• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2013-02-17 12:10:51 följande:
    Nej vad tråkigt... Det är så frustrerande att missa ägglossningen helt och hållet. Hur länge innan och efter är han borta? Du får hoppa på honom på morgonen innan han åker. :)

Jag har sagt till min man att jag kräver att vi har sex på semestern även om hans föräldrar sover en bit bort. Vi får vara tysta. Har ju missat 2 ägglossningar på rad och det är så tråkigt nu innan bim. Finns en liten charm med att sitta och leta symtom. :) 
    Han blir borta nästan två veckor. Känns trist men det ska väl kunna gå senare i vår hoppas jag.

Kör hårt på semestern:)
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2013-02-17 12:15:15 följande:
    För mig funkar bidrottningsgéle att förskjuta ägglossning med 2 dagar (min cykel blir runt 32 dagar i stället för 29). Du kanske borde testa? Eller hjälper det inte? Det kanske ju hända att ägglossningen kommer före också. Vem vet? Det kanske är nu då borde testa något? =) 
    Tack för råd och stöd. Nu har jag inhandlat munkpeppar som jag ska prova - om jag vågar.  Vill inte blanda grejer så jag tar detta nu tror jag (BDG mm får därmed vänta).  Tror det blir svårt skjuta ÄL en vecka vilket skulle krävas men fortfarande har jag inte fått mensen så vi får väl se. Man ska ju aldrig ta ut vare sig seger eller nederlag i förskott. Den som lever får se. Tack för ert stöd tjejer!
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-17 15:44:40 följande:
    Tack för råd och stöd. Nu har jag inhandlat munkpeppar som jag ska prova - om jag vågar.  Vill inte blanda grejer så jag tar detta nu tror jag (BDG mm får därmed vänta).  Tror det blir svårt skjuta ÄL en vecka vilket skulle krävas men fortfarande har jag inte fått mensen så vi får väl se. Man ska ju aldrig ta ut vare sig seger eller nederlag i förskott. Den som lever får se. Tack för ert stöd tjejer!
    Jag tror starkt på munkpepparn. Den har gjort saker i min kropp iallafall. Men de säger att man ska ge det 3 månader för att få full effekt. Jag startar snart min 2 månad, men första månaden med sex runt ägglossning. Kommer att bli spännande när det börjar närma sig nästa bim. Så tråkigt att inte kunna få analysera symtom. :)
  • Anonym (samma.)
    Anonym (vendel) skrev 2013-02-17 13:12:20 följande:
    Jag förstår bättre nu, tack för ditt svar på mitt undrande inlägg. 
    Samt att det är ganska skönt att vara i en tråd där alla har försökt länge. Blir det plus i tråden så blir man ännu mer hoppfull. Man vet ju att alla har försökt lika länge så då finns det hopp för en själv med.

Att gå in i en tråd "vi som försöker bli gravida i februari" säger inte så mkt. Där kan finnas folk som är på första försöket som plussar. Visst, kul för dem men de kan aldrig förstå hur det känns att få negativt månad efter månad.

Här blir jag verkligen glad för alla som plussar. Inte bara för deras skull, utan även för min. Det betyder att det finns hopp för mig. 
  • Ebba

Tvålen, jag tycker du svarade vendel så himla bra för oss alla, det känns väldigt okänsligt att trampa rakt in i en tråd och kasta ur sig sånt där, så skönt att du svarade så bra! Tack för det! <3 Och jag håller verkligen tummarna för att ni inte ska missa nästa ÄL!!

Och samma, tack du med för bra svar till vendel! <3 Hur har du det?

Själv är jag precis hemkommen från en härlig helg, vi har bott på hotell och haft det mysigt, så jag har inte hunnit tänka så mycket på eventuella symptom vilket ju är skönt som omväxling. :) Men det som är lite konstigt är att jag i bilen på vägen hem började få lite småont i magen, långt ner liksom, lite liknande mensvärk, men mycket lightare så att säga... Jag trodde att byxorna kanske var lite tajta så jag knäppte upp dem, men det hjälpte inte och efter ett tag märkte jag att jag satt och höll ut bältet en bit från magen, för att det gjorde lite ont... Man har ju läst mycket om att molvärk långt ner i magen kan vara ett tidigt graviditetstecken, men jag är ju bara ÄL+7? Vad tror ni, kan det vara nåt?

• Anonym (tvålen)
    Ebba skrev 2013-02-17 21:25:11 följande:
    Tvålen, jag tycker du svarade vendel så himla bra för oss alla, det känns väldigt okänsligt att trampa rakt in i en tråd och kasta ur sig sånt där, så skönt att du svarade så bra! Tack för det! <3 Och jag håller verkligen tummarna för att ni inte ska missa nästa ÄL!!

Och samma, tack du med för bra svar till vendel! <3 Hur har du det?

Själv är jag precis hemkommen från en härlig helg, vi har bott på hotell och haft det mysigt, så jag har inte hunnit tänka så mycket på eventuella symptom vilket ju är skönt som omväxling. :) Men det som är lite konstigt är att jag i bilen på vägen hem började få lite småont i magen, långt ner liksom, lite liknande mensvärk, men mycket lightare så att säga... Jag trodde att byxorna kanske var lite tajta så jag knäppte upp dem, men det hjälpte inte och efter ett tag märkte jag att jag satt och höll ut bältet en bit från magen, för att det gjorde lite ont... Man har ju läst mycket om att molvärk långt ner i magen kan vara ett tidigt graviditetstecken, men jag är ju bara ÄL+7? Vad tror ni, kan det vara nåt?
    Vad gullig du är Ebba! Stort tack! Tycker det är kallt, mörkt och allmänt trist just nu. Då värmer små ord bra!

Min sambo brukar säga att tror gör man i kyrkan... Han är inte den man ska diskutera diffusa symptom och dylikt med Jag tror inte så mycket. Jag är så luttrad att jag väääntar. Tråkigt men sant. Men jag hoppas hoppas hoppas att det verkligen är symptom på det vi alla hoppas och tror! Vore inte en dag för tidigt! Låter härligt med miljöombyte btw!!

Ha en fin vecka alla!
  • Anonym (Man)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-17 21:49:08 följande:
    Vad gullig du är Ebba! Stort tack! Tycker det är kallt, mörkt och allmänt trist just nu. Då värmer små ord bra!

Min sambo brukar säga att tror gör man i kyrkan... Han är inte den man ska diskutera diffusa symptom och dylikt med Jag tror inte så mycket. Jag är så luttrad att jag väääntar. Tråkigt men sant. Men jag hoppas hoppas hoppas att det verkligen är symptom på det vi alla hoppas och tror! Vore inte en dag för tidigt! Låter härligt med miljöombyte btw!!

Ha en fin vecka alla!
    Jag har inte läst alla inlägg så noga. Men är det så att ni hoppas på er första, eller har ni barn sen tidigare?  
  • Dracarys

Jag hade världen jäkla PMS-humör igår på BiM - 2, så jag testade igen (negativt). =(( Räknar därför inte med någonting den här månaden heller.

Det här var väl ca 10e försöket på 14 månader.

Den 13 mars ska vi till sjukhuset för ett första samtal för utredning, och någon gång i veckan (när det är hlet säkert att menshelvetet har kommit) ska vi ta ett nytt samtal med varandra om att ställa oss i adoptionskö, som en försäkring inför framtiden.

• Anonym (J)

Ingen bebis här, mens kom igår så in på 9e försöket...

Äl ca 5-7 mars.

Ska iaf till gynekolog nästa vecka så det känns ju lite bättre. Hoppas bara jag slutar blöda innan det :S

• Anonym (J)
    Anonym (J) skrev 2013-02-18 12:42:12 följande:
    Ingen bebis här, mens kom igår så in på 9e försöket...

Äl ca 5-7 mars.

Ska iaf till gynekolog nästa vecka så det känns ju lite bättre. Hoppas bara jag slutar blöda innan det :S

Ska iaf INTE äta mer munkpeppar! Den tjabblade till hela min förra cykel, mycket senare äl och ännu längre cykel med mer mensvärk :-S
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?