• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Ebba
    Pommac skrev 2013-02-12 20:44:39 följande:
    Här var en tråd för mig. Här är vi på vårt 10.e försök... tyvärr... Jag trodde faktiskt inte att det skulle ta en sådan här tid! Men faktum är att det gör det. Jag slutade med p-piller i jan 2012. Eller ja minipiller var det faktiskt. Vi är båda 28 år. Kanske lite sent??? Många frågor som snurrar runt...

Jag har mailat med en barnmorska som skrev att det var viktigt att vi varken snusade eller rökte för att vi skulle få hjälp. Dock snusar mannen. Så, jag kanske är det de som är problemet? Han ska sluta snusa i mars (då han anser att det blir lättare när det inte är så mörk och dystert ute), Sedan kör vi på några månader till över sommaren och blir det inget så söker vi nog hjälp. Jag har testat alla metoder och inget verkar hjälpa oss på vägen. Nu har jag börjat äta riktigt bra och motionera så jag hoppas att det kan bidra. Jag har ÄL till helgen. Vi kör på som vanligt (jag testar inte med några stickor denna månad som jag brukar) Vi kämpar inte just nu om man säger så.

Välkommen Pommac! Vi är också på vårt tionde försök, visst är det seeeeegt? Men 28 ska du nog inte oroa dig över som nån ålder, hade du närmat dig 40 kanske det funnits skäl till att gå och kolla upp lite, men 28 är ju ungt! Jag är 33 och alla läkare jag träffat säger att jag har många år kvar på mig att bli gravid. Det är såklart olika från person till person, men i sammanhanget är du ung! :)

Verkar vara en bra plan att kolla upp efter sommaren om det inte tagit sig, men det har det säkert! Kör hårt i helgen, med eller utan stickor, jag håller tummarna!
  • Anonym (Man)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-12 22:55:55 följande:
    En kort fråga till... Hur lång tid tog nr 3 att få till?? *nyfiken*
    Jag minns inte exakt, men jag tror att vi hade körde oskyddat i tre - fyra år kanske. Vi hade två barn tidigare och försökte inte aktivt "skaffa" en till utan det var mera så att det kändes som att "det får gärna komma en till". Vi har sex ganska sällan, 2-3 gånger per månad och vi försökte inte vara aktivare och inte heller pricka in rätt tidpunkter. Jag hade ibland känslan att vi borde ha gjort något av detta, men min fru kände mera för att vi skulle låta vårt sexliv pågå "som vanligt". Med våra första "blev det" med bara ett eller två samlag (med långa mellanrum) , så det fanns väl underförstått tanken att det skulle gå likadant igen.
  • Dracarys

6 dagar kvar till BiM. Känner mig ovanligt normal den här gången. Inga "spöksymptom" som det brukar vara, med lite illamående och känningar till och från. =/

• Anonym (J)
    Anonym (J) skrev 2013-02-11 02:13:23 följande:

Och igår kväll började jag få en skum bubblig lätt illamående känsla i magen. Är på dag 33 idag måndag och längsta cykeln var 35 dagar varav förra månaden 34 dagar. Nu kan jag inte sluta hoppas ändå på denna månad! Ingen mens på torsdag så blir det testa igen!
    Fortfarande ingen mens idag på cd 35 (?, sista mensen kom kl 22 8/1 som bruna flytningar och satte igång 9/1) . Den längsta cykeln jag haft sen ppillerstopp var 35 dagar. Däremot så testade jag negativt onsdags och måndags med billiga tester från tradera.
    Har en konstig känsla nere i magen, mensvärk och värk i svanken. Mer än vanligt men vågar inte hoppas och inte testa nå mer och se negativt igen. Väntar och ser...

Hur kopierar man grafen med temp från FF och lägger in här?
  • Thotis90

Här är mensen på ingång. Jag fick bruna flytningar i förrgår (får det alltid 2-3 dagar innan mens), så idag eller imorgon går vi in på 14:e försöket. 

• Anonym (Man)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-05 22:14:27 följande:
    Är vi för heta på gröten månne när vi kör igång första dagen med plus? Min karl orkar ju inte alla dagarna sen. Kanske ska byta strategi för jag får ju plus så länge. Vad tror ni tjejer? Funderar på att ta morgonsex nästa cykel om det ej tar sig nu. Vågar man vänta till dagen efter starkaste pluset på stickan?? Orkar era karlar varje dag förresten. Är det bara min som viker ner sig om det blir för mycket av det goda? Kanske där vi har vårt problem. Vi kanske inte ska till för ofta.
    Nånstans har jag läst att sex var tredje dag är det optimala för graviditet, att varje dag inte tillför något mera utan i stället möjligen minskar chanserna genom att det blir mindre mängd sperma per gång. Men jag har också sett något om att det inte "gör något" att ha varje dag. Angående din fråga vad andra orkar. Jag skulle absolut inte kunna varje dag, så din man är nog inte ensam om att "vika ner sig". Nu har vi inte haft var tredje dag heller utan betydligt mera sällan än så, men likafullt har vi fått tre barn, se mitt inlägg ovan. Om man är angelägen om graviditet ska man förstås försöka utnyttja alla chanser, men man ska inte heller pressa sig mer än nödvändigt.
  • Missrebecca
    Ebba skrev 2013-02-13 08:09:47 följande:
    Underbart Missrebecca! Stort grattis! Så skönt att höra att det faktiskt går, trots att man försökt i månader! Använde ni ÄL-tester eller var det mer "det tar sig om det tar sig"?

Jodå vi använde ÄL tester hela tiden och tänkte på "allt" som man skulle tänka på. Men alla sa bara släpp tänkesättet att ni vill ha barn nu så kommer det av sig själv. Men hur lätt är det att släppa det tankesättet då? Det är ju det enda man tänker på!
  • Ebba
    Thotis90 skrev 2013-02-13 12:21:27 följande:
    Här är mensen på ingång. Jag fick bruna flytningar i förrgår (får det alltid 2-3 dagar innan mens), så idag eller imorgon går vi in på 14:e försöket. 
    Ånej, vad trist!

Kram till dig!
  • Ebba
    Dracarys skrev 2013-02-13 09:15:30 följande:
    6 dagar kvar till BiM. Känner mig ovanligt normal den här gången. Inga "spöksymptom" som det brukar vara, med lite illamående och känningar till och från. =/
    Men det kan väl vara bra tecken! Nånting är annorlunda iaf! Håller tummarna!
  • Ebba
    Missrebecca skrev 2013-02-13 12:24:37 följande:

Jodå vi använde ÄL tester hela tiden och tänkte på "allt" som man skulle tänka på. Men alla sa bara släpp tänkesättet att ni vill ha barn nu så kommer det av sig själv. Men hur lätt är det att släppa det tankesättet då? Det är ju det enda man tänker på!
    Eller hur, man tänker ju på det hela tiden! Jag tror dessutom inte ett dugg på att det spelar nån roll, tanken kan inte få ägget att släppa mer eller mindre, om det inte handlar om extrem stress och i så fall är nog ens ägglossning det sista man ska oroa sig över.

Så kul att höra att det tog sig för er! Stort grattis igen!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?