• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (samma.)

Tillbaka på land efter vår seglingssemester. Fösta dagen med internet. Har inte hunnit läsa igenom alla sidor. Något som har plussat?? Hoppas det.

Förra månaden, första med munkpepparn kom min mens 3 dagar sent. Vet inte om det var munkpepparn som fördröjde den eller om det var allt resande över tidszoner precis när mensen skulle komma.

Nu har jag precis haft ägglossning. Dricker munkpeppar denna månaden med, fick ägglossning natten mellan lördag och söndag. Jag vaknade alltså av smärta! Har aldrig känt av min ägglossning innan, så något gott gör munkpepparn iallafall. Nu är det den långa väntan till bim. Lyckades få till det, mån, tis tors, fre, 2 ggr lör och söndagen. Så nu har jag gjort vad jag kunnat denna månaden. :)

Så hur går det för alla? 

• Pommac
    Ebba skrev 2013-03-11 08:29:09 följande:
    Här verkar ÄL komma tidigt och det är ju alltid trevligt! Jag har lite oregelbunden cykel och Äl brukar komma dag 15-18. Är idag på dag 14 och igår var ÄL-testet verkligen negativt, men nu när jag tog ett var det nästintill positivt, men inte riktigt. Tog ett digitalt också för att vara säker och det blev inte glad gubbe, men kolla på testen nedan så der ni hur nära det är. Detta kanske också kan vara till hjälp för er som bara använder stickor, att se att detta alltså inte är positivt ännu.

Det översta är ett billiga tester från igår, näst överst är samma sorts test fast från idag. Det tredje är stickan från det digitala som ni ser så är strecken på det också nästa lika starka, men det digitala är negativt.

Men det blev mys både i fredags och igår, och nu lär vi väl köra på måndag, tisdag och onsdag och sen börjar väntan för den här månaden...
    Ojoj. Då kanske det är tajm i morgon då! *Hoppas* 

Här har jag fortfarande halsbränna/(sura uppstötningar som är på väg men inte riktigt kommer upp) Vet inte hur jag ska tolka detta. Är jag sjuk? Går det över? Är det lönt att testa i morgon igen?  
  • Pommac
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-11 18:56:13 följande:
    Tillbaka på land efter vår seglingssemester. Fösta dagen med internet. Har inte hunnit läsa igenom alla sidor. Något som har plussat?? Hoppas det.

Förra månaden, första med munkpepparn kom min mens 3 dagar sent. Vet inte om det var munkpepparn som fördröjde den eller om det var allt resande över tidszoner precis när mensen skulle komma.

Nu har jag precis haft ägglossning. Dricker munkpeppar denna månaden med, fick ägglossning natten mellan lördag och söndag. Jag vaknade alltså av smärta! Har aldrig känt av min ägglossning innan, så något gott gör munkpepparn iallafall. Nu är det den långa väntan till bim. Lyckades få till det, mån, tis tors, fre, 2 ggr lör och söndagen. Så nu har jag gjort vad jag kunnat denna månaden. :)

Så hur går det för alla? 
    Hoppas att det ska funka för dig! Vilken härligt semester det låter som! Hur många månader har ni kämpat? 
  • Anonym (samma.)

Detta är försök 10 för oss tror jag.. Kommer inte riktigt ihåg längre. 

Det var en härlig semester. Hoppas att den avslappnande atmosfären ska hjälpa till denna månaden och munkpepparn ska hjälpa till. Lite jobbigt att vara utan internet, ville ju veta hur det gick för alla. Jag är ju en av de äldre i tråden. 35 år, så har inte tiden på min sida direkt.

• Ebba

Ååh hej Samma och välkommen tillbaka! Vad härligt att höra att ni haft det så bra och att ni fått till det så många gånger, det låter ju helt perfekt!!

Själv har jag ÄL troligtvis inatt/imorgon så bi ligger ganska lika då! Den här månaden är det vår tur! Detta är vårt elfte försök.

• Ebba

Pommac, det är klart att det är värt att testa, det kan ju ha varit en nidblödning! Men testa men ÄL-stickor också så att du inte missar sin ägglossning om det nu var din mens som kom! Jag håller tummarna ett tag till!

• Pommac
    Ebba skrev 2013-03-11 20:04:13 följande:
    Pommac, det är klart att det är värt att testa, det kan ju ha varit en nidblödning! Men testa men ÄL-stickor också så att du inte missar sin ägglossning om det nu var din mens som kom! Jag håller tummarna ett tag till!

Ebba skrev 2013-03-11 20:04:13 följande:

Ja jag får ta ett till test. Bara så trist när det är negativt. Jag har lagt ÄL testen på hyllan. Kört så många månader så jag vet när ungefär när jag har ÄL. Blir mest stressad över att träffa rätt dag. Vi har kört både varje dag och varannan och inget har funkar. Så jag struntar i att ta reda på exakt nu ett tag framöver. Har så ont i samband med ÄL också så jag vet nog ändå. Hoppas du får positivt besked i morgon. :)
  • Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2013-03-11 20:00:01 följande:
    Ååh hej Samma och välkommen tillbaka! Vad härligt att höra att ni haft det så bra och att ni fått till det så många gånger, det låter ju helt perfekt!!

Själv har jag ÄL troligtvis inatt/imorgon så bi ligger ganska lika då! Den här månaden är det vår tur! Detta är vårt elfte försök.
    Tack. Inte riktigt tillbaka i europa ännu. Fortfarande drygt 2 dagar innan jag landar hemma, drygt...... Hoppas att ni får till det ikväll. Spännande att vi ligger så lika. Håller alla tummarna, klart detta är vår månad. Någon gång ska det ju ta sig. :)
  • Ebba

Japp, här är det fullt utslag både på billiga testers ÄL-test och cb-digital. Känns bra att vi fått till det både fredag, söndag och igår. Ich vi kommer fortsätta åtminstone idag och imorgon också.

Hur går det för er andra, det är väldigt tyst här!?

• Dracarys

Jag hade lite sen ÄL den här månaden, igår. Min stackars karl hade typ feber, men vi fick till det ändå.

Idag var vi på ett första utredningssamtal. Jag ska lämna blodprover två gånger framöver och min stackars karl får snart åka till grannstaden och lämna sin produkt. Vi hade en ganska underhållande diskussion, det är ju så att hand produkt är färskvara, så om man bor mer än 1 timme från sjukhuset så skulle han deponera på sjukhuset istället. Vi bor lite på gränsen, ca 45 minuter, men sedan ska man ju parkera och ta sig in på sjukhuset också. Det blev lite komiskt när vi började diskutera olika möjliga drive by-strategier där han skulle hinna hem och deponera och jag sedan körde bilen och slängde av honom vid entrén med provet istoppat i byxlinningen.

Men men, så vi ska i alla fall lämna prover och sedan få komma på läkarsamtal innan verksamheten stänger för semester.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?