• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (Man)
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-16 13:43:13 följande:
    Läste någonstans att man helst ska få orgasm när man försöker bli gravida. Det rimmar inte helt fel, tror jag. Men samtidigt hör man ju om folk som i alla tiden aldrig fått orgasm och ändå har barn. Men det kanske är lättare för spermierna att ta sig in? Haha jag vet inte? Hur som helst så är det ganska svårt att få orgasm när det enda man tänker på under samlaget är "måste få orgasm, måste få orgasm". Hopplöst haha
    Tanken är väl att orgasmsammandragningarna hjälper till att "dra in" spermierna. För vår del verkar det inte ha inverkat. När vår första blev till var vi precis nygifta och min fru fick inte orgasm, men likaväl blev hon gravid på första eller eller möjligen andra samlaget. Inte heller när vår andra gjordes hade hon börjat få orgasm, men samma sak där, två tre oskyddade samlag och hon var gravid. Däremot med vår tredje tog det hur länge som helst trots att hon då fick orgasm ganska ofta.
  • Här är jag namnlös
    Anonym (Man) skrev 2013-02-11 14:45:18 följande:
    Tanken är väl att orgasmsammandragningarna hjälper till att "dra in" spermierna. För vår del verkar det inte ha inverkat. När vår första blev till var vi precis nygifta och min fru fick inte orgasm, men likaväl blev hon gravid på första eller eller möjligen andra samlaget. Inte heller när vår andra gjordes hade hon börjat få orgasm, men samma sak där, två tre oskyddade samlag och hon var gravid. Däremot med vår tredje tog det hur länge som helst trots att hon då fick orgasm ganska ofta.
    Ok, där ser man! Man hör ju och läser många teorier. Till slut vet man inte vad man ska tro. Man får börja ta allt med en nypa salt helt enkelt. Tack för att du delade med av era erfarenheter!
  • Thotis90
    Anonym (Man) skrev 2013-02-11 14:26:17 följande:
    Varför är han nervös över spermaprovet? För att han ska lyckas lämna det eller för vad det ska visa? Vad är det som tyder på att det är någon brist med sperman?
    Han säger bara att han inte vill. 
  • Anonym (Man)
    Här är jag namnlös skrev 2013-02-11 17:01:04 följande:
    Ok, där ser man! Man hör ju och läser många teorier. Till slut vet man inte vad man ska tro. Man får börja ta allt med en nypa salt helt enkelt. Tack för att du delade med av era erfarenheter!
    Nej, man vet ju inte vad som inverkar. Kanske hon fortfarande var så fertil när hon blev med de första, då var hon 30 och lite över, så ingen "hjälp" av orgasmer behövdes. Men sen när vi fick vår tredje när hon närmade sig 40 så hade fertiliteten sjunit så mycket att det aldrig skulle ha blivit något utan orgasmen. Så kan man ju också fundera.
  • längtareftermiraklet
    Anonym (Man) skrev 2013-02-11 17:42:22 följande:
    Nej, man vet ju inte vad som inverkar. Kanske hon fortfarande var så fertil när hon blev med de första, då var hon 30 och lite över, så ingen "hjälp" av orgasmer behövdes. Men sen när vi fick vår tredje när hon närmade sig 40 så hade fertiliteten sjunit så mycket att det aldrig skulle ha blivit något utan orgasmen. Så kan man ju också fundera.
    alltså under tiden vi försökte, fick jag jätte jäääättte sällan orgasm, nästan aldrig, efterssom jag var så insatt på bebis bebis bebis nu ska det bli bebis när vi hade sex. Och visst blev jag gravid endå, så att få orgasm gör ingen skillnad alls!

förövrigt är jag jätte oroad att något är fel, jag kännder ingenting alls idag! igår gjorde jag blodprov och det visade att jag var gravid också men då kände jag massor och mådde jätte illa på kvällen. Men idag när jag vaknade kände jag ingenting alls och fortfarande känner jag ingenting, (behöver gå på toa jätte ofta) men bara det.
    jag är jätte orolig...
  • Blobba
    längtareftermiraklet skrev 2013-02-11 18:11:14 följande:
    alltså under tiden vi försökte, fick jag jätte jäääättte sällan orgasm, nästan aldrig, efterssom jag var så insatt på bebis bebis bebis nu ska det bli bebis när vi hade sex. Och visst blev jag gravid endå, så att få orgasm gör ingen skillnad alls!

förövrigt är jag jätte oroad att något är fel, jag kännder ingenting alls idag! igår gjorde jag blodprov och det visade att jag var gravid också men då kände jag massor och mådde jätte illa på kvällen. Men idag när jag vaknade kände jag ingenting alls och fortfarande känner jag ingenting, (behöver gå på toa jätte ofta) men bara det.
    jag är jätte orolig...
    Har du barn sen tidigare? Graviditeter kan skilja sig åt även mellan samma kvinna.
    Själv kände jag inte mycket under min första graviditet. Var mer kissnödig och extremt trött 2-3månaden. Men utöver det kände jag ingenting förrän sonen började sparka. Sonen är 2,5 år och frisk-

Att inte känna något behöver inte betyda att något är fel. Sänder dig många styrkekramar
  • Thotis90
    Thotis90 skrev 2013-02-11 17:32:38 följande:
    Han säger bara att han inte vill. 
    Nu säger han att han vägrar få prostatan undersökt. Om läkaren vill kolla honom (vare sig det är spermaprov eller få prostatan undersökt) så kommer han att backa. Han säger att vi då får avsluta utredningen och utgå ifrån att det är honom det är fel på. WTF?! Skall jag behöva acceptera det här? Det är okej att läkaren gräver i mitt underliv, men om han måste undersökas säger han tvärnej.
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (Man) skrev 2013-02-11 17:42:22 följande:

Tack för att du delar med dig!

Sedan kan man ju undra om det där med orgasm är en skröna helt och hållet. Jag tror åtminstone andra faktorer spelar större roll personligen.
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2013-02-11 13:14:48 följande:
    Grattis till plusset............... Vilket försök var ni på?

Jag tillhör väl också en av de äldre. 36 år och mannen är 38 och vi jobbar på första barnet. Missade ägglossningen denna månaden med. Så tradigt.

Men munkpepparn har gjort något med min kropp. Jag hade rikliga ägglossningsflytningar som jag aldrig haft. Och nu har jag jäkla mkt pms. Iofs inte så positivt, men iom att munkpepparn ska reglera hormonerna så är det kanske positivt, jag har aldrig pms.  Jag och mannen kan ha en ganska rå attityd till varandra, rå men kärleksfull. Igår sa han något och jag satt och grät hela jäkla dagen. :) En kommentar som jag aldrig brytt mig om annars.  
    Kram till dig! Vi kör hårt nästa cykel. Då har jag också fått mitt munkpeppar:)
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-02-11 19:42:13 följande:
    Nu säger han att han vägrar få prostatan undersökt. Om läkaren vill kolla honom (vare sig det är spermaprov eller få prostatan undersökt) så kommer han att backa. Han säger att vi då får avsluta utredningen och utgå ifrån att det är honom det är fel på. WTF?! Skall jag behöva acceptera det här? Det är okej att läkaren gräver i mitt underliv, men om han måste undersökas säger han tvärnej.
    Åh vad jobbigt för dig/er. Hoppas han hinner tänka lite till nu de dagar ni har innan ni ska dit. De kanske kan "ta det lite lugnt" med honom. Prostatan tror jag inte de känner på men däremot kommer han nog få lämna spermaprov men det gör han ju inte där och då så han "köper sig" ju lite tid. På flera ställen kan man "fixa det" hemma och sedan komma in med provet. Hoppas han kan slappna av så det känns okej för er båda!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?