Anonym (J) skrev 2013-04-03 14:22:19 följande:
Nu var det ett tag sen jag skrev här. Ingen gravid än?
Har själv fått reda på att jag har pco, därav min hemska behåring och en förklaring till varför jag inte blivit gravid än.
Läkaren tror iaf jag har ägglossning så jag får ingen hjälp. Testar positivt med älstickor varje månad men har inte fått någon temphöjning än denna månad och är idag på cd 18... Vet ju inte om jag haft äl då?
Lika hände 2 mån sen men förra mån fick jag pos ältest cd 14 och temphöjning dag 15, mens dag 29...
Kan man ha haft äl trots ingen temphöjning?
Jag är så jävla less... Jaja jag har väl BIM mellan 14-20 april.
Jag tror att man måste få en temphöjning efter att ägget har släppt. Säkert finns det undantag. Stickorna visar ju bara att där finns ett ägg som är beredd att släppa. Inte att det släpper.
Jag dricker också vit grapejuice denna månaden. Är idag på dag 9, brukar ha ägglossning dag 15 och jag har jättemycket vattniga flytningar. Brukar aldrig ha det. Det drar och sticker i min vänstra äggstock. Tror att ägglossningen kan komma tidigare denna månaden. Äter ju även rosenrot, bidrottningsgele och d-vitamin. Har hört att d-vitamin har hjälpt många med. Vi får se. Men juicen har definitivt gjort att jag fått mer flytningar. Och det kan ju inte skada.