• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • LiveYourDreams

Typ två nära vänner visste, ingen annan, under våra fyra insem. Men nu när vi ska göra ivf vet ganska måga fler. Jobbigt o smyga med en så stor sak. Samtidigt blev jag trött på o ljuga för vi fick frågan : ska ite ni ha barn snart? Typ dagligen. Så nu brukar jag svara: jo o vi har försökt men det har inte gått så bra. För vissa lämnar ja det där, för visaa berättar jag mer. Beror på relationen till den som frågar ;)

• Rainbow Dash

Tack för all sympati. Vi har bara berättat åt en kompis att vi försöker och jag vill inte gnälla till henne hela tiden. Skönt att jag kan göra det här.

Skevis, jag tror absolut på tredje gången gillt. Jag har alltid sagt att då ettan kom på första, tvåan på andra, så kommer trean på tredje. Hoppas bara nu att du får ett plus på ert tredje försök först.

Det är spännande att läsa om hur ni andra går till väga. Vi har ju bara äl-testat och kört. Det gick bra med de två första men funderar nu ifall även vi borde göra något mer. Jaja, vi får fundera lite till.

• Lyckan 382

Vi har berättat för familj och vänner att vi planerar barn och liksom har påbörjat processen men sagt till de flesta att det är en lång process och att vi inte riktigt är där än. Det betyder ju att alla inte behöver veta exakt när vi gör våra försök för det kan ju bli jobbigt. Men, det är svårt att ljuga helt tycker jag eftersom vi är väldigt öppna med vårt liv och folk därför är bekväma med att fråga en massa om hur det går till osv. Jag tycker ändå att det är skönt att kunna prata med vänner och familj om barnlängtan osv och sen är det ju så spännande och pirrigt att det är svårt att hålla tyst. Men alla funkar ju olika :)

• Infiniity

På min sida är det enbart min lillasyster som vet och hon tycker det är superkul och längtar efter att bli moster (hon har själv nr 2 ute ur magen om en månad) På flickvännens sida är det ganska många som vet, hon är lite för exhalterad och förstår inte att det finns så mkt som kan gå fel :/ och då är det ju INTE kul att berätta och förklara om det för folk :(

Jag har fortfarande ont i magen :/ läste att det kan bli så efter en insemination "för att saker som inte brukar va där" kommer in.... Orolig samt hoppfull.. en jobbig blandning av känslor.

Nu är jag på ÄL +3, VARFÖR går tiden så långsamt för? Jag har en nedräknar app på min mobil som räknar ner tills jag får göra testet och det känns som att det inte gått en enda sekund sen i torsdags :(  

M  

• Infiniity

Mihiiii kan ingen spola fram tiden så att man får svart på vitt om man kan vänta sig en bebis i sommar eller måste insemineras nästa månad??

• schtajn31

Det är skönt att läsa om er som är i samma sits som en själv. Jag och min sambo (sambon ska bära) har gjort fyra inseminationer på storken utan positivt resultat. Vi står även i kö till Sverige men eftersom väntetiden är lång kör vi på storken så länge. Senaste misslyckade försöket va i början av oktober. Vi försöker nu få kontakt med någon privat gynklinik i Sverige för en koll av äggblåsor och om hormoner skulle va till någon hjälp innan vi gör nästa försök. Någon som har haft kontakt med nordic ivf klinik i Göteborg? Eller någon annan bra klinik i västra götaland?

Håller tummarna att det går bra för alla er andra Glad 

• werty
    schtajn31 skrev 2012-10-22 13:17:18 följande:
    Det är skönt att läsa om er som är i samma sits som en själv. Jag och min sambo (sambon ska bära) har gjort fyra inseminationer på storken utan positivt resultat. Vi står även i kö till Sverige men eftersom väntetiden är lång kör vi på storken så länge. Senaste misslyckade försöket va i början av oktober. Vi försöker nu få kontakt med någon privat gynklinik i Sverige för en koll av äggblåsor och om hormoner skulle va till någon hjälp innan vi gör nästa försök. Någon som har haft kontakt med nordic ivf klinik i Göteborg? Eller någon annan bra klinik i västra götaland? Håller tummarna att det går bra för alla er andra  

Nordic ivf klinik är den i gårda va? Om inte så har vi varit på en ivf-klinik i Gårda 2 ggr som min sambo är mycket nöjd med. Har även varit i kontakt med Carlanderska ett par gånger för koll av äggblåsor osv.
  • werty

Jag har varit borta ett tag härifrån men ser att ni är några som är på g nu igen! Spännande! Nu hoppas vi på något plus i tråden framöver.

• Skevis
    LiveYourDreams:
    Vi tänker likt som er, att OM man kommer till IVF berätta för någon nära då det är en så stor sak.

Rainbow Dash:
    Ja nu jäklar blire av Flört Tror på att ta det i naturlig cykel om man kan.
    Bra även att ta hjälp av ÄLtester och koll av båsor.
    Vi tänkte köra i naturlig cykel men jag hade kollat upp anledningen till spottings (som jag har), att det är pga lågt progesteron och då stöts slemhinnan ut för tidigt, ägget får heller ingen chans att fästa. Många som får tidiga missfall  har oftast fått hjälp av xtra "proggisar" och blivit gravida direkt. Fick spottings på första försöket och bedde om proggisar vid andra, spottings försvann!!
    Har ni inte stimulerat något? Typ hälsokurer med rosenrot, grapefrukt osv som man läser om.

Lyckan 382:
    Önskar att jag kunde berätta mer men ällllskar hemlisar och att överraska Skrattande Har svårt för frågor annat än ex. fruns bror : -Vadå, lesbiska har väl bara 2 ställningar? saxen å 69:an! HAHAHAHA... så himla bra!

Infiniity:
    Igår kväll fick jag väldiga stickningar i magen och efter det har jag molvärk, alldeles för tidigt för att ett ägg ska ha kunnat fastna än, så livmodern meddelar bara att den jobbar på kanske. Ägget fäster tidigast dag 3 och borde fastna innan dag 10. Det kan ta ägget 3-5dagar att nå livmodern efter det befruktats.
    Tiden går såååå sakta....håller med! Å ni är ju iaf en dag före oss, hoppas nån av oss plussar. 
    Tänk om ni plussar på första Drömmer

Vad ska man göra för att tiden ska gå fortare??? Tips??
    Vi har unnat oss lite fina MOLO kläder på tradera i strl 56, Dom med regnbågsfärger Solig
    Jättebra tidsfördriv att kolla runt på fina saker.
    DI försök nr 3 - BIM 3-6/11
  • Skevis
    schtajn31 skrev 2012-10-22 13:17:18 följande:
    Det är skönt att läsa om er som är i samma sits som en själv. Jag och min sambo (sambon ska bära) har gjort fyra inseminationer på storken utan positivt resultat. Vi står även i kö till Sverige men eftersom väntetiden är lång kör vi på storken så länge. Senaste misslyckade försöket va i början av oktober. Vi försöker nu få kontakt med någon privat gynklinik i Sverige för en koll av äggblåsor och om hormoner skulle va till någon hjälp innan vi gör nästa försök. Någon som har haft kontakt med nordic ivf klinik i Göteborg? Eller någon annan bra klinik i västra götaland?

Håller tummarna att det går bra för alla er andra Glad 

Hej hej
    Kul att fler tittar in!
    Hur lång är eran kötid i Sverige?
    DI försök nr 3 - BIM 3-6/11
Svar på tråden Rengbågsförsök?