Rengbågsförsök?
Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.
Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.
Spännande! Det är väl lite olika på olika håll, för oss i Västerbotten tog det två år så jag hoppas för kortare kö för er del! Så mitt råd är att inte vänta så länge med att ställa sig i kö.
Nej, i Sverige är det inte tillåtet med anonym donator utan barnet har rätt att få veta donatorns identitet i "mogen ålder".
Funderar ni aldrig på heminsemination där ni själva har möjlighet att välja ut vem som skall bli donatorn?
Då har ni koll på vem det är och det blir för er en känd donator.
Ser ni några problem med en sådan lösning?
Framförallt om donatorn är behjälplig med närståendeadoptionen & givetvis frisk förövrigt?
Puff på tråden. Heminsemination känns riskabelt tycker jag.
Hur går det för alla i tråden? Jag är på Rd 9 efter FET på Huddinge den 2/6.
Hej Tussebus,
Vi hoppas på en insemination till innan sommaren, går privat och har försökt några gånger nu. Vi hade god känsla sist men det hjälpte inte.
Håller tummarna för att det går för bra för er. De dagarna mellan 'försök och test' är så långa..
Lycka till!
Hej Tussebus,
Vi hoppas på en insemination till innan sommaren, går privat och har försökt några gånger nu. Vi hade god känsla sist men det hjälpte inte.
Håller tummarna för att det går för bra för er. De dagarna mellan 'försök och test' är så långa..
Lycka till!
[quote=75424717][quote-nick]Tussebus skrev 2015-06-15 18:13:39 följande:[/quote-nick]Hej! Har td på torsdag men alla tester var negativa och efter en smygande start har nu mensen satt fart ordentligt så d blir inget syskon den här gången. Får börja om från början med ivf i höst igen.
Lycka till med insemination nu![/
Det var trist att höra Tussebus. Hoppas ni får en fin sommar och att ni lyckas snart!
Jag undrar om vi eventuellt ska vurdere IVF med, hittills bara gjort inseminationer.
Hej Alla! Nu vill vi försöka igen med ett litet syskon till L. Det vart ju tyvärr inga ägg i frysen ???? nån som vet om man får göra syskonförsök inom landstinget om man betalar det själv??
Hej Alla! Nu vill vi försöka igen med ett litet syskon till L. Det vart ju tyvärr inga ägg i frysen ???? nån som vet om man får göra syskonförsök inom landstinget om man betalar det själv??
Hej!
Ni som går via landsting i Sverige, vad är det för olika praksisar där? Vi går privat i Norge och betalar därmed ganska stora summor, liknande de lyckan 382 beskriver för syskonförsök. Funderar nu på om vi ska ta upp IVF till diskussion eller fortsätta med inseminationer. Det har gått ett år sedan vi startade behandlingar och trter ju en del på oss (iallafall mig just nu känner jag)
Ge gärna era erfarenheter! Vi har haft 5 inseminationer nu varav 1MA i vecka 9 så vi vet att vi kan bli gravida. Har bara varit i naturlig cyklus men det verkar vara då de vill göra det här.
Lycka till ni som har sommarförsök!