• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Thotis90
    Någon här som har provat Bisolvon i tablettform? Jag tänkte börja med det nu (fick mens idag), men vet inte hur många tabletter jag skall ta och om jag skall ta alla på samma gång eller sprida ut det under dagen. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (Man)
    Dracarys skrev 2013-03-13 11:09:42 följande:
    Jag hade lite sen ÄL den här månaden, igår. Min stackars karl hade typ feber, men vi fick till det ändå.

Idag var vi på ett första utredningssamtal. Jag ska lämna blodprover två gånger framöver och min stackars karl får snart åka till grannstaden och lämna sin produkt. Vi hade en ganska underhållande diskussion, det är ju så att hand produkt är färskvara, så om man bor mer än 1 timme från sjukhuset så skulle han deponera på sjukhuset istället. Vi bor lite på gränsen, ca 45 minuter, men sedan ska man ju parkera och ta sig in på sjukhuset också. Det blev lite komiskt när vi började diskutera olika möjliga drive by-strategier där han skulle hinna hem och deponera och jag sedan körde bilen och slängde av honom vid entrén med provet istoppat i byxlinningen.

Men men, så vi ska i alla fall lämna prover och sedan få komma på läkarsamtal innan verksamheten stänger för semester.
    Kanske inte det enkalste heller, att få till det i sjukhusmiljö...
  • Anonym (J)
    Ebba skrev 2013-03-12 19:29:20 följande:
    Japp, här är det fullt utslag både på billiga testers ÄL-test och cb-digital. Känns bra att vi fått till det både fredag, söndag och igår. Ich vi kommer fortsätta åtminstone idag och imorgon också.

Hur går det för er andra, det är väldigt tyst här!?
    Här inväntas BIM inom nån vecka. Senaste cykel började jag få spottings dag 36 och mensen kom dag 39. Annars har cyklerna legat på max 35 dagar. Är idag på dag 25 och fick en lite ljusröd skvätt i trosan i morse...öööööööh? Min kropp spelar mig ett spratt!
    Innan barnen hade jag regelbunda cykler på 25-27 dagar, nu är det helskumt!

Så TIPS till er som vill ha syskon efteråt, börja försöka så tidigt som möjligt! Man vet aldrig hur lång tid det tar...
    Thotis90 skrev 2013-03-13 14:01:07 följande:
    Någon här som har provat Bisolvon i tablettform? Jag tänkte börja med det nu (fick mens idag), men vet inte hur många tabletter jag skall ta och om jag skall ta alla på samma gång eller sprida ut det under dagen. 
    Jag blev gravid direkt med andra barnet när jag åt bisolvon (1a försöket öht), men denna gången testade jag bara 1 mån och såklart inte gravid... inte orkat testa nå mer, kroppen får nog fixa det själv...

• Dracarys
    Anonym (Man) skrev 2013-03-13 14:15:00 följande:
    Kanske inte det enkalste heller, att få till det i sjukhusmiljö...
    Han säger att han är OK med det, så då får han göra ett försök. Jag tycker att det låter mindre stressigt än att åka hem från jobbet, runka loss direkt när man kommer innanför dörren och sedan skynda till sjukhuset i ilfart med ett ljummet spermaprov nedstoppat i kallingarna, och behöva leta parkeringsplats med den stressen hängande över sig.
  • Anonym (samma.)

Så, äntligen hemma i lägenheten efter vår semester. Är idag på äl+3 eller 4. Har mensvärk! Va fasiken är det? Och varför nu?  Vet inte riktigt vad munkpepparn gör med mig men allt blir tydligare. Kommer bli så besviken om det inte blir plus denna månaden. Man läser alla lyckohistorier om folk som har försökt flera månader och sen plussar första gången de testar något naturmedel. Varför skulle inte jag göra det?? Kommer nog bli en månad med många test, och många besvikna morgnar. 

• Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-03-13 18:15:09 följande:
    Han säger att han är OK med det, så då får han göra ett försök. Jag tycker att det låter mindre stressigt än att åka hem från jobbet, runka loss direkt när man kommer innanför dörren och sedan skynda till sjukhuset i ilfart med ett ljummet spermaprov nedstoppat i kallingarna, och behöva leta parkeringsplats med den stressen hängande över sig.
    Får lite komiska bilder i mitt huvud nu. :) Det låter väldigt stressande. Har de inte något mysigt runkrum på sjukhusen? Eller det är bara i amerikanska serier man har det?
  • Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-13 19:24:34 följande:
    Får lite komiska bilder i mitt huvud nu. :) Det låter väldigt stressande. Har de inte något mysigt runkrum på sjukhusen? Eller det är bara i amerikanska serier man har det?
    Toaletter finns ju... tydligen ska personalen vara van vid att hantera frågan. =) Men jo, mannens del i den här utredningen verkar onekligen lite mer komisk än kvinnans... liksom vad låter roligast, vansinnesfärd till grannstaden med rykande spermaprov, eller spolning av äggledare?
  • Nygrens
    längtareftermiraklet skrev 2013-03-10 22:06:44 följande:
    Hej alla fina! det var länge sen jag kikade in här, är mitt inne i en period där mitt huvud och toalettstolen har blivit bästavänner! mår så illa och spyr hela tiden att jag nästan tror jag kommer dö. ville bara hälsa på er alla! Och till dig pommac: Innan den månaden jag plussade hade jag också mens endast i 3 dagar då jag annars brukar ha det i 7 dagar! så du ska inte tappa hoppet även om du fick negativt på testet, det fick jag med men plussade sedan lite senare! :o

Åh jag blir lite hoppfull när jag läser detta! Min senaste mens var exakt likadan som din Pommac! Ont långt nere i magen, 3 dagar istället för 6-7, testen negativt. Har illamående, ont i brösten och där jag en gång hade blindtarmen. Börjar med tro att jag är något skengravid! Har skaffat mig en läkartid i början på april, då inget av ovanstående försvinner för mig. Men jag räknar med äl, så jag slipper bli besviken även denna gången! Men jag håller mina tummar stenhårt för att du plussar nästa månad!:)
  • Anonym (samma.)

Äl+6 idag. Känner ingenting. :( Men var alldeles täppt i näsan när jag vaknade imorse. Snöt mig och det var blodblandat. Hm, undrar om det kan vara ett symtom. Skrattande

4 dagar tills jag tänkte testa för första gången. 

• Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-15 17:03:14 följande:
    Äl+6 idag. Känner ingenting. :( Men var alldeles täppt i näsan när jag vaknade imorse. Snöt mig och det var blodblandat. Hm, undrar om det kan vara ett symtom. 

4 dagar tills jag tänkte testa för första gången. 

Med mitt första barn blödde jag näsblod tidigt i graviditeten, så det kan ju absolut vara ett tecken har också varit heltäppt i näsan hela båda mina graviditeter X-|

Jag är på äl+12 idag och började få bruna flytningar i onsdags och massor av värk, så jag får nog mens inom några dagar. Förra cykeln hade jag bruna flytningar 4 dagar innan mens kom en vecka för sent och nu är den en vecka för tidig :-S

Så konstigt en kvinnokropp kan ändras, har aldrig haft spottings eller ens sen mens innan...
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?