• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Blobba
    Ebba skrev 2013-02-15 13:36:30 följande:
    Men blobba, det är ju ett solklart plus!!! Stort grattis!!! Vilket försök tog det sig på?
    Juronjaure skrev 2013-02-15 13:23:54 följande:
    Det ser lovande ut, Blobba!
    Tack, visst ser det lovande ut. Det här var  7:de försöket.
    Testade Plus i december 2012 på BIM -2 men fick missfall BIM +4. Hoppas verkligen inte att det blir en repris på det! Har haft gravidsymptom lite mer än en vecka. Ömma bröst, trötthet och lite fler toabesök.

• Nygrens

Denna tråden var menad för mig!:) Jag och maken, 23 respektive 28, är inne på 8 månaden med försök, och det är så segt och jag har verkligen tröttnat på att vänta! En av mina bästa vänner blev med barn på andra försöket, då tänkte man "så lätt borde det gå för mig med". Hon är stöttande och helt underbar i det avseendet, men hon vet inte hur det är att gå så länge och bara vänta och vänta hela tiden. Maken har hela tiden fram till nu sagt att det tar tid, ha tålamod, sluta tänk på det hela tiden osv, men vad har det hjälpt? Det mest frustrerande för stunden är att jag enligt alla mina beräkningar ska ha äl nu, men mina stickor visar på att det inte är i närheten av någon. Känns skönt att se att jag inte är ensam i barnförsökets djungel och att det finns bra trådar att dela med sig på:)

• Dracarys
    Blobba skrev 2013-02-15 13:43:39 följande:
    Tack, visst ser det lovande ut. Det här var  7:de försöket.
    Testade Plus i december 2012 på BIM -2 men fick missfall BIM +4. Hoppas verkligen inte att det blir en repris på det! Har haft gravidsymptom lite mer än en vecka. Ömma bröst, trötthet och lite fler toabesök.

grattis!!!!
  • Anonym (tvålen)
    Blobba skrev 2013-02-15 13:20:30 följande:
    Jag är på BIM -3, 7 försöket.
    Är det vad jag hoppas?! Känns så i kroppen Glad

Nejmen grattis! Håller alla tummar för att den stannar denna gång!
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2013-02-15 13:38:06 följande:

Jag har 27-28/2 har ÄL idag. Har kort Lutealfas. Eller ja 12 dagar ska den vara. Ja det är spännande. Hoppas vi plussar nu!!! :)
    Nygrens skrev 2013-02-15 18:44:28 följande:
    Denna tråden var menad för mig!:) Jag och maken, 23 respektive 28, är inne på 8 månaden med försök, och det är så segt och jag har verkligen tröttnat på att vänta! En av mina bästa vänner blev med barn på andra försöket, då tänkte man "så lätt borde det gå för mig med". Hon är stöttande och helt underbar i det avseendet, men hon vet inte hur det är att gå så länge och bara vänta och vänta hela tiden. Maken har hela tiden fram till nu sagt att det tar tid, ha tålamod, sluta tänk på det hela tiden osv, men vad har det hjälpt? Det mest frustrerande för stunden är att jag enligt alla mina beräkningar ska ha äl nu, men mina stickor visar på att det inte är i närheten av någon. Känns skönt att se att jag inte är ensam i barnförsökets djungel och att det finns bra trådar att dela med sig på:)
    Välkomna kära medsystrar! Tråkigt ni måste ansluta er till oss men vi får försöka stötta varandra!

• Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2013-02-15 16:11:31 följande:
    Negativt test idag på BiM - 5, men det är nog lite väl tidigt....
    Vi väntar med spänning!
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-02-15 16:11:31 följande:
    Negativt test idag på BiM - 5, men det är nog lite väl tidigt....
    Testat något mer?

Här inväntas bim som borde vara på onsdag eller torsdag. Jag har en fruktansvärd pms denna månaden. Har aldrig pms annars. Så munkpepparn har gjort något med hormonerna i min kropp. Fick ett vredesutbrott på min man igår då han kallade mig g-man istället för gumman.  Det är inte likt mig att reagera på något sådant. :) Har även fått finnar, vilket jag inte har vanligtvis heller.

Så nu hoppas jag att nästa ägglossning blir en bra en och att vi får till det flera gånger. 
  • Anonym (tvålen)

Nejmen vad hände nu? Någon spökskickade innan jag skrivit klart..
    Tänkte skriva att jag hamnat i en sits liknande den du varit i samma.  Min sambo som nästan aldrig jobbar borta ska iväg på jobb när nästa Äl planeras vara. Och den cykel som varit var ju anovulatorisk så det känns sååå jobbigt! Sitter och väntar på mensen och känner mig som en trasa så den är väl på väg även om det åär några dagar över tiden. Det enda bra vore om den dröjde riktigt länge så nästa cykel förskjutes med någon vecka men det tror jag inte händer. Det blir nya tag i april då istället känns det som:(

Hur går det för er andra??

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?