Dracarys skrev 2013-02-19 09:34:36 följande:
Idag är det tantjäveln på besök. ;-P
Oh well.
Vår plan...
Nästa vecka ska vi börja sålla lite mer i adoptionsträsket och ställa oss i minst en kö, som en försäkring inför framtiden.
I mars blir det första utredningssamtal för barnlöshet.
Antar att man nu snart kan titta in i forumet för "svårt att få barn", förhoppningsvis utan att bli stenad och överfallen med dessa fjantiga argument: "men du kan ju inte säga att ni har svårt när ni bara har försökt i 14 månader, vi har minsann försökt i 14 år!"
Någon annan som tittat in i det forumet och blivit lite ställd över vilken mängd puckon det finns i "svårt att få barn"-gruppen, som verkar tro att den som har väntat längst är den enda som har rätt att prata om svårigheter?
Nej vad tråkigt. Men skönt att ni har en utredning inom snar framtid. Det är kanske bara något lätt som behöver åtgärdas?
Jag har kikat där. Letat efter lite tips och så. Men aldrig skrivit, kommer nog inte att ge mig in där heller på ett bra tag. Nu är vi ju bara på försök 9 så jag har ett tag på mig. Men samtidigt har vi varit oskyddade i 5 år. Visserligen avbrutet, men känns ändå konstigt att inte någon liten har slunkit igenom. Jag var helt säker på att när vi började försöka ordentligt så skulle det ta sig på en gång. Lite naivt kanske.
På Familjeliv finns det ju så många puckon i alla forumen tycker jag. Har man en åsikt som går emot vad normen säger så blir man ju stenad och idiotförklarad. Som samsovning, skriva att man är emot det i en vanlig tråd och du hade blivit dumförklarad. Nu ska jag chocka ännu mer, jag vill vara ensam på förlossningen, alltså inte ha min man med. DET skulle jag aldrig kunna skriva i en vanlig tråd. JAg kan göra det här, för ni är en skön samling människor som inte dömer verkar det som. Gillar er. :)
Nu börjar mina res nerver göra sig påminda. Imorgon går flyget, 3 veckor av sol och bad och Plus att jag ska sluta röka. Så ser inte helt fram emot resan. :)