• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-03-17 15:18:56 följande:
    Hur skall jag kunna vända det till något positivt?! Jag kan inte tänka mig ett liv utan biologiska barn och om det visar sig att vi inte kan få barn så kommer min värld rasa samman. 
    Jag tänkte på nervositeten (att vända den till något positivt)... Jag kan ju varken säga emot eller hålla med men du är såpass ung så det borde finnas en chans även om något är på tok. Men jag tänkte mest på att inte ta ut det eventuellt negativa i förskott. Är beskedet inte negativt har du ju mått dåligt i onödan och är det negativt får du ju må dåligt dubbelt. Men vad hjälper en annans ord då man mår dåligt tänker kanske du och det har du såklart din fulla rätt att göra. Försökte bara stötta. Jag hoppas hursomhelst det går fint imorgon!
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-03-17 15:12:32 följande:
    Hej allihopa och välkommen hem Samma!
    Har varit på resa med jobbet och sedan tog vi en spontan-weekend på annan ort. Kändes som vi behövde det. Jag tycker det är sååå segt utan ÄL på 2 månader. Man får ju inte ens chansen. Och nu om det löper på som normalt verkar vi missa nästa ÄL (om den kommer, liten snyft) för jag ska iväg med jobbet igen då. Hmmm.
    Har bokat tid för info om IVF men jag är lika velig som tidigare men vi kommer ju ett steg närmre och kanske blir jag/vi mer positiva då vi väl kommer dit.

Hur går det för er andra? Hur gick det Pommac? Eller är ni iväg på resan nu? Snart BIM för några av er om jag räknar rätt. Kram i vårsolen!
    Förstår känslan. Missade ju 2 ägglossningar innan denna. Så drygt. Känns liksom meningslöst. Jag vet att det är fel att tänka så. Men för mig har sex med min blivit något som vi måste göra. Så tråkigt. Önskar att jag kunde hitta tillbaka till att ha sex bara för skojs skull. Men det här barnaalstrandet har tagit över mina tankar helt och hållet. 

Nu börjar jag nästan tro att munkpepparn har förstört min cykel. Får ju alltid en tempdipp dagen innan mens, eller samma dag. Och för en stund sen så fick jag en sån enorm mensvärk som sträckte sig bak i ryggen. Väldigt kort, men precis som det känns när jag får mens. Vågar inte gå på toaletten nu. Kommer att bli så besviken om min mens kommer.
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-03-17 15:18:56 följande:
    Hur skall jag kunna vända det till något positivt?! Jag kan inte tänka mig ett liv utan biologiska barn och om det visar sig att vi inte kan få barn så kommer min värld rasa samman. 
    Hur länge hade ni försökt? Även om det skulle visa sig att ni har svårigheter så har ni ju tiden på er sida.  Ta inte ut något i förskott...
  • Thotis90
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-17 15:38:53 följande:
    Hur länge hade ni försökt? Även om det skulle visa sig att ni har svårigheter så har ni ju tiden på er sida.  Ta inte ut något i förskott...
    Vi är inne på 15:e försöket nu. En av anledningarna till att jag tar ut saker och ting i förskott är att jag har varit gravid förut (på första försöket), men att jag har haft stora svårigheter med att bli gravid efter min abort. En abort utan komplikationer och utan infektioner påverkar inte fertiliteten, så något annat måste vara fel. Jag kan inte se någon annan förklaring än att något är fel. Hur kan man annars gå från att bli gravid på första försöket till att inte bli gravid alls?!
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-03-17 15:43:52 följande:
    Vi är inne på 15:e försöket nu. En av anledningarna till att jag tar ut saker och ting i förskott är att jag har varit gravid förut (på första försöket), men att jag har haft stora svårigheter med att bli gravid efter min abort. En abort utan komplikationer och utan infektioner påverkar inte fertiliteten, så något annat måste vara fel. Jag kan inte se någon annan förklaring än att något är fel. Hur kan man annars gå från att bli gravid på första försöket till att inte bli gravid alls?!
    Jag och min man blev gravid när jag gick på ppiller för flera år sedan. Alltså skyddad och då bodde vi inte ens i samma land och träffades 1 helg i månaden ungefär. Så jag trodde också att jag skulle ha lätt när vi väl började försöka. Men icke. 

Jag ser det som något positivt. Jag kan bli gravid. Det har bara inte blivit så att rätt spermie har träffat rätt ägg ännu. Det är ju mycket som ska till för att det ska klaffa helt. 
  • Dracarys
    Thotis90 skrev 2013-03-17 15:43:52 följande:
    Man kan ha tur eller otur. Varje försök har du kanske 15-25% chans att bli gravid. Även om du blev gravid på första gången tidigare, så kan det krävas många försök innan man blir gravid nästa gång. Tänk på tärningen - även om du rullar en 6a första gången du slår, så kan det dröja 5 eller 10 eller 20 rullningar innan du får en 6a igen, trots att chansen är exakt densamma. =)

• Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-17 11:13:04 följande:
    Ägglossning +8. Imorse hade jag en rejäl tempdipp. Gick under min coverline. Har aldrig hänt innan! Nu blev jag ännu mer hoppfull då jag läst att när ägget fäster kan man få en tempdipp.. Hoppas, hoppas...... Nu kan iofs tempen hoppa ändå, behöver ju inte betyda någonting. Fan, vill ju inte få för stora förhoppningar.....

Annars inga symtom, men fäste ägget inatt så är det ju för tidigt för det.

Nä, ska inte tänka så, då kommer jag bli besviken om/när jag får negativt. Bättre att vara inställd på att det inte har tagit sig denna månaden heller. Minska besvikelsen. Men det är så förbannat svårt när man får upp hoppet lite.

Hur går det för er andra?? 
    Jag har också haft tempdippar och temptoppar runt ÄL + 5/6, men kan nog snarare bero på min förkylning.

Jag ska lämna blod på VC imorgon på ÄL + 7, tydligen ska det hända något med hormonerna på den dagen. Usch, hatar att lämna blod... blir yr. =(

Annars känner jag absolut ingenting den här månaden som inte skulle kunna hänga ihop med min förkylning.
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-03-18 10:50:56 följande:
    Jag har också haft tempdippar och temptoppar runt ÄL + 5/6, men kan nog snarare bero på min förkylning.

Jag ska lämna blod på VC imorgon på ÄL + 7, tydligen ska det hända något med hormonerna på den dagen. Usch, hatar att lämna blod... blir yr. =(

Annars känner jag absolut ingenting den här månaden som inte skulle kunna hänga ihop med min förkylning.
    Det kommer att gå bra. Vad är det som ska hända äl+7?

Idag var tempen tillbaka på sina normala 36,8, 36,4 igår. Jag ska inte få upp förhoppningarna.....

Känner ingenting idag. Äl+9. Hade under 1-2 minuter igår en extrem mensvärk. Gick runt hela magen och bak i ryggen. Efter den minuten ingenting.

Något som iofs är lite annorlunda med mig är att jag får som typ värmevallningar helt plötsligt och blir yr. Städade toaletten imorse, ingen märkvärdig städning. Blev alldeles kallsvettig och yr och var tvungen att gå och lägga mig.

Börjar kanske bli sjuk. Skulle inte förvåna mig med tanke på alla flygresor vi gjort på sistonde. 
  • Thotis90

Dagens besök gick bra Läkaren började med att ta en titt på sambons hälsodeklaration och medan hon skummade igenom den sade hon att hans spermaprov såg bra ut. Han har varit orolig över provsvaret av den anledningen att han räknas som överviktig (BMI 27.7), men det såg som sagt bra ut. Hon gick sedan igenom min hälsodeklaration och jag fick svara på några frågor. Jag fick bl.a. berätta om min menstruation (hur gammal jag var när jag fick min första, om jag har smärtsamma menstruationer, hur många dagar jag blöder osv.), om min ägglossning (om jag känner av den, om jag använder ägglossningstester och om de ger positiva utslag), om min förra graviditet, om min abort m.m.

När vi var klara med frågorna var det dags för VUL. Hon hade svårigheter med att hitta höger äggstock (jag förvarnade henne om att andra gynekologer/läkare har haft svårigheter med att hitta den), men annars såg det bra ut. Hon kunde inte hitta några avvikelser.

Efter att jag klätt på mig igen gick vi igenom mina blodprover, som såg bra ut. Läkaren sade att eftersom jag har regelbunden mens och ägglossning, inte har haft några allvarliga infektioner (t.ex. klamydia) och att jag har varit gravid förut är chansen stor att jag kommer att bli gravid igen. Det är bara en fråga om tid och om vi behöver hjälp eller inte. Det var t.o.m. så att hon garanterade att jag kommer att bli gravid (det tycker inte jag är okej oavsett om det hittas några fel på paret eller inte).

Nästa steg är spolning av äggledarna. Vi kunde inte få svar på när det blir. Vi skulle räkna med att det dröjer en till två månader. Jag struntar i om jag måste vänta några veckor med tanke på att vi har försökt så pass länge... Jag är bara glad över att spolningen blir av!

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-03-18 14:00:11 följande:
    Dagens besök gick bra Läkaren började med att ta en titt på sambons hälsodeklaration och medan hon skummade igenom den sade hon att hans spermaprov såg bra ut. Han har varit orolig över provsvaret av den anledningen att han räknas som överviktig (BMI 27.7), men det såg som sagt bra ut. Hon gick sedan igenom min hälsodeklaration och jag fick svara på några frågor. Jag fick bl.a. berätta om min menstruation (hur gammal jag var när jag fick min första, om jag har smärtsamma menstruationer, hur många dagar jag blöder osv.), om min ägglossning (om jag känner av den, om jag använder ägglossningstester och om de ger positiva utslag), om min förra graviditet, om min abort m.m.

När vi var klara med frågorna var det dags för VUL. Hon hade svårigheter med att hitta höger äggstock (jag förvarnade henne om att andra gynekologer/läkare har haft svårigheter med att hitta den), men annars såg det bra ut. Hon kunde inte hitta några avvikelser.

Efter att jag klätt på mig igen gick vi igenom mina blodprover, som såg bra ut. Läkaren sade att eftersom jag har regelbunden mens och ägglossning, inte har haft några allvarliga infektioner (t.ex. klamydia) och att jag har varit gravid förut är chansen stor att jag kommer att bli gravid igen. Det är bara en fråga om tid och om vi behöver hjälp eller inte. Det var t.o.m. så att hon garanterade att jag kommer att bli gravid (det tycker inte jag är okej oavsett om det hittas några fel på paret eller inte).

Nästa steg är spolning av äggledarna. Vi kunde inte få svar på när det blir. Vi skulle räkna med att det dröjer en till två månader. Jag struntar i om jag måste vänta några veckor med tanke på att vi har försökt så pass länge... Jag är bara glad över att spolningen blir av!
    Va skönt att allt såg bra ut. De flesta blir ju faktiskt gravida förr eller senare. Visst finns det ett antal där det aldrig blir några biologiska barn, men varför skulle man tillhöra den skaran. Oddsen att man tillhör den andra är ju betydligt större.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?