• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • FideIi

Tack för ert välkomnande! Känner igen mig så mkt i era känslor och det är skönt att inte vara ensam även om jag inte unnar någon detta! Känner mig märkligt nog lite mer positiv idag, har läst i bim-trådar här på fl och det är ändå en del som blir gravida efter en lite längre tids kämpande. Då många av mina vänner har haft jättelätt att bli gravida känns det som att "hela världen" är så, och att allt annat som tar mer än 3 månader är fel. Men så är det ju faktiskt inte. Att tänka så ger mig lite andrum. Vi kämpar på alla här inne och hoppas på plus för oss alla!!

Anonym (J) - känner igen mig jättemkt i det du skriver att du inte vill berätta för folk om vad du går igenom. Är själv en person som gärna vill vara "perfekt" och ställer höga krav på mig själv. Har arbetat mkt med detta för att må bättre, kände att jag höll på att drunkna under alla krav. Och har därmed också berättat om vad jag går igenom för väl utvalda människor. Träffade ett par som jag aldrig träffat förr på en fest för ett tag sedan, och de berättade helt öppet att de höll på med IVF. Det var så självklart för dem, och så befriande. Så behöver man såklart inte göra om man inte vill, men det hjälpte mig på något vis att se att det inte är något skamfyllt det vi är i. Har fått jättefint stöd av mina vänner som peppar mig och ger energi. Men jag har som sagt valt de människor som jag vet inte "gottar sig" i min olycka utan som vill mig väl och som peppar mig. Jag förstår dig dock till 100%, har själv varit i samma vånda innan.

Pepp till er alla!!

• Dracarys

jag börjar bli lite nervös inför inledande samtal för utredning nästa vecka. Trodde inte att jag skulle bli det. =/ Men jag hatar verkligen alla behov av kontakt med vården och särskilt kvinnohälsa / mödravård, eftersom jag har i princip noll förtroende för den grenen av vården. Jag börjar bli orolig över vad som kommer att krävas av mig och hur jag ska hantera det mentalt. Jag gillar inte barnmorskor och sådant folk. Jag har inget förtroende för dem.

• Pommac
    Anonym (J) skrev 2013-03-06 21:44:02 följande:
    STORT grattis till brölloppet! Så fantastiskt Håller tummarna det blir en liten brölloppsbebis

Anonym (J) skrev 2013-03-06 21:44:02 följande:
    STORT grattis till brölloppet! Så fantastiskt Håller tummarna det blir en liten brölloppsbebis

Tack! Ja, det vore ju fantastiskt! Nu är det verkligen på tiden!!!
  • Nygrens
    Pommac skrev 2013-03-06 21:41:12 följande:
    Happ! Hade bara mens i tre dagar. Hur tolkar man detta? Brukar alltid blöda floder och blöder 6-7 dagar i vanliga fall. Kanske hade jag ingen ägglossning? Fast jag hade ont som vanligt.

Jag håller tummarna för dig att det kanske faktiskt kan bli plus denna gången!:)
    Dracarys skrev 2013-03-07 10:10:37 följande:
    jag börjar bli lite nervös inför inledande samtal för utredning nästa vecka. Trodde inte att jag skulle bli det. =/ Men jag hatar verkligen alla behov av kontakt med vården och särskilt kvinnohälsa / mödravård, eftersom jag har i princip noll förtroende för den grenen av vården. Jag börjar bli orolig över vad som kommer att krävas av mig och hur jag ska hantera det mentalt. Jag gillar inte barnmorskor och sådant folk. Jag har inget förtroende för dem.

Jag slår vad om att det kommer gå bra för dig! Jag som inte sökt än är nervös, så jag förstår att du blev det. Hoppas du får en grym utredare som du känner att du verkligen kan lita på, begär annars att du får prata med någon annan.:) Själv sitter jag här på min lediga dag och har lätt ångest över att även denna gången kom mensen. Men det var väntat med tanke på att min äl och bim har knasat till sig helt! Den har tidigare kommit på klockslaget rätt, men nu är mensen sen med flera dagar och resultatet är värre pms än någonsin och värre värk än tidigare. Och jag är rädd för att söka hjälp. Inte för att det är något farligt i det, utan för att jag känner att allt det där med utredningar, ultraljud m.m kan komma att bli för stort för mig. Bråkade med min man om det i förra veckan, han hade noll och ingenting i förståelse för det. Nu har vi dock sagt att om vi inte får plus nästa månad ska vi söka till vården, med tanke på att det tar lång tid häromkring att få komma intill. Så lagom till att det gått ett år så kommer vi förhoppningsvis få komma till samtal. Dock så är jag rätt säker på att det inte kommer hända något innan på naturlig väg utan vårdens inblandning på något sätt. Hoppas på att det isf inte är värre än att nån av oss får käka något litet vitaminpiller eller något sånt. Håller tummar för er alla där ute!:)
  • Ebba
    Pommac skrev 2013-03-06 21:41:12 följande:
    Happ! Hade bara mens i tre dagar. Hur tolkar man detta? Brukar alltid blöda floder och blöder 6-7 dagar i vanliga fall. Kanske hade jag ingen ägglossning? Fast jag hade ont som vanligt.
    Har du testat igen? Kanske var en nidblödning? Vilken dag är du på?
  • Ebba
    Anonym (tvålen) skrev 2013-03-06 21:59:48 följande:
    Deppar lite här. Tycker synd om mig själv och mumsar choklad. Sambon på jobbresa 30 mil bort och ingen ÄL i sikte. Borde väl vara glad över detta, men det känns som ännu en anovulatorisk cykel. Börjar få nog av dem nu :S Ååååhhhh. Och inget trevligt "jag -är-bäst"-ägglossningshumör:( Håll tummarna för mig några dagar till. Hade som plan B att ta bilen och åka iväg över kvällen till sambon och överraska men nu skiter sig allt. Sååå trist! Varför??
    Usch, jag förstår att det är tungt! Men kan det inte vara så att du har ÄL lite senare och då kanske mannen tom hinner hem? Det kanske inte behöver vara en dålig sak? Jag håller definitivt tummarna för dig!
  • Ebba
    FideIi skrev 2013-03-07 09:10:47 följande:
    Tack för ert välkomnande! Känner igen mig så mkt i era känslor och det är skönt att inte vara ensam även om jag inte unnar någon detta! Känner mig märkligt nog lite mer positiv idag, har läst i bim-trådar här på fl och det är ändå en del som blir gravida efter en lite längre tids kämpande. Då många av mina vänner har haft jättelätt att bli gravida känns det som att "hela världen" är så, och att allt annat som tar mer än 3 månader är fel. Men så är det ju faktiskt inte. Att tänka så ger mig lite andrum. Vi kämpar på alla här inne och hoppas på plus för oss alla!!
    Vad härligt att läsa att du sett folk som plussar efter många försök! Det ger verkligen hopp! Och välkommen i tråden från mig också förresten!
  • Anonym (tvålen)
    Ebba skrev 2013-03-07 22:06:34 följande:
    Usch, jag förstår att det är tungt! Men kan det inte vara så att du har ÄL lite senare och då kanske mannen tom hinner hem? Det kanske inte behöver vara en dålig sak? Jag håller definitivt tummarna för dig!
    Hoppet överger mig aldrig men tyvärr verkar jag få anovulatoriska cykler nu. Känns jättetrist:( Känns som att man kan försöka i ett år utan att kunna försöka mer än hälften av gångerna (kanske överdriver liite nu då men något ligger det ju i det). Tyvärr är jag som en klocka så antingen blir det Äl vid dag 18 ca eller så blir det ingen. Men undantagen bekräftar ju regeln Jag hoppas du har rätt! Tack för tankarna! Blir med detta ännu mer konfys över detta med IVF. Nu finns kanske skäl att testa annat. Men samtidigt, vilket är det "säkraste" - jo, IVF. Ca 1 på 3 blir ju gravida med rätt förutsättningar (hoppas vi har det). Fortsätter in i drömmarnas värld med dessa funderingar i min ensamhet.
  • Pommac
    Ebba skrev 2013-03-07 22:04:48 följande:

Ebba skrev 2013-03-07 22:04:48 följande:

Nej. Tänkte testa i morgon så jag vet om jag kan dricka vin eller inte. Hur går det för dig?
  • Ebba
    Pommac skrev 2013-03-08 17:36:09 följande:

Nej. Tänkte testa i morgon så jag vet om jag kan dricka vin eller inte. Hur går det för dig?
    Spännande, hur går det?

Jag väntar på ÄL, så det händer inte så mycket alls... Förhoppningsvis blir det nån gång tis-tors nästa vecka. :)
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?