• Snöfrid

Rengbågsförsök?

Vi hade et förra måndagen och är alltså på ruvardag 11, vi tjuvtestade imorse och det fanns ett tydligt svagt andra streck

• Snöfrid

Vi testade "gravid 2-3 veckor" i fredags! Efter första ivf ( hade tjuvtestat i sju dagar innan och testlagrets tester blev starkare för varje dag den 18 december ska vi göra ultraljud! Det ät min fru som bär. Hon har redan sedan ca 2 veckor varit ilmamående, humörsvöngningar etc

• Snöfrid

Vi gjorde 2 inseminationer först och i vårt län får man bara 2 inseminationer och 2 ivf. Vi fick 7 perfekta embryon till frysen också även fast vi hade haft fler inseminationer hade vi nog valt att görq ivf när vi gjorde det, då vi är lite äldre. Jag är 31 och min fru är 37. Och vi vill ha så många barn som Möjligt Jaa SannaM svårt att veta vart man hör hemma här men här verkar ju vara bra

• Snöfrid

Japp vi bor i Södermanland vi hade tur, fruns ägglossning kom på exakt rätt dagar två månader i rad, så vi gjorde 2 inseminationer på 2 månader! Sen hann vi med " inför ivf" besöket på en måndag och min frus mens började i slutet av veckan och hon kunde börja med hormonsprutor till den helgen annars kan det ju bli så mycket väntamde då Uppsala har stängt på helgerna.

• Snöfrid

Japp vi bor i Södermanland vi hade tur, fruns ägglossning kom på exakt rätt dagar två månader i rad, så vi gjorde 2 inseminationer på 2 månader! Sen hann vi med " inför ivf" besöket på en måndag och min frus mens började i slutet av veckan och hon kunde börja med hormonsprutor till den helgen annars kan det ju bli så mycket väntamde då Uppsala har stängt på helgerna.

• Snöfrid

Åhhh härligt! Grattis till er son! Det känns så otroligt att min fru faktislt är gravid. Kommer kännas mer verkligt efter ultraljudet vi har bott i Flen i ett år ca nu, men bodde faktiskt i eskilstuna innan det En sak som jag är osäker på är hur man räknar veckorna exakt. Min frus senaste mens första dag var 26/10. Vilken vecka är hon i graviditeten då? Vecka 6?

• Snöfrid
    Hoppfullt skrev 2013-12-07 10:18:45 följande:
    Jag tog ett test nu på morgonen. Negativt. :( Detta var tredje försöket. Hur ska vi tänka? Borde vi bara fortsätta eller borde vi gå över till IVF? Hur tänker eller tänkte ni andra?

Min fru är gravid nu. Hon är 37 och jag är 31. Vi vill ha många barn. Vi hade 2 inseminationer och 2 ivf i uppsala. Båda inseminationerna misslyckades, men vi lyckades på första ivfen oxh har 7 embryon i frysen. Vi skulle ha gått över till ivf även fast vi hade haft fler inseminationer på oss. Vi tänkte som så att vi ör inte unga, och det är böttre att göra ivf och förhoppningsvis få embryon till frysen också än att lägga tiden på inseminationer. Äggen blir ju inte heller böttre med åren så det är ju bra att ha i frysen ifall man vill ha fler barn plus att de ser ju äggkvaliteten vid ivf också, annars vet man ju inte alls!
  • Snöfrid
    Lyckan 382 skrev 2013-12-08 10:10:29 följande:
    Schysst att ha embryon i frysen. Om vi vill ha syskon till vår lille så hänger det ju liksom på att det finns spermier kvar från samma donator, medan ni har det "reserverat" i och med att äggen redan är befruktade. Men får jag fråga; du säger att ni vill ha många barn? Men donatorn får ju endast ge upphov till 2 barn i samma familj (högst 6 familjer). Har ni tänkt något på hur ni skulle göra då? Vad finns det för alternativ? Nog för att vi sagt att vi inte ska ha fler än två, men man vet ju aldrig ;)

Ja det är riktigt skönt att ha i frysen! Vi tar det lite som det kommer. Vi tänker att vi är gravida nu, sen kan vi förhoppningsvis få ett syskon av de i frysen. Sen är ju min fru 37 och man får ju nu bara försöka fram tills man är 40 så vi har nog räknat med att hon bara hinner få ett syskon till det först barnet. Sen lär det vara min tur! jag är ju 31 men jag har svårt att bli gravid ( har försökt förut). Så vi tänker väl att min fru förhoppningsvis får 2 barn, sen får vi se hur det blir med mig, om jag lyckas. Men vi tänker så att vi vill ha så många barn som möjligt helt enkelt . Och sen när det är mim tur så hoppas vi att de har ändrat reglerna här och att man kan tex göra i uppsala som egenbetalande, mer än bara om man har i frysen eller om det finns sperma kvar från samma donator. Om reglerna inte ändrats får vi ju åka till danmark tex. Men jag tror och hoppas att det kommer hända mycket med regler och lagar angående det här den närmaste tiden det behövs ju ändringar!
  • Snöfrid
    Varärstorken skrev 2013-12-08 11:43:16 följande:
    Werty, vi har köat i 18 månader och är inte framme än. Misstänkte att man skulle behöva köa igen till IVF, vilket är sinnessjukt egentligen när man redan köat så länge.

Jag vet ett par som skrev sig i en annan stad för att istället få komma till uppsala, då de bara har max 3 månaders väntetid! Vi bor ju i sörmland, och tillhör uppsala. De säger att vårdgarantin gäller-mindre än 3 månader!
  • Snöfrid

I

Avokado skrev 2014-01-27 10:04:40 följande:
    Hej alla fina regnbågar! Grattis till er som plussat! Jag har inte varit inne här så mycket efter missfallet, behövde en paus.. Den här månaden är tänkt att vi ska börja försöka igen, men nu är det dag 16 och ägglossningen lyser med sin frånvaro..

Ni verkar vara i samma situation som vi. Vi ( min fru som bar) fick missfall. Fick bekräftat dagen innan julafton. Vi får göra ny ivf nu, frysförsök, väntar på äl är på dag 16 idag! Hoppas det går bra för er!
Svar på tråden Rengbågsförsök?