• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Pommac

Nu har jag varit tyst ett tag. Jag hade nog mens i tre dagar förra gången. Har inte fått nåt positivt på gravtesten. Mensen beter sig konstigt när man håller stenkoll på den. Sak samma. Har ÄL just nu känns det som. Har haft grymt ont i magen i några dagar och nu idag har jag ont i sidan som jag brukar ha vid ÄL. Så nu har jag Bim på min födelsedag. Hoppas på plus!!! På torsdag drar jag i och mannen ut på en resa, jag ska ta med ett test och testa den sista semesterdagen. Som är dagen innan Bim. Hoppas verkligen på ett plus! Fast samtidigt vill jag ju inte ha barn så sent på året. Men jag börjar acceptera att det kan man omöjligt bestämma. Det blir när det blir. Men drömmen vore ju att få barn i jan-feb. Men det är ju bara drömmar. :)

• Anonym (samma.)
    Pommac skrev 2013-03-18 21:32:50 följande:
    Nu har jag varit tyst ett tag. Jag hade nog mens i tre dagar förra gången. Har inte fått nåt positivt på gravtesten. Mensen beter sig konstigt när man håller stenkoll på den. Sak samma. Har ÄL just nu känns det som. Har haft grymt ont i magen i några dagar och nu idag har jag ont i sidan som jag brukar ha vid ÄL. Så nu har jag Bim på min födelsedag. Hoppas på plus!!! På torsdag drar jag i och mannen ut på en resa, jag ska ta med ett test och testa den sista semesterdagen. Som är dagen innan Bim. Hoppas verkligen på ett plus! Fast samtidigt vill jag ju inte ha barn så sent på året. Men jag börjar acceptera att det kan man omöjligt bestämma. Det blir när det blir. Men drömmen vore ju att få barn i jan-feb. Men det är ju bara drömmar. :)
    VIlken present det hade varit att plussa på sin födelsedag. Håller tummarna. 

Idag är jag på äl+10, 2 dagar sen min tempdipp. Testade negativt imorse. Inte ens ett litet spökstreck kunde jag ana. Antar att det är kört. Så besviken. Mer besviken än jag varit någon annan gång. Var helt säker på att det skulle ta sig denna gången. Barnet hade isåfall kommit på min mans födelsedag, även om jag inte är troende så är jag en sån som tror att saker och ting sker med en mening.. Och jag trodde att meningen var att jag skulle få barn på min mans födelse. Skrattande Knäppt, jag vet....

Inga symtom överhuvudtaget. Bara en allmän sjukdomskänsla. Men jag tror faktiskt att jag börjar bli sjuk.  
  • Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-18 12:04:34 följande:
    Det kommer att gå bra. Vad är det som ska hända äl+7?

Idag var tempen tillbaka på sina normala 36,8, 36,4 igår. Jag ska inte få upp förhoppningarna.....

Känner ingenting idag. Äl+9. Hade under 1-2 minuter igår en extrem mensvärk. Gick runt hela magen och bak i ryggen. Efter den minuten ingenting.

Något som iofs är lite annorlunda med mig är att jag får som typ värmevallningar helt plötsligt och blir yr. Städade toaletten imorse, ingen märkvärdig städning. Blev alldeles kallsvettig och yr och var tvungen att gå och lägga mig.

Börjar kanske bli sjuk. Skulle inte förvåna mig med tanke på alla flygresor vi gjort på sistonde. 
    Tydligen ska man ha någon hormonstegring då (progesteron, tror jag) och det är en del av provprogrammet. Man ska ta blod på ca ÄL + 7 och sedan på tredje mensdagen. På det sättet kollar de tydligen hur värdena ändras under cykeln och om man har normala hormonnivåer. Något sådant. =)

Det gick jättebra att ta blod idag. De fick den andra armen mot sist och där hade jag ett mycket bättre kärl, så det kändes knappt alls!

• Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-03-19 19:10:05 följande:
    Tydligen ska man ha någon hormonstegring då (progesteron, tror jag) och det är en del av provprogrammet. Man ska ta blod på ca ÄL + 7 och sedan på tredje mensdagen. På det sättet kollar de tydligen hur värdena ändras under cykeln och om man har normala hormonnivåer. Något sådant. =)

Det gick jättebra att ta blod idag. De fick den andra armen mot sist och där hade jag ett mycket bättre kärl, så det kändes knappt alls!

Va skönt att det gick bra.. 

Är idag på äl+11. Inga symtom. Inte ens öm i brösten. Får nog inse att det är kört denna månaden också.. Fan....... Ska det aldrig ta sig. ?????
  • Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-20 09:24:01 följande:
    Va skönt att det gick bra.. 

Är idag på äl+11. Inga symtom. Inte ens öm i brösten. Får nog inse att det är kört denna månaden också.. Fan....... Ska det aldrig ta sig. ?????
    =(( Samma här, ÄL+ 8. Nada. Nu räknar jag med att vi kommer att behöva hjälp. Upplägget blir ungefär att vi gör prover i april, träffar läkare i maj-juni och sedan börjar med att spola framåt september när avdelningen öppnar igen efter sommarstängt.
  • Anonym (samma.)

Min man kommer aldrig att gå med på en utredning. iom att vi blivit gravida en gång för länge sen så är han bombsäker på att det bara är otur. Vilket det kanske är. Men hur jäkla länge ska denna oturen hålla i sig?? 

Har deppat ner mig totalt nu. Var så säker på att det tagit sig denna månaden. Inte bara för tempdippen som jag hade utan även för att jag samma dag fick en sån oerhörd kramp i magen.. Som värsta mensvärken en kort kort stund.  De 2 sakerna tillsammans och jag var säker på att ägget fäste. Varför ska kroppen lura en så helt plötsligt.

Jävla skitkropp. 

• Thotis90
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-20 14:59:38 följande:
    Min man kommer aldrig att gå med på en utredning. iom att vi blivit gravida en gång för länge sen så är han bombsäker på att det bara är otur. Vilket det kanske är. Men hur jäkla länge ska denna oturen hålla i sig?? 
    Jag vet precis hur det känns! Jag har varit gravid förut (med en annan man) och sambon sade att han var övertygad om att allt är som det skall, att vi kommer lyckas på egen hand. Nu står vi här 15 månader senare och har fortfarande inte plussat. Han gick med på utredningen till slut och den går bra. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-20 14:59:38 följande:

Har deppat ner mig totalt nu. Var så säker på att det tagit sig denna månaden. Inte bara för tempdippen som jag hade utan även för att jag samma dag fick en sån oerhörd kramp i magen.. Som värsta mensvärken en kort kort stund.  De 2 sakerna tillsammans och jag var säker på att ägget fäste. Varför ska kroppen lura en så helt plötsligt.

Jävla skitkropp. 
    Vad tråkigt att din man har den inställningen!

Även om ni har blivit gravida en gång förut så kan det ju ha hänt någonting sedan dess. Han kan ha fått försämrad kvalitet på sin produkt, du kan ha fått någon blockad i äggledarna, eller så kan du ha ont om bra ägg osv. Saker kan ju hända med kroppen, även utan bilolyckor!
  • FideIi
    Thotis90 skrev 2013-03-18 14:00:11 följande:
    Dagens besök gick bra Läkaren började med att ta en titt på sambons hälsodeklaration och medan hon skummade igenom den sade hon att hans spermaprov såg bra ut. Han har varit orolig över provsvaret av den anledningen att han räknas som överviktig (BMI 27.7), men det såg som sagt bra ut. Hon gick sedan igenom min hälsodeklaration och jag fick svara på några frågor. Jag fick bl.a. berätta om min menstruation (hur gammal jag var när jag fick min första, om jag har smärtsamma menstruationer, hur många dagar jag blöder osv.), om min ägglossning (om jag känner av den, om jag använder ägglossningstester och om de ger positiva utslag), om min förra graviditet, om min abort m.m.

När vi var klara med frågorna var det dags för VUL. Hon hade svårigheter med att hitta höger äggstock (jag förvarnade henne om att andra gynekologer/läkare har haft svårigheter med att hitta den), men annars såg det bra ut. Hon kunde inte hitta några avvikelser.

Efter att jag klätt på mig igen gick vi igenom mina blodprover, som såg bra ut. Läkaren sade att eftersom jag har regelbunden mens och ägglossning, inte har haft några allvarliga infektioner (t.ex. klamydia) och att jag har varit gravid förut är chansen stor att jag kommer att bli gravid igen. Det är bara en fråga om tid och om vi behöver hjälp eller inte. Det var t.o.m. så att hon garanterade att jag kommer att bli gravid (det tycker inte jag är okej oavsett om det hittas några fel på paret eller inte).

Nästa steg är spolning av äggledarna. Vi kunde inte få svar på när det blir. Vi skulle räkna med att det dröjer en till två månader. Jag struntar i om jag måste vänta några veckor med tanke på att vi har försökt så pass länge... Jag är bara glad över att spolningen blir av!
    Hej Thotis! Blir lite nyfiken när du skriver om din mans BMI, kan män ha sämre spermiekvalitet om de har övervikt? Ska isf hem och sätta maken på diet :-P Så skönt att allt ser bra ut för er iaf!! Håller tummarna!
    Själv har mensen kommit ännu en gång, och försök 10 gick också åt helvete. Känns som en evighetskarusell som jag aldrig kommer att ta mig ur. Men vi kämpar på! Denna gången testar jag bisolvon, fastän jag lovat mig själv att inte lura mig med en massa skumma metoder. Men vad gör man inte när tiden går??
  • Thotis90
    FideIi skrev 2013-03-21 11:12:08 följande:
    Hej Thotis! Blir lite nyfiken när du skriver om din mans BMI, kan män ha sämre spermiekvalitet om de har övervikt? Ska isf hem och sätta maken på diet :-P Så skönt att allt ser bra ut för er iaf!! Håller tummarna!
    Själv har mensen kommit ännu en gång, och försök 10 gick också åt helvete. Känns som en evighetskarusell som jag aldrig kommer att ta mig ur. Men vi kämpar på! Denna gången testar jag bisolvon, fastän jag lovat mig själv att inte lura mig med en massa skumma metoder. Men vad gör man inte när tiden går??
    Vi har läst att övervikt hos män kan ge sämre spermier. Nu vet jag inte hur stor sanning det ligger i det, men vi tror absolut att det är en bidragande faktor. Om vikten inte hade någon betydelse så hade han inte behövs fylla i sin vikt i hälsodeklarationen, kan jag tycka 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?