Anonym (tvålen) skrev 2013-04-05 20:33:32 följande:
Förstår dig till fullo!! Jag tycker det är krångligt nog ändå fast vi bor i Sverige (och sedan är jag ju fegare än fegast). Men ni hade tagit prover eller hur var det?? Jag har läst att den tid det tar för oss 35+ normalt kan vara en bit över året så ännu är det ju ingen ko på isen. Fast samtidigt sååå frustrerande!! Och man vet ju inte vad man väntar på. Visste jag att det efter 2 års försök kom en bebis så skulle jag ju inte bli desperat men det finns ju absolut inga garantier för någonting. Skönt med helg i alla fall. Ska boosta med d-vitamin i solen så kanske det blir en januari-bebbe:)
Inga prover. Men vi var gravida 1 gång för fem år sedan. Gick på ppiller då, fick missfall ganska tidigt. SÅ vi kan ju bli gravida. Eller vi kunde.
Är idag på dag 13. Och jäklar, har aldrig fattat vad folk har menat när de säger att man ska kunna bygga broar av sina ägglossningsflytningar. Har aldrig haft mycket och definitivt inte så att jag skulle kunna "bygga" något av det.
Men nu. Shit. Rekommenderar den vita grapefruktjuicen. Har druckit 3 dl per dag sen mensens första dag. De säger ju att den kan öka flytningarna och det har den definitivt gjort här. Nästan lite äckligt ju.

Tror att jag har ägglossning imorgon eller tisdag. Har fått till det, Mån, ons, fre, lör. Kommer att ha sex ikväll och imorgon och varje dag tills jag vet att ägglossning är över..