Anonym (blomman) skrev 2013-04-18 12:48:05 följande:
Tack, ska nog köpa munkpeppar. Är det i tablettform?
Jag håller på med mina ÄL test, ska ha äl imorgon men testar bara negativt. :( Börjar undra om jag har äl överhuvudtaget. Kanske därför det inte tar sig. Kan man ha mens men ingen äl egentligen?
Tyvärr kan man ha mens utan äl men då brukar cyklerna vara lite längre än för genomsnittskvinnan (och om man bara tittar på sig själv som individ längre än de månader man har äl). De brukar då inte heller vara "på dagen" dvs variera lite i längd. Har du en regelbunden cykel på 28-30 dagar skulle jag gissa att du har ÄL de flesta av årets månader. Är du lite äldre kan det dock hoppa över oftare. Om man är smal, tjock, bantar, tränar mycket, utsätts för extrem stress etc kan ÄL hoppa över en gång eller flera men om det inte är alltför extremt brukar kroppen vara smart nog och kompensera lite, men det kan vara bra att tänka på att tex inte träna för Göteborgsvarvet om man försöker plussa. Jag försöker tex minska min träning för att inte förstöra chanserna.
Om du inte får utslag på ÄL test skulle jag köpa en billig sort och testa 3 ggr per dag en cykel. En del har bara plus ett kort tag (ffa yngre) och då kanske du missar din peak. Man ska gärna testa mellan 10 och 20 har jag också läst. Inte morgonurin.
Själv väntar jag på mens. Dag 31 nu och ingen röd fara i syne. Vad är detta?? Blir sååå trött!!