Anonym (tvålen) skrev 2013-03-07 22:55:42 följande:
Hoppet överger mig aldrig men tyvärr verkar jag få anovulatoriska cykler nu. Känns jättetrist:( Känns som att man kan försöka i ett år utan att kunna försöka mer än hälften av gångerna (kanske överdriver liite nu då men något ligger det ju i det). Tyvärr är jag som en klocka så antingen blir det Äl vid dag 18 ca eller så blir det ingen. Men undantagen bekräftar ju regeln
Jag hoppas du har rätt! Tack för tankarna! Blir med detta ännu mer konfys över detta med IVF. Nu finns kanske skäl att testa annat. Men samtidigt, vilket är det "säkraste" - jo, IVF. Ca 1 på 3 blir ju gravida med rätt förutsättningar (hoppas vi har det). Fortsätter in i drömmarnas värld med dessa funderingar i min ensamhet.
Usch, jag förstår det! Hur går det nu då, inga utslag på ÄL-testen?
Jag förstår också dina tankar med IVF, jag börjar själv vackla lite i beslutet... Vi kontaktade ju vår klinik och sa att vi vill ge oss på IVF om det inte tagit sig efter 12 försök (går in på 11e nu) och allt gick då så fort, de har redan lagt upp en plan och vi behöver mer eller mindre bara komma dit i maj och börja behandlingen. Allt blev då så himla verkliget fr mig och jag vet inte om det är rätt beslut, de har ju ändå inte hittat nåt fel på nån av oss, så vi kanske lyckas med når´gra försök till. Men om vi inte gör det så skjuter vi bara allt på framtiden... Svåra beslut... Man undrar ju också lite om de verkligen kollat allt de kan kolla, jag fick ju tex be om äggledarspolningen själv. Usch jag vet inte... Hoppas verkligen att det tar sig innan dess så jag slipper besluta det. Ser fram emot ÄL nu till veckan.