Rengbågsförsök?
Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.
Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.
Hej!
Hoppas att det finns någon där ute som kan hjälpa två förvirrade tjejer att få lite hopp om tillvaron, eller lite koll på läget iaf.
Vi gjorde inseminationsförsök tidigare i månaden, och sen har allt bara flutit på som vanligt. Men i torsdags så kom det en väldigt liten blödning, dag 12 efter ÄL och inseminationsförsök. Den var väldigt ljus och mer slämmig än blodig. Sen har det dock fortsatt så, med ungefär samma lilla mängd varje dag från i torsdags till idag. BIM är på tisdag, vi tog gravtest idag för att se om det kunde vara så att vi lyckats, men det var dessvärre negativt.
Kan en nidblödning vara i flera dagar? I nuläget 4 dagar?
"Mensvärk" har funnits där sedan iaf 2 dagar innan blödningen startade.
Någon som varit med om liknande?
Någon som vet om vi ska förvänta oss mens eller om vi bara testat för tidigt?
Vi känner just nu att hoppet är påväg utför och bara väntar på att mensen ska "komma igång" på riktigt.. Kan ju tillägga att mensen aldrig tidigare har varit på detta sätt. Den har varit 100% regelbunden i över 15 års tid och alltid startat på samma dag varje månad och då kommit igång direkt. Vilket också gör oss ännu mer förvirrade.
Gratis käreste, det är ju helt fantastiskt att ni fått plus!
Och så ger det hopp om att vi andra ska få lyckas. Håller tummarna för att det går bra på Vul om en-2veckor.
Får jag fråga vad Pergorime är? Vad för hormoner å så har ni använt?
Vi har hittills varit utan hormoner på våra försök och det har varit skönt. Men samtidigt märker jag att man påverkas av att vara i denna process, så den tidigare helt regelbundna mensen verkar lite mer ostabil och ÄL kommer väldigt olika från månad till månad. Nu har vi en paus då påsken kom ivägen för detta försök.
Lycka till vidare och lycka till ni andra här inne med.
Hej,
Är det någon som tar levaxin och som sedan använt pergotime? Kan man ta det tillsammans? Hjälp! Vi känner oss alldeles hopplösa.
Gratis käreste, det är ju helt fantastiskt att ni fått plus!
Och så ger det hopp om att vi andra ska få lyckas. Håller tummarna för att det går bra på Vul om en-2veckor.
Får jag fråga vad Pergorime är? Vad för hormoner å så har ni använt?
Vi har hittills varit utan hormoner på våra försök och det har varit skönt. Men samtidigt märker jag att man påverkas av att vara i denna process, så den tidigare helt regelbundna mensen verkar lite mer ostabil och ÄL kommer väldigt olika från månad till månad. Nu har vi en paus då påsken kom ivägen för detta försök.
Lycka till vidare och lycka till ni andra här inne med.
Tack käreste för din förklaring. Nu hoppas vi på att det blir ett maj-försök och så får vi se om det blir en diskussion om ev. hormoner efter det.
Håller tummarna för att graviditeten din går bra hela vägem!!
Hej hej!
Ny här och alldeles i startfasen. Jag och frugan ska till första samtalet med fertilitetskliniken i nästa vecka och jag är jättenervös. Dels för att jag inte vet vad som ska hända plus att min aspergerdiagnos gör att förändringar, nya platser/människor tar jättemycket energi för mig.
Vad händer under första mötet och vad är det som följer sen?
Vilka kriterier kan de neka hjälp på?
För oss, i Umeå, så gick samtal både med läkare och psykolog väldigt lätt. Det var avslappnat och ingen granskning. Vi fick prata om vår barnlängtan och hur vi tänker kring att använda donator, annars var det mycket info från deras håll kring processen. Min fru har ADHD och hälsar att hon också ogillar att vara ovetande/nya situationer men att det gick väldigt bra. Hon sa aldrig i samtalet eller annars att hon har ADHD då vi ville slippa det fokuset. Jag tror att det ska krävas mycket innan de kan neka, även om jag hört att par har nekats pga ADHD men det tror jag är överklagsbart då det i sig inte säger något om ens föräldraförmåga. Hoppas allt går bra för er!
Hej,
jag och min sambo går i också i tankarna att påbörja resan mot en liten. Vi är precis i startgroparna, har inte kontaktat US i Linköping ännu.
Hur snabbt går det egentligen när man bokat in första samtalet till första inseminationen?
Många frågor som snurrar runt
Spännande! Det är väl lite olika på olika håll, för oss i Västerbotten tog det två år så jag hoppas för kortare kö för er del! Så mitt råd är att inte vänta så länge med att ställa sig i kö.