• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • Lyckan 382

Hej! Jag undrar om det är någon som gjort försök i Örebro nyligen och vet hur lång kö de har ungefär? Alltså, hur lång tid det tar att få påbörja DI? Stämmer det att de tar emot egenbetalande utomlänspatienter? Även för första barnet? Tack! :)

• Käreste

Hej igen!

Bebisfabriken: Vad trist med missfall! Låter som en bra idé med fertilitetsutredning innan ni fortsätter. Men att ni fick plus till en början visar ju att ni kan bli gravida - så det är ju i alla fall en bra start, så kanske utredningen visar på något som gör att bebisen stannar nästa gång.

Jag blev opererad för en tvillingcysta på äggstocken förra måndagen, så nu kan vi äntligen börja med insemination! Jag fick min mens igår, så vi har ringt till Triangeln och ska in på ultraljud för att se om äggblåsorna är mogna nästa vecka! Äntligen händer det något! Jag vet egentligen inte om man borde vänta med insemination efter titthålsoperation, men vi chansar. Så spännande det känns!

• Bebisfabriken

Hej.

Länge sedan jag var inne.

Vi var på utredningsstart i måndags. Dom tog lite prover. Frun har haft lite strul med sköldkörteln och nu visade sig det värdet vara fel emot vad det ska vara. Så kanske det som spökat? Nästa steg är att konstatera ägglossning med blodprov (är intressant för eventuella framtida inseminationer i Danmark) sen är det inte mycket mer att utreda. Vi får se vad nästa steg blir.

Hur går det för er??

Snöfrid skrev 2014-11-20 22:10:58 följande:

Hur går det för er?

• Lyckan 382
    Bebisfabriken skrev 2014-12-01 19:41:32 följande:

Hej.

Vi var på utredningsstart i måndags. Dom tog lite prover. Frun har haft lite strul med sköldkörteln och nu visade sig det värdet vara fel emot vad det ska vara. Så kanske det som spökat? Nästa steg är att konstatera ägglossning med blodprov (är intressant för eventuella framtida inseminationer i Danmark) sen är det inte mycket mer att utreda. Vi får se vad nästa steg blir.

Hur går det för er??

Hoppas ni får ordning på sköldkörteln nu då! Jag hade också problem med det. Åt Levaxin i 6 månader innan graviditeten och under graviditet. Lycka till!
  • Bebisfabriken

Tack.

Hon har ätit det ett par år nu men läkaren på St Göran sa att dosen kan behövas justeras när man ska bli gravid.

Lyckan 382 skrev 2014-12-01 21:01:55 följande:

Hoppas ni får ordning på sköldkörteln nu då! Jag hade också problem med det. Åt Levaxin i 6 månader innan graviditeten och under graviditet. Lycka till!

• Doppiavu
    Lyckan 382 skrev 2014-11-21 16:41:21 följande:

Hej! Jag undrar om det är någon som gjort försök i Örebro nyligen och vet hur lång kö de har ungefär? Alltså, hur lång tid det tar att få påbörja DI? Stämmer det att de tar emot egenbetalande utomlänspatienter? Även för första barnet? Tack! :)

Jag gjorde en insemination i november i Örebro! De har max 3 månaders väntetid på att processen ska börja! Vet inget om utomlänspatienter faktiskt... 
  • Lyckan 382
    Doppiavu skrev 2014-12-03 12:11:28 följande:
    Jag gjorde en insemination i november i Örebro! De har max 3 månaders väntetid på att processen ska börja! Vet inget om utomlänspatienter faktiskt... 
    Tack :)
  • Lyckan 382
    Doppiavu skrev 2014-12-03 12:11:28 följande:
    Hoppas det tar sig om ni inte fått veta än?! :)
  • Doppiavu
    Lyckan 382 skrev 2014-12-03 20:42:00 följande:

Hoppas det tar sig om ni inte fått veta än?! :)

Det gick på första försöket ;)
  • Snöfrid

Va bra att de kollar upp det! Så kanske det går bättre sen =) för oss går det bra. Är i vecka 15 nu. Dock har frun blödningar till och från så hon är sjukskriven nu och ska vara stilla. Men bebisen verkar må bra =)

Bebisfabriken skrev 2014-12-01 19:41:32 följande:

Hej.

Hur går det för er??

Svar på tråden Rengbågsförsök?