Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Hej alla!
Har varit på första besöket för att lämna blod och sedan är det upp till min man att lämna spermaprov sen när alla ledigheter är slut.
Själv har jag PCO så det vet jag är "emot" mig.
Hej alla!
Har varit på första besöket för att lämna blod och sedan är det upp till min man att lämna spermaprov sen när alla ledigheter är slut.
Själv har jag PCO så det vet jag är "emot" mig.
Ok, jag går hos Carlanderska :)
Ja ibland undrar jag också om det är så att jag är den som är drivande i frågan om att gå vidare i utredningen. Bara gått på första mötet och lämnat blod och alltid är det något som är ivägen för att nästa prov ska kunna lämnas. Känner mig så frustrerad men det kan jag ju inte ta ut på min man fast det är hans ansvar att fixa med sitt prov. Jag kan ju inte ringa och boka tid för honom...
Sen vet jag inte om det bara är vi men vi kan inte riktigt prata om det här. Jag kan prata om mina problem (som vi vet om sen innan.) men att prata kring bitar som åligger honom då är det en vägg. "är det läskigt att boka prov?" nej. "är du rädd att du ska ha ett fel också?" nej. "vad gör vi om det inte går?" vi tar det då.
Va fan, jag vill planera! Jag vill veta vad jag kan vänta mig om det inte går. Jag vill veta hur han tänker. Går han med på donation eller ska vi köra på adoption i det fallet? Men sånt vill han inte prata om. Känns som att han är så optimistisk och tror att allt kommer gå jättebra! Men hur mycket som helst kan ju gå fel eftersom att det redan är konstaterat att det är fel på mig.
Fast i mitt fall hade det inte gjort någon skillnad om jag skaffade barn tidigare. Jag har haft pco sen jag kom in i puberteten...
Spermaprov ska lämnas på måndag och sedan är det upp till 6 veckors väntan på att få höra resultatet.
Jag klarar inte ens av att se programmet sedan vi började med vår utredning.
Gällande Göteborg kvinnoklinik så var vår väntan också tre månader för utredning. Är under utredning där nu och vi har lämnat alla prover och väntar på resultaten.
Fick ok på att köra igång med Provera och sedan Pergotime idag! Så börjar med Provera imorgon :)