• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-04-03 14:26:46 följande:
    Grapefruktjuicen ger immunförsvaret en extra kick (en positiv sådan, såklart) Jag har hört/läst om kvinnor som har fått mer fertila flytningar av juicen (flytningar som liknar äggvita. Det är dessa som spermierna föredrar).

Ah okej tack för infon! Kanske jag går och köper mig lite grapejuice nästa mens då
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-03 15:26:01 följande:
    Jag tror att man måste få en temphöjning efter att ägget har släppt. Säkert finns det undantag.  Stickorna visar ju bara att där finns ett ägg som är beredd att släppa. Inte att det släpper. 

Ja det är väl som du säger och som jag fattat det, att när väl ägget släppt höjs tempen...

Ringde gyn igår och frågade varför jag inte fick älstimulerande, men då sa hon att nä du har ju egen äl så det kommer inte hjälpa. Och så sa hon att vi skulle sluta med tempning och stickor.. Blev lite putt då!
  • Anonym (J)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-03 22:27:48 följande:
    Hej J! Kram till dig! Vad jobbigt med PCO men bra att du/ni fick reda på det i alla fall så kanske det går att göra något åt det. Tror tyvärr inte att en cykel utan tempstegring innebär ÄL. Har själv varit med om min tredje sådana på raken:(

Ville de inte ge dig Pergo om du har PCO och inte har ÄL eller vill de kolla mer först eller vill du inte ha några hormoner?!

Åh det var ju dig jag skulle svara ang pergon, men nej dom vill inte ge mig det för jag har redan äl själv. Och när jag sa att tempen inte stigit så sa hon att jag skulle sluta med det där för det skulle man bara ta med en nypa salt. Jag kommer inte få pergo.

Får ta mig i kragen och försöka gå ner några kilo istället, väger futtiga 3kg mer nu än med dom andra barnen och skulle inte göra något enl läkaren. Men det tror jag. Har så jävla svårt att gå ner i vikt, får hemska hungerkänslor så jag kan inte äta mindre...blä!

Och det blir ju inte bättre att mitt syskon har precis åkt till förlossningen och ska ha bebis närsomhelst...
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-04-04 11:22:32 följande:

Åh det var ju dig jag skulle svara ang pergon, men nej dom vill inte ge mig det för jag har redan äl själv. Och när jag sa att tempen inte stigit så sa hon att jag skulle sluta med det där för det skulle man bara ta med en nypa salt. Jag kommer inte få pergo.

Får ta mig i kragen och försöka gå ner några kilo istället, väger futtiga 3kg mer nu än med dom andra barnen och skulle inte göra något enl läkaren. Men det tror jag. Har så jävla svårt att gå ner i vikt, får hemska hungerkänslor så jag kan inte äta mindre...blä!

Och det blir ju inte bättre att mitt syskon har precis åkt till förlossningen och ska ha bebis närsomhelst...
    Har läst att munkpeppar är som typ naturens pergo. Kan kicka igång ägglossningar. Kan ju vara värt att prova. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-03 22:30:08 följande:
    ...och det verkar tyvärr inte bättre än att det inte kommit något plus på låååång tid nu. Någon som har något råd/tips/stöd inför beslut om IVF?? Jag skulle gladeligen försökt i 2 år till om vi inte haft åldern så emot oss men nu är jag så velig (och så är jag ju så rädd för hormoner)
    Har tyvärr inga råd att ge. Jag hade gladeligen gett mig på Ivf om jag kunnat. Hade inte tvekat en sekund. 
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (J) skrev 2013-04-04 11:22:32 följande:

Kram! Förstår det jobbiga med syskon som får barn när man själv harvar utan resultat. Been there liksom...

Förstår resonemanget från sjukvården men tycker attityden verkade lite trist. Kunde väl ha sagts lite trevligare och med mer förståelse. Vi som har lite problem har ju inte önskat oss till denna sits liksom. Hoppas det löser sig snart på vanligt sätt och att du får din triumf.
    Hoppas såklart för vår del också. Jag önskar mig en ÄL i vårpresent:D
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-04 12:39:46 följande:
    Har tyvärr inga råd att ge. Jag hade gladeligen gett mig på Ivf om jag kunnat. Hade inte tvekat en sekund. 
    Men samma, är jag helt dum eller har jag missat något?? "Om jag hade kunnat" skriver du. Vad menar du? Vill inte din make eller är det pengar som fattas eller religiösa värderingar eller vad? Du behöver såklart inte svara om du inte vill!
    Har idag fått reda på två perifera väninnor gravida via IVF. Hm. Blir nog till at pröva hur skraj jag än är för jag orkar snart inte vänta längre...
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-04 21:54:30 följande:
    Men samma, är jag helt dum eller har jag missat något?? "Om jag hade kunnat" skriver du. Vad menar du? Vill inte din make eller är det pengar som fattas eller religiösa värderingar eller vad? Du behöver såklart inte svara om du inte vill!
    Har idag fått reda på två perifera väninnor gravida via IVF. Hm. Blir nog till at pröva hur skraj jag än är för jag orkar snart inte vänta längre...
    Kan kan jag väl. Men det är så mycket mer komplicerat. Mannen är inte från europa. Kostnaden för att han ska få sjukvård i Sverige är sjukt hög. Vi bor i Frankrike, men han har bara arbetstillstånd så vi kan inte direkt utnyttja sjukvården här.

Det kommer i så fall bli en privat klinik utomlands. Men det känns så stort. Hade varit så mycket enklare att ringa sin vårdcentral och liksom kommit in i rullorna.  Det känns som om det är för mycket att ta in och ta reda på för tillfället. Jag orkar inte det just nu. 
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-04 12:38:56 följande:
    Har läst att munkpeppar är som typ naturens pergo. Kan kicka igång ägglossningar. Kan ju vara värt att prova. 

Testade det en månad, äl dag 17 och fick mens dag 39 :-S alltså ännu längre än jag brukar ha så jag hoppar den...

MEN idag fick jag temphöjning, så kanske hade jag äl igår dag 19? Jaja vi har då fått till det rätt regelbundet nu så hoppas! Det dryga är väl bf 25 dec men sånt går ju inte att bestämma...
  • Thotis90
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-04 12:38:56 följande:
    Jag klickade hem en flaska med munkpeppar i helgen. Nu väntar jag bara på att mensen skall komma (BIM-4 idag) så att jag får börja med det.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?