• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • Doppiavu
    Hoppfullt skrev 2014-12-09 18:14:42 följande:

Tack!

Appen säger vecka 5. 4 veckor + 2dagar. :)

Och jag är i vecka 6 (5+4 dagar). Väldigt nära varandra alltså!
  • Käreste

Grattis Hoppfullt! Vad roligt!

Jag är på äl+7 idag, och tog ett test idag. Det visade negativt... Tittade jag jättejättenoga kunde jag ana en liten färgskiftning där det andra strecket skulle vara, men det kan lika gärna vara inbillning. Jag har läst att ägglossningstest kan visa en graviditet tidigare än graviditetstest, så jag provade det också, men det var lika negativt :/

Jag har annars ömma och svullna bröst (men det brukar jag ha före mens också) och ont i magen. Hoppas på att det är graviditetssympom! Hur tidigt har ni kunnat känna att ni varit gravida?

• Hoppfullt

Hoppas det visade sig att du var gravid Käreste?

Vi var på vul idag pga att min sambo haft väldigt lite sympton och det vi var oroliga för visade sig vara riktigt. Vi hade fått en missed abortion. Embryot var bara 5 mm istället för 15 mm.

Känns väldigt tungt och ledsamt nu vilket det såklart är för alla som får missfall och vi försöker tänka positivt att nu vet vi hon kan bli gravid iallafall.

Men det är ju så svårt att lyckas bli gravida när man är två tjejer om ni förstår vad jag menar... :)

• Ønskebarn

Hej hopfull,
    jag är ny i tråden och ser att vi nyligt gått igenom det som er, en MA, fast någon vecka tidigare. 
    Hoppas det har gått bra för er och att ni snart orkar blicka framåt igen. Vi ska snart räkna ner till ny ÄL och förhoppningsvis ny insemination. Men som sagt måste ju kliniken också tycka att det är ok för en ny behandling. varm kram!

• Fröis

Hej,

Vi gjorde insemination i förrgår. Jag har känt mig uppblåst och haft brunaktiga flytningar vilket inte känns bra :/ hur har det varit för er? Är detta bara min ägglossning och ett tecken på att det Inte fungerat? Dela gärna med er! Så otroligt spänd och orolig!

• Lyckan 382
    Fröis skrev 2015-01-29 19:49:59 följande:

Hej,

Vi gjorde insemination i förrgår. Jag har känt mig uppblåst och haft brunaktiga flytningar vilket inte känns bra :/ hur har det varit för er? Är detta bara min ägglossning och ett tecken på att det Inte fungerat? Dela gärna med er! Så otroligt spänd och orolig!

Jag tror nog man kan blöda lite vid själva inseminationen faktiskt. Säkert ingen fara! Det är ju brunt sade du? Alltså inte färskt blod. Ägglossning antar jag att du redan haft eftersom ni inseminerar? Jag tror inte flytningarna är tecken på att det misslyckats men inte heller på att det lyckats - ni får vänta och se! Såååå svårt när tiden går så sakta, jag vet! Lycka till, uppdatera gärna :)
  • Avokado
    Fröis skrev 2015-01-29 19:49:59 följande:

Hej,

Var det första inseminationen? När jag gjorde min första inseminatiom fick jag jätteont i magen och bruna flytningar. När jag pratade med barnmorskan sa hon att det är större chans att kroppen reagerar som om den attackerats av främmande objekt nör det är första gången spermier finns i kroppen. Jag hade inte haft sex med någon man så det var ju så. Tydligen efter första gången så blir kroppen van och har lärt sig att den inte behöver stöta bort spermierna. Jag blev gravid på andra försöket (mf), så kanske var det som hon sa. Hoppas det går bra för er!
Svar på tråden Rengbågsförsök?