• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Juronjaure
    Pommac skrev 2013-02-28 13:28:33 följande:

Ojoj! Hoppas inte!! Det är ju trots allt rätt vanligt att man blöder så för i början utan att det behöver betyda nåt. Har du ringt någon?
    Själv har jag också bim idag men ingen mens än. Fick ett blödning igår efter sex. Men inget idag. Jag tänkte igår att den skulle starta igång men det verkar segt. Får vänts och se...
    Blöder så mycket, så det måste vara mf :( Tror inte man blöder så mkt om allt är som det ska. Kommer tydligen aldrig få vara glad över ett plus :(
  • Anonym (Man)
    Thotis90 skrev 2013-02-28 13:42:36 följande:
    Första besöket gick bra :) Vi pratade om hur det känns att ha försökt så här länge och kuratorn gav oss information om hur utredningen kommer att gå till. Det togs blodprover på mig (för att kontrollera hormonnivåerna i kroppen) och sambon fick ett informationsblad om spermaprovet (han måste lämna det i veckan för att de skall hinna analysera det till nästa besök). Nästa besök skulle ha blivit den 28/3, men vi har blivit inbokade redan den 18/3 tack vare en lucka! Skönt att inte behöva vänta alltför länge emellan.

Jag nämnde  det här med HSS-spolning (spolning av äggledarna) och kurator sade att det är högst troligt att jag får göra en sådan Då är jag nöjd. 
    Är sambon med på noterna nu alltså? Lycka till!
  • Thotis90
    Anonym (Man) skrev 2013-02-28 14:25:09 följande:
    Är sambon med på noterna nu alltså? Lycka till!
    Han är med på noterna :) Han tyckte inte att det var så farligt som han hade föreställt sig.
    Barnlöshetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-02-28 13:42:36 följande:
    Första besöket gick bra :) Vi pratade om hur det känns att ha försökt så här länge och kuratorn gav oss information om hur utredningen kommer att gå till. Det togs blodprover på mig (för att kontrollera hormonnivåerna i kroppen) och sambon fick ett informationsblad om spermaprovet (han måste lämna det i veckan för att de skall hinna analysera det till nästa besök). Nästa besök skulle ha blivit den 28/3, men vi har blivit inbokade redan den 18/3 tack vare en lucka! Skönt att inte behöva vänta alltför länge emellan.

Jag nämnde  det här med HSS-spolning (spolning av äggledarna) och kurator sade att det är högst troligt att jag får göra en sådan Då är jag nöjd. 
    Skönt att ni äntligen är igång och att ni fick en ännu tidigare tid ändå till läkare!
    Vet du vad det var för prover du fick ta?
  • Anonym (J)
    Juronjaure skrev 2013-02-28 14:25:02 följande:
    Blöder så mycket, så det måste vara mf :( Tror inte man blöder så mkt om allt är som det ska. Kommer tydligen aldrig få vara glad över ett plus :(
    Men nej! Vad ledsamt att läsa Håller tummarna stenhårt att du slutar blöda och du får behålla lillkotten! Haft MF innan?
  • Thotis90
    Anonym (J) skrev 2013-02-28 19:47:19 följande:
    Skönt att ni äntligen är igång och att ni fick en ännu tidigare tid ändå till läkare!
    Vet du vad det var för prover du fick ta?
    Jag fick bara veta att de tog blodprov för att kolla hormonnivåerna. Exakt vad de skall kolla sade de aldrig, utan det lär jag ju få veta den 18/3.
    Barnlöshetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Juronjaure
    Anonym (J) skrev 2013-02-28 19:49:09 följande:
    Men nej! Vad ledsamt att läsa Håller tummarna stenhårt att du slutar blöda och du får behålla lillkotten! Haft MF innan?
    Ja, hade ett i oktober...:(
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-02-28 14:42:12 följande:
    Han är med på noterna :) Han tyckte inte att det var så farligt som han hade föreställt sig.
    Åh vad roligt att höra. Ofta släpper ju oron när man väl är "på plats". Vad skönt att de går fort för er och att du får göra HSS som du har önskat såpass länge!
  • Anonym (tvålen)
    Juronjaure skrev 2013-02-28 14:25:02 följande:
    Åh vad trist. Känner så med er . 2 gånger så nära inpå varandra. Såååå trist! Fast vänta någon dag innan du säger säkert. man kan ju blöda en hel del trots graviditet..
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2013-02-28 13:28:33 följande:

Ojoj! Hoppas inte!! Det är ju trots allt rätt vanligt att man blöder så för i början utan att det behöver betyda nåt. Har du ringt någon?
    Själv har jag också bim idag men ingen mens än. Fick ett blödning igår efter sex. Men inget idag. Jag tänkte igår att den skulle starta igång men det verkar segt. Får vänts och se...
    Låter ju som ett tidigare plus i vår tråd. Vänta lite till så kanske det löser sig. Hoppas!!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?