• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-04-01 17:08:18 följande:
    Jag har bara haft klassiska ägglossningsflytningar (som liknar äggvita) en gång sedan vi började försöka och jag skulle göra vad som helst för att få sådana flytningar innan varje ägglossning. Jag har hört att grapefruktjuice kan göra så att man får det, så jag kör på det fr.o.m. nästa mens
    Jag brukar inte heller ha speciellt mycket flytningar. Men nu har jag. Tror bestämt att det är grapejuicen.  Äter rosenrot med. och det börjar dra i min mage. Känns som om det händer något där. 

Det ska tydligen vara vit juice. Jag hittade bara röd här innan så jag drack det. Märkte inget. Nu med en vecka med vit så händer det fantamig något. 
  • Thotis90
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-01 17:16:36 följande:
    Det ska tydligen vara vit juice. Jag hittade bara röd här innan så jag drack det. Märkte inget. Nu med en vecka med vit så händer det fantamig något. 
    Jag har Tropicanas Golden grapefruit hemma Den är inte röd i alla fall. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-04-01 17:23:31 följande:
    Jag har Tropicanas Golden grapefruit hemma Den är inte röd i alla fall. 
    Då blir det säkert bra. Har ingen koll på den svenska marknaden. 3 dl om dagen. :) Hoppas den hjälper dig med.
  • Dracarys

Vi har nästa ÄL ca den 13-14e mars. Jag har lämnat alla blodprover, så min förberedelse inför utredningen är klar. Min man ska lämna sitt prov på tisdag. Sedan blir det läkarbesök någon gång innan sommaruppehållet. Vi får hoppas på april, så att vi slipper träffa läkaren. ,-P

• Anonym (J)

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Ingen gravid än?

Har själv fått reda på att jag har pco, därav min hemska behåring och en förklaring till varför jag inte blivit gravid än.

Läkaren tror iaf jag har ägglossning så jag får ingen hjälp. Testar positivt med älstickor varje månad men har inte fått någon temphöjning än denna månad och är idag på cd 18... Vet ju inte om jag haft äl då?

Lika hände 2 mån sen men förra mån fick jag pos ältest cd 14 och temphöjning dag 15, mens dag 29...

Kan man ha haft äl trots ingen temphöjning?

Jag är så jävla less... Jaja jag har väl BIM mellan 14-20 april.

• Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-04-01 11:26:23 följande:
    BIM-8 idag. Jag känner mig inte gravid för fem öre... Om mensen kommer börjar jag med munkpeppar och grapefruktjuice.

Vad hjälper grapefruktjuice till? Aldrig hört talas om att det kan hjälpa att bli gravid så berätta gärna
  • Thotis90
    Anonym (J) skrev 2013-04-03 14:24:43 följande:
    Vad hjälper grapefruktjuice till? Aldrig hört talas om att det kan hjälpa att bli gravid så berätta gärna
    Grapefruktjuicen ger immunförsvaret en extra kick (en positiv sådan, såklart) Jag har hört/läst om kvinnor som har fått mer fertila flytningar av juicen (flytningar som liknar äggvita. Det är dessa som spermierna föredrar).
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-04-03 14:22:19 följande:

Har själv fått reda på att jag har pco, därav min hemska behåring och en förklaring till varför jag inte blivit gravid än.
    Läkaren tror iaf jag har ägglossning så jag får ingen hjälp. Testar positivt med älstickor varje månad men har inte fått någon temphöjning än denna månad och är idag på cd 18... Vet ju inte om jag haft äl då?
    Lika hände 2 mån sen men förra mån fick jag pos ältest cd 14 och temphöjning dag 15, mens dag 29...

Jag tror att man måste få en temphöjning efter att ägget har släppt. Säkert finns det undantag.  Stickorna visar ju bara att där finns ett ägg som är beredd att släppa. Inte att det släpper.

Jag dricker också vit grapejuice denna månaden. Är idag på dag 9, brukar ha ägglossning dag 15 och jag har jättemycket vattniga flytningar. Brukar aldrig ha det. Det drar och sticker i min vänstra äggstock. Tror att ägglossningen kan komma tidigare denna månaden. Äter ju även rosenrot, bidrottningsgele och d-vitamin. Har hört att d-vitamin har hjälpt många med. Vi får se. Men juicen har definitivt gjort att jag fått mer flytningar.  Och det kan ju inte skada. 
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (J) skrev 2013-04-03 14:22:19 följande:

Hej J! Kram till dig! Vad jobbigt med PCO men bra att du/ni fick reda på det i alla fall så kanske det går att göra något åt det. Tror tyvärr inte att en cykel utan tempstegring innebär ÄL. Har själv varit med om min tredje sådana på raken:(
    Ville de inte ge dig Pergo om du har PCO och inte har ÄL eller vill de kolla mer först eller vill du inte ha några hormoner?!
  • Anonym (tvålen)

...och det verkar tyvärr inte bättre än att det inte kommit något plus på låååång tid nu. Någon som har något råd/tips/stöd inför beslut om IVF?? Jag skulle gladeligen försökt i 2 år till om vi inte haft åldern så emot oss men nu är jag så velig (och så är jag ju så rädd för hormoner)

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?