• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • Rainbow Dash

Jag tror kroppen kan reagera på en massa olika sätt efter ett missfall. Du har ingen på kliniken ni går till som du kan prata med? Klart du inte vill vänta.

• regnbågsbaby

Vi kan ringa bm om vi undrar något... Vill inte ha äl nu när vi inte får inseminera.... Vill istället ha monster-ägglossning under inseminationen nästa månad....

• Infiniity
    Rainbow Dash skrev 2012-10-17 07:49:31 följande:
    Infinity, hur har ni gjort med donatorn eller har ni en pappa?

Vi använder oss av en donator :)
  • Skevis
    Infiniity skrev 2012-10-16 22:34:49 följande:

Hej hej :)
    Yes det är det, första barnet och första försöket, riktigt nervöst är det

Hur ser situationen ut för er då?   

Vi kör insemination via IVF kliniken i Umeå då vi bor i norr.
    Är inne på försök nr 3 och ska kolla imorgon med ultraljud hur äggblåsor och slemhinna ser ut i morgon.
    Förhoppningsvis blir det insemination runt den 24:e

Hur har ni hittat eran donator?
    Påt igen! Tredje försöket - Oktober
  • Infiniity
    Skevis skrev 2012-10-17 12:12:05 följande:

Vi kör insemination via IVF kliniken i Umeå då vi bor i norr.
    Är inne på försök nr 3 och ska kolla imorgon med ultraljud hur äggblåsor och slemhinna ser ut i morgon.
    Förhoppningsvis blir det insemination runt den 24:e

Hur har ni hittat eran donator?
    Av ren nyfikenhet googlade vi på hur en heminsemination går till och kom in på ett forum där folk pratade om det, vi började sedan kolla runt på sidan och hittade folk som sökte donatorer och som fått massa svar, vi blev medlemmar och satte ut en annons och PANG!!! Kändes som att det kom en miljon svar och det var bara att välja och vraka. Den ena var bättre än den andra men tillslut hittade vi vår favorit och som det klickade med :)
    På den sidan gör nästan ALLA det gratis... det var en enda av kanske 20 pers som pratade lite om ersättning.
    Och den vill en del att man betalar eventuella resekostnader men det är ju fullt förståeligt. 

www.villhabarn.se Hette den sidan :)

• Skevis
    Infiniity skrev 2012-10-17 15:13:13 följande:
    Av ren nyfikenhet googlade vi på hur en heminsemination går till och kom in på ett forum där folk pratade om det, vi började sedan kolla runt på sidan och hittade folk som sökte donatorer och som fått massa svar, vi blev medlemmar och satte ut en annons och PANG!!! Kändes som att det kom en miljon svar och det var bara att välja och vraka. Den ena var bättre än den andra men tillslut hittade vi vår favorit och som det klickade med :)
    På den sidan gör nästan ALLA det gratis... det var en enda av kanske 20 pers som pratade lite om ersättning.
    Och den vill en del att man betalar eventuella resekostnader men det är ju fullt förståeligt. 

www.villhabarn.se Hette den sidan :)

Jaha.. vi var oxå inne på villhabarn.se i början Glad
    Vi hade kontakt med en donator i nästan ett år innan vi ändrade linje och gick via landstinget. Kändes så osäkert att lita på en helt främmande man och frun VILLE bli förälder direkt utan närstående adotion osv. Jag själv är livrädd för att smittas och var således beredd att betala för garantin.
    Vi får ju bekosta 15.000kr per försök och måste göra 3st egenbetalande innan landstinget ger oss ett gratis IVF försök. Så med andra ord var det ett STORT beslut och väl genomtänkt Skrattande

Hoppas ni lyckas imorgon, mys på och baka bebis utav bara den Flört
  • Infiniity
    Skevis skrev 2012-10-17 15:51:46 följande:

Jaha.. vi var oxå inne på villhabarn.se i början Glad
    Vi hade kontakt med en donator i nästan ett år innan vi ändrade linje och gick via landstinget. Kändes så osäkert att lita på en helt främmande man och frun VILLE bli förälder direkt utan närstående adotion osv. Jag själv är livrädd för att smittas och var således beredd att betala för garantin.
    Vi får ju bekosta 15.000kr per försök och måste göra 3st egenbetalande innan landstinget ger oss ett gratis IVF försök. Så med andra ord var det ett STORT beslut och väl genomtänkt Skrattande

Hoppas ni lyckas imorgon, mys på och baka bebis utav bara den Flört

Jag har oxå tänk på smittorisken men känner mig 200% säker på denna man, har även fått kopior på pass, leg, körkort, utbildning, könssjukdomstester genom flera år tillbaka, hiv tester sen flera år tillbaska, kopia på blodgruppspapper, över ett dussin papper om uppväxt, liv, åsikter om barnuppfostran osv samt att jag själv får väljer på vilken nivå jag vill hålla kontakten :)

Lycka till önskar jag er :D   {#emotions_dlg.flower}
  • Skevis
    Infiniity skrev 2012-10-17 21:44:29 följande:

Jag har oxå tänk på smittorisken men känner mig 200% säker på denna man, har även fått kopior på pass, leg, körkort, utbildning, könssjukdomstester genom flera år tillbaka, hiv tester sen flera år tillbaska, kopia på blodgruppspapper, över ett dussin papper om uppväxt, liv, åsikter om barnuppfostran osv samt att jag själv får väljer på vilken nivå jag vill hålla kontakten :)

Lycka till önskar jag er :D   {#emotions_dlg.flower}

Tack för lyckönskningarnaSolig
    Vad bra att ni hittat en seriös donator och att ni känner er trygga, ingen kontroll är ju onödig.
    Vår donator var lik, hade papper sedan år tillbaka och är en sådan som (enligt han) inte hjälper vem som helst.
    Ville väl inte sätta 100 barn till världen kanske Skrattande
  • Skevis

Är såååååå less just nu och chockad upp till hårfästet!!

Vad och gjorde VUL i morse och fick till svar att slemhinnan var 15mm tjock och inte nog med det äggblåsan var 25mm på CD 11 Förvånad Har som mest haft 13 slemhinna och 17 äggblåsa och det på CD 15.

Har aldrig haft så "bra", problemet är nu att jag inte fick glad gubbe på ÄL testet när jag kom hem och inte heller nyss, så jag vet inte om vi kommer pricka in en lördag denna gång och då har dom stängt!!!!!
    Får man glad gubbe på Clearblue så släpper ju ägget 24-36h senare och får jag gubben imorgon så är ju allt pillerknaprande förjäves!!!

Känns som att all luft bara gick ur mig och vill bara gråta ögonen ur mig!!

Blir det något i oktober??
  • Infiniity
    Skevis skrev 2012-10-18 16:13:25 följande:
    Är såååååå less just nu och chockad upp till hårfästet!!

Vad och gjorde VUL i morse och fick till svar att slemhinnan var 15mm tjock och inte nog med det äggblåsan var 25mm på CD 11 Förvånad Har som mest haft 13 slemhinna och 17 äggblåsa och det på CD 15.

Har aldrig haft så "bra", problemet är nu att jag inte fick glad gubbe på ÄL testet när jag kom hem och inte heller nyss, så jag vet inte om vi kommer pricka in en lördag denna gång och då har dom stängt!!!!!
    Får man glad gubbe på Clearblue så släpper ju ägget 24-36h senare och får jag gubben imorgon så är ju allt pillerknaprande förjäves!!!

Känns som att all luft bara gick ur mig och vill bara gråta ögonen ur mig!!

Nej men ååååh :(( Kan man inte prata med dom och förklara situationen?
Svar på tråden Rengbågsförsök?