• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Juronjaure
    Thotis90 skrev 2013-04-09 13:50:40 följande:
    Jag har inte gett upp ännu. När jag var gravid senast testade jag negativt på dag 30 och plussade på dag 33. Jag är på dag 28 idag.
    Oj! Jamen då finns det ju hopp :) Håller tummarna! :)
  • Anonym (J)

Blir ju lite sugen på grapejuicen, ska nog testa det vid nästa mens!

När hade ni testat om ni var jag?

Är idag på cd 24 och hade äl endera dag 15, då jag fick pos ältest men ingen temphöjning, eller dag 18 då jag fick temphöjning dagen efter. Har några gravtester kvar så är sugen på att ta ett, men när?

Förra cykeln var 29 dagar och äl dag 15, månaden innan 39 dagar och äl dag ?...

• Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-04-09 20:16:07 följande:
    Blir ju lite sugen på grapejuicen, ska nog testa det vid nästa mens!

När hade ni testat om ni var jag?
    Är idag på cd 24 och hade äl endera dag 15, då jag fick pos ältest men ingen temphöjning, eller dag 18 då jag fick temphöjning dagen efter. Har några gravtester kvar så är sugen på att ta ett, men när?
    Förra cykeln var 29 dagar och äl dag 15, månaden innan 39 dagar och äl dag ?...
    Jag tror att du hade ägglossning den 18. 

Jag är på Äl+5 nu. Känner mig som vanligt. Har börjat ge upp lite om att få ett plus nu.  
  • Juronjaure
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-12 19:16:45 följande:

Jag är på Äl+5 nu. Känner mig som vanligt. Har börjat ge upp lite om att få ett plus nu.  
    Äl +5 är ju ingenting :) De flesta känner väl inget förrän ett par dar innan BiM? Utom de skengravida då, som känner sig gravida några dar efter ägglossning VARJE månad ;)
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-12 19:16:45 följande:

Testade torsdag morgon (eller var det i onsdags?) och såklart fett negativt...

Dock ingen mens än men är garanterat inte gravid.

Säger samma som juronjaure, äl+5 är ju väldigt tidigt och ägget har ju knappt hunnit fästa. Vi håller tummarna på ett plus
  • Anonym (tvålen)

Åh att de ska vara så segt för oss härinne. Men snart så. Ni som väntar, ta inte ut "förlusten" i förskott!! Själv längtar jag efter mensen som borde komma vilken dag som helst, så en ny cykel kan starta, förhoppnignsvis en med ÄL så vi ens har en chans att få till det. Har testat grapejuice några dagar men sedan glömt av (lite pga att jag blir sååå sur i magen och känner mig som jag hade magkatarr) så vi får väl se om det har någon effekt. Just nu så 0-hormonig man kan vara med viss PMS. Inte kul. Ingen som vill bolla IVF med mig? Jag får väl söka mig till någon annan grupp. Vi har blivit så "tysta"

Håller tummar och tår för er alla. Spännande vem som ska plussa härnäst! Hur har det gått Thotis?? Hoppas på er J och samma. Men du skulle ju plussa i maj, eller hur samma?!;)

• Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-13 12:43:39 följande:
    Hur har det gått Thotis??
    Jag fick min mens i torsdags och slutade blöda igår (jag brukar ha mens 2-3 dagar). Jag har precis börjat med Agnus Castus, Jättenattljusolja och grapefruktjuice då det inte blir någon spolning den här cykeln (pratade med en barnmorska på kvinnokliniken torsdag eftermiddag)... Det kund dröja upp till tre cykler innan jag får en tid. Det här är första mensen sedan läkarbesöket, så spolningen blir väl av i maj eller juni.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-04-13 14:42:40 följande:
    Jag fick min mens i torsdags och slutade blöda igår (jag brukar ha mens 2-3 dagar). Jag har precis börjat med Agnus Castus, Jättenattljusolja och grapefruktjuice då det inte blir någon spolning den här cykeln (pratade med en barnmorska på kvinnokliniken torsdag eftermiddag)... Det kund dröja upp till tre cykler innan jag får en tid. Det här är första mensen sedan läkarbesöket, så spolningen blir väl av i maj eller juni.
    Låter ändå som du är vid gott mod. Det viktigaste är väl att den blir av även om du såklart vill ha den gjort snarast möjligt! Väntan kan vara lååång... Hoppas den nya "brygden" ger god effekt. Vore väl hemskt kul om du plussade innan spolningen? Tänkte på en sak. Du skrev förut om att även din syster hade ganska lång väntan på plusset. Är ni helsyskon? Hade er mamma också "problem"?  I min släkt blir alla gravida mycket lätt - utom jag då, men jag är ju rätt "gammal":( Men jag har flera väninnor som tagit lite längre tid på sig och där det varit likartat för deras systrar och mammor. Tycker aspekten är intressant. Du behöver självfallet inte svara om du tycker det är för långt in i den privata sfären!
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-13 15:00:59 följande:
    Låter ändå som du är vid gott mod. Det viktigaste är väl att den blir av även om du såklart vill ha den gjort snarast möjligt! Väntan kan vara lååång... Hoppas den nya "brygden" ger god effekt. Vore väl hemskt kul om du plussade innan spolningen? Tänkte på en sak. Du skrev förut om att även din syster hade ganska lång väntan på plusset. Är ni helsyskon? Hade er mamma också "problem"?  I min släkt blir alla gravida mycket lätt - utom jag då, men jag är ju rätt "gammal":( Men jag har flera väninnor som tagit lite längre tid på sig och där det varit likartat för deras systrar och mammor. Tycker aspekten är intressant. Du behöver självfallet inte svara om du tycker det är för långt in i den privata sfären!
    Vi är helsyskon. Hon försökte i nästan 18 månader innan hon blev gravid, direkt efter sin spolning. Mamma hade inga problem att bli gravid. Hon försökte som längst i 3 månader (med lillebror). 
  • Thotis90
    Thotis90 skrev 2013-04-13 17:10:36 följande:
    Hon försökte som längst i 3 månader (med lillebror). 
    Jag har ett svagt minne av att det var så hon sade. Jag vet i alla fall att det tog tre månader att bli gravid med lillebror och att hon inte hade några problem att bli gravid med mig och syrran.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?