttpåplusfronten |Visa alla inlägg
  • intetnyttpåplusfronten

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

familjenl skrev 2013-01-17 09:51:52 följande:
    Har också ÄL. Kul att vi har samtidigt :) Hoppas på ett plus sen då! Kram på er
    Ja hoppas att vi plussar allihop ;)
    Försök 2 sen spolningen nu, känns som att man har lite mera hopp nu dessa 3 mån efter. :) Innan har jag inte haft något hopp på flera månader...
    Kram kram!
    Sorkfeber skrev 2013-01-17 10:37:34 följande:
    Vad häftigt att HA ÄL. jag hoppas innerligt att jag ngnsin får uppleva det också, vill bara att det ska vara onsdag nästa vecka så att vi får ngt konkret att gå vidare med efter mötet!
    "Tur" att jag jobbar hela helgen och nästa vecka, mina tankar bara snurrar med bäbis så att jag spricker!

Är era män lika "på" på bäbisfronten eller får ni hålla tillbaka lite för att inte stressa dem, låter kanske konstigt formulerat men jag vet inte hur jag ska skriva.
    Min karl går nog igenom en 30-års kris och vill/vill inte/panikar/vill/ok inför allt detta, tror han inte KAN vara på samma plan som mig (oss kvinnor?) egentligen.
    Men han följer med och jag vet att han vill men att detta stressar honom lite.

Men vem fan stressar inte detta!? ;)  
    Min man är lika "på" som jag, kanske att jag är mer intresserad av själva utredningen iom att jag läser en massa om det dagligen, han är mer intresserad av mötena på kliniken :)
    Första året höll jag tillbaka för att inte stressa honom, andra året var förjävligt, sexet var värdelöst och bara tvångssex... Vi hade problem som vi aldrig har haft varken före eller efter det året, tex han fick inte upp den, kan kunde inte komma osv. Jag mådde skit och allting var ett helvete.
    Nu är det harmoniskt igen, vi sexar på som vi känner för utom ÄL veckan då vi kör varannan dag. :) Han har koll på min ÄL och jag måste inte anstränga mig så hårt, vi båda vet att när vi lägger oss på ÄL dagen så är det sex som gäller ;)

Jag är lite rädd, jag har börjat förlika mig med tanken på att vi kanske aldrig får barn. Och det börjar kännas som att det inte är hela världen... :s Jag vet inte om det är min hjärna som försöker lura mig, att bli gravid har ju varit nästan det enda jag tänkt på i snart 6 år! Så varför vill hjärnan lägga av nu när vi kommit så långt i utredningen?

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • intetnyttpåplusfronten

Vårväntanochlängtan: Hur gick det idag?? Visst fick ni veta resultaten idag?
    Här är det dags imorgon kl 14.20, är sååå nervös... :S 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se = anv. namn och lösen: Sofie
  • intetnyttpåplusfronten
    Sorkfeber skrev 2013-01-21 16:06:44 följande:
    Åhhh, i övermorgon onsdag har vi vår första tid hos fertilitetsmottagningen, jag är så nervös och glad... och lite gråtfärdig... 
    Åh minns känslan! Så skönt att det äntligen kommer igång och händer nåt! Lycka till!
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se = anv. namn och lösen: Sofie
  • intetnyttpåplusfronten

Tillbaka igen... inga bra resultat alls :( Misstänkte det direkt vi kom in, för han hade lagt fram en förpackning pappersservetter på bordet framför oss.

Nåt värde skulle ligga på 0,7 och mitt låg på 0,27. Jag ägglossar som jag ska, men med troligtvis kass kvalité på äggen. Jag är 25 år och på väg in i klimakteriet, inom ett halvår kan det vara för sent. Han skickade remiss till IVF idag, så vi ska komma igång med det så fort som möjligt nu, får ju 2 försök finansierade men vi har minimal chans att lyckas... :(

• intetnyttpåplusfronten

AMH var lågt tror jag.. :/ 
    Nej går inte att göra nåt, äggen är på väg att ta slut och äggstockarna stänger ner typ... Jag kan inte fatta att det här är sant. Kommer från en hyperfertil släkt, nånstans trodde jag väl att det var ärftligt... 

• intetnyttpåplusfronten
    Ylle99 skrev 2013-01-22 17:10:10 följande:

Jag beklagar verkligen de dåliga nyheterna! Känner så med dig. Hade ingen aning om att det kunde vara så redan vid 25års ålder! Hoppas, hoppas ivf'erna lyckas för er!

Vi var på vårt första möte idag. Kändes bra och jag fick intrycket att det kommer gå ganska snabbt med utredningen nu när vi väl fått komma.
    Tack.. går ni privat? Vårt första möte var 14 nov tror jag, och nu står vi inför IVF, så fort har det ju gått.. Ännu fortare om inte jul och sånt kom i vägen :) Lycka till!

Usch jag känner mig självmordsbenägen just nu jag mår så dåligt... 
  • intetnyttpåplusfronten

BIM på torsdag, men tror inte vi hade sex på ÄL... Och efter beskedet om tidigt klimakterie så har jag inte heller några förhoppningar på denna månad. Bara önskar att brev från IVF i linköping ska dimpa ner i brevlådan och hoppas det inte tar för lång tid... Munkpepparn kom idag också, så när mensen startar så startar jag MP kuren!

• intetnyttpåplusfronten
    familjenl skrev 2013-02-08 15:48:05 följande:
    Nu är jag hemkommen efter sjukhuset och spolning..  Det var det värsta jag har varit med om! Jag visste att det kunde göra lite ont men för mig gjorde det fruuuuuuuktansvärt ont. Och efter undersökningen fick jag blodtrycksfall så de var tvungen att ha mig under observation ett tag. Fick ligga kvar och vila i 40 min... 

Till råga på allt fick jag beskedet att jag har pco och att jag ska få börja med pergotime.

Just nu är jag dock bara glad att smärtan har lagt sig något och att det inte var stopp i äggledarna... 
    Åh fy, jag har också en fruktansvärd upplevelse av det där. Det vill jag aldrig göra om igen.. Trodde jag skulle spy och skita samtidigt det gjorde så ont :s

Hoppas pergotime hjälper dig! 
  • intetnyttpåplusfronten
    Thotis90 skrev 2013-02-12 15:08:04 följande:
    Han vill inte att vi skall äta kosttillskott heller. Han provade zink kombinerat med folsyra för någon månad sedan, men han slutade och säger nu att han inte tycker att jag skall fortsätta med mina kosttillskott (bidrottninggelé, rosenrot och apoteket kvinna). Han kommer återigen med argumentet att naturen skall få ha sin gång... 
    Tycker inte att han ska förvägra dig möjligheten att kolla om nåt är fel. Vi har försökt sen jag var 20 utan att lyckas, jag är nu snart 26 år och mitt besked på utredningen var ingen höjdare. Jag måste göra IVF så fort som möjligt, för jag har en låg äggreserv och är på väg in i ett tidigt klimakterie. Det är ovanligt i så ung ålder, men tänk OM det skulle vara nåt sånt för dig, och så får du inte veta det på ett par år? Då kan det vara försent sen...
  • intetnyttpåplusfronten

Oj råkade skicka tomt. :p

Tänkte uppdatera lite, i torsdags var vi i Linköping på första samtal ang IVF. Och fick puregon, orgalutran och ovitrelle utskrivet. Ska börja med puregon på CD 3, så nu inväntar jag mensen som ska komma närsomhelst och sen är vi igång! Jag trodde vi skulle få göra IVF i höst, men det blir alltså om ca 2 veckor redan!
    Nervöst men spännande, vågar inte känna något hopp. När/om mensen kommer nästa gång kommer det ju kännas dubbelt så jobbigt än vad det gjort förut, jag har ju vant mig nu och bryter inte längre ihop när mensen kommer liksom. :/

Men en sak i taget.. först o främst.. Reagerar jag på stimuleringen? Kommer äggen att bli tillräckligt stora? Kommer det bli tillräckligt många? (Det är ju vanligt att vi med lågt AMH får ut få ägg) Blir det ens ÄP?
    Sen kommer nästa, går något av äggen att befrukta? Och sedan, delar de sig som de ska? Och sedan, fäster det? Många saker som ska klaffa även vid en IVF, vilket gör att chanserna inte känns speciellt högre. Har vi inte lyckats själva på 5 år så varför skulle det lyckas nu. Jag vet ju inte hur många tidiga missfall jag kan ha haft utan att veta om det... Åh jag är visst mer nervös än vad jag trodde. :s

• intetnyttpåplusfronten
    Maramina skrev 2013-04-20 13:37:27 följande:
    Intet: Vad kul att redan få börja med ivf! Vad hade du för AMH? Hur lågt var det? Enligt vår utredning låg mitt på 0,6 och ändå fick de ut 14 ägg varav 5 befruktades. 0,6 är ju inye superlågt men likväl lågt. 1 fick jag tillbaka igår och de övriga ska få ligga till sig till på måndag/tisdag. Om de klarat av det så hamnar de i frysen. Så även om man har lägre AMH så kan man få ut flera ägg!
    0,27 låg mitt AMH på :/ Men 14 ägg är ju superbra, jag blir glad bara jag får 4 :) Vad hade du för FSH?
    Men det ger mig hopp! Jag har fått för mig att alla med AMH under 0,7 får ut max 2-3 ägg :) 
  • intetnyttpåplusfronten
    Maramina skrev 2013-04-20 23:14:48 följande:

Jag har ingen aning om mitt FSH, men ja, jag blev väldigt förvånad när ultraljudet först visade 11 blåsor och fem dagar senare än mer förvånad när de berättade att de hade fått ut så många ägg! Och att så många som fem hade befruktats! Jag menar, jag var ju inställd på ett eller två, inte så mycket mer...
    Ja det förstår jag. Hoppas på att få ett lika fint resultat som du! Och så håller vi tummarna för att ruvningen går galant för dig nu :D
    När har du TD? 
  • intetnyttpåplusfronten

Här kom mensen idag, jippi! Nu kan jag börja spruta på söndag :)

Beklagar verkligen, sorkfeber!

jagsaknardig: Skönt att denna spolning gick bättre! Min första upplevelse var också hemsk :s
    Hoppas det funkar åt er nu! :D 

• intetnyttpåplusfronten

Min första ruvning gick åt helvete och min man kommer troligen lämna mig pga att jag brutit ihop så att jag inte klarat jobbet så jag kommer bli arbetslös.. Dvs inget å ha... :s

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013