• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-03-15 22:06:11 följande:

Med mitt första barn blödde jag näsblod tidigt i graviditeten, så det kan ju absolut vara ett tecken har också varit heltäppt i näsan hela båda mina graviditeter X-|

Jag är på äl+12 idag och började få bruna flytningar i onsdags och massor av värk, så jag får nog mens inom några dagar. Förra cykeln hade jag bruna flytningar 4 dagar innan mens kom en vecka för sent och nu är den en vecka för tidig :-S
    Så konstigt en kvinnokropp kan ändras, har aldrig haft spottings eller ens sen mens innan...
    Nu ger du ju mig hopp. :) Äl+7, inga symtom ännu. Fan, tänk om det inte har tagit sig denna månaden heller. var så taggad och säker. 
  • Anonym (samma.)

Ägglossning +8. Imorse hade jag en rejäl tempdipp. Gick under min coverline. Har aldrig hänt innan! Nu blev jag ännu mer hoppfull då jag läst att när ägget fäster kan man få en tempdipp.. Hoppas, hoppas...... Nu kan iofs tempen hoppa ändå, behöver ju inte betyda någonting. Fan, vill ju inte få för stora förhoppningar.....

Annars inga symtom, men fäste ägget inatt så är det ju för tidigt för det.

Nä, ska inte tänka så, då kommer jag bli besviken om/när jag får negativt. Bättre att vara inställd på att det inte har tagit sig denna månaden heller. Minska besvikelsen. Men det är så förbannat svårt när man får upp hoppet lite.

Hur går det för er andra?? 

• Thotis90
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-17 11:13:04 följande:
    Vi skall till kvinnokliniken imorgon och få svar på blod- och spermaprov. Det skall göras ett VUL på mig också. Jag är SÅ JÄVLA NERVÖS!
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-03-17 11:19:36 följande:
    Vi skall till kvinnokliniken imorgon och få svar på blod- och spermaprov. Det skall göras ett VUL på mig också. Jag är SÅ JÄVLA NERVÖS!
    Kommer säkert att gå jättebra. Håller tummarna att allt ser bra ut.

Kom på en sak som är annorlunda med mig denna månaden. Mitt urin stinker! Som gammalt gubburin typ. Riktigt äckligt.
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-17 11:13:04 följande:
    Ägglossning +8. Imorse hade jag en rejäl tempdipp. Gick under min coverline. Har aldrig hänt innan! Nu blev jag ännu mer hoppfull då jag läst att när ägget fäster kan man få en tempdipp.. Hoppas, hoppas...... Nu kan iofs tempen hoppa ändå, behöver ju inte betyda någonting. Fan, vill ju inte få för stora förhoppningar.....

Annars inga symtom, men fäste ägget inatt så är det ju för tidigt för det.

Nä, ska inte tänka så, då kommer jag bli besviken om/när jag får negativt. Bättre att vara inställd på att det inte har tagit sig denna månaden heller. Minska besvikelsen. Men det är så förbannat svårt när man får upp hoppet lite.

Håller tummarna att det var ägget som fäste! Haha jag är nog lika nyfiken som du när du får såna "symtom"

Spännande skulle jag se det som, att äntligen få svar! Slappna av, det kommer gå bra

Själv började jag blöda ordentligt idag. Så jävla tråkigt att det aldrig blir nått! Men en sak är bra iaf och det är att denna cykel bara var 29 dagar, mer normalt än 39 som förra var :-S

Satsar på äl om 2 veckor och då har jag tom hunnit bli faster....vi som började försöka innan dom...känns så surt bara så blandade känslor...
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-03-17 13:08:09 följande:

Håller tummarna att det var ägget som fäste! Haha jag är nog lika nyfiken som du när du får såna "symtom"

Spännande skulle jag se det som, att äntligen få svar! Slappna av, det kommer gå bra

Själv började jag blöda ordentligt idag. Så jävla tråkigt att det aldrig blir nått! Men en sak är bra iaf och det är att denna cykel bara var 29 dagar, mer normalt än 39 som förra var :-S
    Satsar på äl om 2 veckor och då har jag tom hunnit bli faster....vi som började försöka innan dom...känns så surt bara så blandade känslor...
    Tack för tummarna. Har som små stickningar runt vänster äggstock. Det brukar jag iofs ha då och då innan mens. Speciellt efter att jag börjat med munkpepparn, allt blir förstärkt i min kropp då känns det som. Men brukar inte ha det så tidigt tror jag. Tänkte ta ett test i morgon bitti. Men om det nu mot för all modan skulle vara en implantationsdipp som jag fick så verkar det som om de flesta får plus cirka 3 dagar efter dippen. 

Min syster försöker också skaffa barn, hoppas jag hinner före då vi har samma tilltänkta namn till eventuell flicka. :)  Hon har dokumenterade svårigheter att bli med barn efter en abort i tonåren som gick fel. Så jag hoppas verkligen att de lyckas med. Men gärna månaden efter mig. :) 
  • Anonym (tvålen)

Hej allihopa och välkommen hem Samma!
    Har varit på resa med jobbet och sedan tog vi en spontan-weekend på annan ort. Kändes som vi behövde det. Jag tycker det är sååå segt utan ÄL på 2 månader. Man får ju inte ens chansen. Och nu om det löper på som normalt verkar vi missa nästa ÄL (om den kommer, liten snyft) för jag ska iväg med jobbet igen då. Hmmm.
    Har bokat tid för info om IVF men jag är lika velig som tidigare men vi kommer ju ett steg närmre och kanske blir jag/vi mer positiva då vi väl kommer dit.

Hur går det för er andra? Hur gick det Pommac? Eller är ni iväg på resan nu? Snart BIM för några av er om jag räknar rätt. Kram i vårsolen!

• Anonym (tvålen)
    Du fixar det!!! Ska tänka på dig/er! Jag brukar tänka att lite nervositet hör till. Då skärper man sig. Det betyder nog bara att det som ska hända är viktigt. Vänd nervositeten till något positivt!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (J) skrev 2013-03-17 13:08:09 följande:

Mmm. Det där med syskon som får barn innan och försökt kortare tid är lite drygt. Även om man såklart unnar dem det naturligtvis men jag förstår hur du känner! Kram!
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-03-17 15:15:04 följande:
    Du fixar det!!! Ska tänka på dig/er! Jag brukar tänka att lite nervositet hör till. Då skärper man sig. Det betyder nog bara att det som ska hända är viktigt. Vänd nervositeten till något positivt!
    Hur skall jag kunna vända det till något positivt?! Jag kan inte tänka mig ett liv utan biologiska barn och om det visar sig att vi inte kan få barn så kommer min värld rasa samman. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?